Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

MBK Nitro ongelmia

Aloittaja eetupoika, 20.07.12 - klo:03:56

« edellinen - seuraava »

eetupoika

Elikkäs mulla on mbk nitro vm 01 ja kerron nyt ihan kaikki osat mitä tässä on kiinni ja ongelma on se että nitro ottaa kylmällä koneella heti kaasua painattaessa piikin mutta sen piikin jälkeen kun pysähtyy niin kestää 3-5sekuntia ennen kuin ottaa uudestaan piikin ? ärsyttää ! osia: malossi 50cc sport pytty ajettu 2k, stage 6 pro replica putki, malossi ilmanputsari missä pipercross päällä, malossi fly kytkin, keltaiset kytkin jouset (50%), punainen vp jousi (50%), stage 6 voimansiirto levyt, malossin 4.2g rullat , malossin rullanpidike, dellorto 17.5 kaasari, 120 suutin, 24mm viilattu pakoaukko kanava, malossi rhq kampura, mhr mäntä ! eli oisko mitää tietoo mistä tää kiihtymis juttu johtuu, kai se jtn variaattoriin päin on ??????????? APUA

leze223

Tietääkseni keltaiset jouset on +15%. Kokeile vaihtaa punainen kytkinjouset variin. Se pitäis auttaa.

Sent from my U8800 using Tapatalk
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Coastside

#2
Pappa betalar? Osien nimikkeet on komeita ja kumma ettei kuljekkaan kuin pätkissä kuten ymmärsin?

Kerrataan virittämisen kaksi perusasiaa skootterissa, joiden varassa se on:

a) Moottorin teho nousee mutta vääntöalue muuttuu myös kapeammaksi kierrosalueella ja ilmenee korkeammilla kierroksilla. Kaasuttimella on tärkeä rooli saada tehoa, sen säädöillä. Tehoputket vaativat yleensä vain 15 % suuremman suuttimen vs vakioputki.

b) Variaattori toimii väännön mukaan niin että vastus saa moottorin jäämään täyskaasulla huippuvääntökohtaan, jossa se pysyy jos teho riittää, tehoalueen ollessa viritetyssä ylempänä kuin perusvireisessä. Vastapainejousen ja rullien painon suhde määrää kierrosalueen jolle kone asettuu ja keventämällä rullia tai jäykentämällä jousta, kierrosalue nousee.

Kytkimen jousia jäykentämällä saa lähdöt pirteämmäsi, jos ne on virityksen vuoksi heikentyneet.

Tee vain yksi muutos kerrallaan, muuten tiput kärryiltä.

http://rushi.kapsi.fi/puch50/  Siinä vanha mutta pätevä viritysohje.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

eetupoika

malossin keltaiset on 50% :) koska mulla on fly kytkin. Vakioon ne ovat 15%

leze223

Jaha, tuo oli uutta mulle. Muistaakseni tuossa kytkimessä on kytkin jousien esijännitys. Kokeile pikkusen tiukemmalle laittaa.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

eetupoika

#5
älä käsitä sitten väärin :) selvennän eli malossilla on kaksia eri keltaisia jousia ! toiset on vakiolle ja ne on 15% ja toiset fly'lle jotka on 50% :)

EDIT:

ei näyttänyt olevan kytkimessä sellaista :O se on varmaan siinä delta kytkimessä, mutta mulla on tuo kytkinkello ihan vakio elikkäs se on jo lasittunut ja kuumentuu tosi nopeesti, voiko toikin vaikuttaa asiaan ? pistin tilaukseen narakun R-vent kytkinkellon

leze223

Kyllä vaikuttaa paljon jäähytys. Poraa muutamia reikiä varikoppaan/tee muutamia aukkoja niin kytkin yms käy paljon viileempänä.
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

eetupoika

kiitos neuvosta, kokeilen tuota joku päivä !

moosteri

#8
Morjens. Kaivoin nitroni vm 03 tallista laittaakseni sen myyntiin. Laitoin uudet löpöt tankkiin, uusin tulpan ja puhdistin kaasarin, mutta kuinka ollakkaan, sain polkea mopoa vähintään sen 5min, ennenkuin suostui edes murahtamaan. Ja kun viimein sain sen pysymään käynnissä ja lähdin ajelulle, niin kuului vain epämääräistä röpötystä ja vauhti nousi erittäin hitaasti huimaan 40km/h,  (Norm. kulki vähintään 60) jonka jälkeen sammui, eikä suostunut enään lähtemään käyntiin.


Puhdisaessani kaasaria otin seos- ja tyhjäkäyntiruuvit irti, mutta en hoksannut katsoa niiden "asentoja", vaan löin ne niin tappiin kiinni kuin meni. Tämän virheen kun tajusin, niin aukaisin tyhjäkäynti ruuvin melkein täysille ja seosruuvia 1,5 kierrosta, mutta ei vieläkään lähtenyt käyntiin, joten nuista sen ei vissiin pitäis johtua, vai?  ???.
Myöhemmin sitten huomasin, että tämä neula mikä liikkuu, kun vääntää kaasua ei ollutkaan asettunut kohdilleen siihen reikään, johtuen siitä että se on vähän vääntynyt. Joten laitettuani sen kohdilleen ja tarkastettuani, että neula pääsee liikkumaan vapaasti kaasua vääntäessä luulin ongelmani olevan ratkaistu. Mutta ei. Skootteri ei vieläkään päästänyt ääntäkään.
Tämän jälkeen testasin tulpan, se toimi, mutta oli aivan kuiva vaikka olin polkenut mopoa ryypyllä ja ilman koko päivän. Kuuluuko sen olla kuiva vaikka kaasariin bääsee bensaa? Jonkin aikaan ihmeteltyäni päätin raottaa sylinteriä ja kurkistaa sisälle. Sylinteri oli aivan märän ruosteen peitossa. Onko tämä mahdollinen este sille, ettei skootteri käynnisty?

Elikkä siis johtuuko ogelma nuista seos- ja tyhjäkäyntiruuvien huonoista asetuksista, vääntyneestä neulasta, ruosteisesta sylinteristä vai mistä?

Kiitoksia ja hyvää loppukesää kaikille 8)


ramba

Kone auki jos ruosteessa on.. Varmaan männänrenkaat jäänyt pohjaan, leiponut jne..
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

eetupoika

samaa mieltä ^ :) muuta ei tule mieleen