Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mbk nitro ongelma !

Aloittaja eetupoika, 12.06.13 - klo:20:45

« edellinen - seuraava »

eetupoika

moro :D mistäs vois tällänen vika johtua: elikkäs vaihdoin tuossa eilen männän nitrooni ja sitä ennen toiminut mainiosti. nitro seisoi ilman sylinteriä ja ilmanputsaria 2 viikkoa osia odotellessa. kun sain männän,neulalaakerin ja renkaat niin heitin ne kiinni (kaikki oikein päin, tarkistettu) ja lähdin ajamaan niin sen jälkeen ilmennyt ongelma. lähtee hyvin ja kulkee kunnes yhtäkkiä alkaa booaamaan, ja kun antaa ryyppyä niin alkaa taas röpöttämään ja kulkemaan? kaasarin avasin ja putsasin yms yms eikä siltikään mitään. voisko olla mahdollista että uimurikammioon ei tule riittävästi bensaa elikkä alipaine hanassa jotain häikkää ? apua? kyseessä 70cc MHR racing sylinteri

Samppa

Ja imuvuotoja ei ihan aikuisten oikeasti ole?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

eetupoika

no kaikki uudet tiivisteet? sylinterin tiiviste ihan uusi ja kannen tiivistett kunnolla kiinni? :O

pekpel

Ja imukaulaankin tuli uudet tiivisteet ?
Alipaineletkut kiinni ja ehjinä ja klemmarit paikoillaan ?

Imuvuotohan on juurikin sylinteri - ilmanputsari välillä oleva ilmavuoto..
Ei tarvi olla kuin vanha tiiviste imukaulassa..
Joskus jopa se että imukaulan mutterit on eri kireydellä vaikuttaa, varsinkin vanhan tiipparin kans..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

eetupoika

kiitos kun valaistit ja muistutit imukaulan tiivisteestä! ei olekkaan varmaan 7000km sitä vaihdettu. Mutta avasin sylinterin ja katsoin että kaikki ne tiivisteet on kunnossa kumminkin. kiitoksia ! ei muutakun kokeilemaan että toimiiko toi imukaulan tiiviste uus!

pekpel

Olispa kiva jos olis tuosta imukaulan tiipparista vain kiinni  ;D

Imuvuodot ovat harmillisia, koska niin pieni vuoto riittää..
Kannattaa käydä koko imupuoli huolella läpi ja tarksitaa tiiveydet
Itelläkin käynyt samantapaisia juttuja ropaamisen yhteydessä ja niitä oikeita vikoja hakiessa on mennyt monta iltaa ja monta turhaa osaa on tullut vaihdettua..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

eetupoika

Mutta se on kyllä outoa että ennen uutta mäntää kaikki toimi. Heti uuden kanssa ilmeni tämä vika :P

pekpel

Tuhannen taalan kysymys ..
Jos kaikki toimi miksi vaihdoit männän ?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

ramba

Helpompaa paljon ajettu mäntä on vaihtaa uuteen ajoissa kuin odottaa että leikkaa kiinni ja sitten vasta vaihtaa/hoonauttaa.. :o
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

pekpel

No sittenhän jos mäntä on oikeen kokoinen...
Eipä voi jäädä muita syitä kuin joko asentajan koheltamiset tai vanhojen tiivisteiden kuivuminen tuon aukioloajan aikana..
Yleensä molemmat yhdessä  8)

Monta kertaa on omalle kohdalle sattunu..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

A_sentaja

Ja mäntä on oikeinpäin,ja molemmat renkaat urissaan...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

eetupoika

kyllä. kaikki on oikein päin. Eikä ole kuin yksi männän rengas koska 70cc mhr racing. uudet tiivisteetkin on vaihdettu ja avattu pariin otteeseen ja siellä kaikki ok. männän nuoli pakoaukkoon päin. bensahana toimii ja alipaine letkut on kiinni ja kaikki :D on kyllä outo vika! ja moposportista on noi männät ostettu. soitin sinne eilen ja sanoin mäntien tuote numerot ja minulle sanottiin että ovat täysin samat männät. ja paketeissakin lukee samat milli koot :( mikään ei auta

Samppa

Vaidoit ilmeisesti pelkän männän eli sylkkä oli sulla jo entuudestaan tuo 70cc?

Mikä kaasari tossa on? Pääsuuttimen koko?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

eetupoika

sylinteri oli jo :) ja kaasarina toimii naraku 21mm dellorton kopio ja 78 suutin kiinni. 76 suuttimella kun antaa ryyppyä niin lähyee paremmin ja 80 suuttimella röpöttää eikä jaksa oikein liikkua.