Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Znen zn50QT-22variaattorin rajoitin

Aloittaja kake, 16.10.23 - klo:18:53

« edellinen - seuraava »

Coastside

Minä itse tein sytkän johdotuksen itse, kun halusin ne kuivempaan paikkaan. Valojen vuoksi ei kannata koko johtosarjaa muuttaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Gio1

Okei kiva no sit sulla on kokemusta  :)

Ei mua ne valot kiinnosta, vaan haluan eroon tosta sähkösestä kaasarista ja ecusta ja normi kaasarin ja cdi:n tilalle. Mulla tulee magneetolta tälläset piuhat, ku kuvassa. Taitaa olla  pääosin sama mut sen punasen tilalle on toi 1 kaksiosanen liitin. Onks tietoa saako ton sopimaan vakio cdi:n kanssa?  En löydä oikee mistää tän sähkökaasarillesen kytkentäkaaviota.

Kuvasta alas päin siis menee magneetolle / staattorille.

Coastside

Lataus ja valojohto näyttää olevan ja pickup johto ja pari outoa. Hall anturi?

Gio1

Se vois olla, mut ratkasevaa on se mitä perusmallin cdi vaatii toimiakseen. Mitäs muuta se vaatii, kun noi 3 mainitsemaasi?

Tuleeks sieltä tai sinne noitten lisäks vielä jännite tai maadotus? Vähän näyttäis nyt kyl siltä et saattaa mennä staattoriki vaihtoon.

Ja eiks toi pick-up käytännössä ole hall-anturi joka kertoo, milloin antaa kipinä? Et jos toi tuplaliitin on hall, ni oisko toi sininen sit kuitenkin joku muu?

Coastside

joni_k

Magneeton voi joutua vaihtamaan. Siskon lapsella joku peugeot kisbee se on ruiskulla. Lohko näyttää ihan samalle kun kaasaripelissä, sähköt ja imukaulasta eteenpäin erilainen. Luulisi että näihin jo Viri ecua saisi. Paljon nätimmin ja pirteämmin tuo käy mitä kaasarilla.

Kari69

Lainaus käyttäjältä: Gio1 - 20.07.24 - klo:22:32Se vois olla, mut ratkasevaa on se mitä perusmallin cdi vaatii toimiakseen. Mitäs muuta se vaatii, kun noi 3 mainitsemaasi?

Tuleeks sieltä tai sinne noitten lisäks vielä jännite tai maadotus? Vähän näyttäis nyt kyl siltä et saattaa mennä staattoriki vaihtoon.

Ja eiks toi pick-up käytännössä ole hall-anturi joka kertoo, milloin antaa kipinä? Et jos toi tuplaliitin on hall, ni oisko toi sininen sit kuitenkin joku muu?
Sininen on pick-up.

Gio1

Juu niin taitaa olla, mut mitäs muuta se kaasaripelin cdi tarvii, ku keltasen, valkosen ja sinisen, eli jännitteensäätimelle menevät ja pick-upin? Ton videon mukaan ainakin pelkästään maadotuksen. Vaik toi ylimääräinen liitin ois hall-anturi, ni todennäköisesti sen toinen puoli on yhteydessä maahan ja se ottaa siitä signaalin joka kerta ohittaessaan magneetin, eli uskoisin, että ton vois jopa saada toimimaan.

Mä laittaisin ton mielelläni toimimaan ton sähkökaasarin kanssa, mut toi on vähän helvetin ärsyttävä asia, kun alkaa melkeen kaikki olla kokeiltu, mitä kokeilla voi ja ainut miten käy siististi on ilman lambdaa. Sillai käy tosi tasasesti ja nätisti, mut ehkä aavistuksen laihalla. Lambdan kanssa heittää niin rikkaalle, et röpöttää ja pätkii ja jaksaa mennä ehkä 30 kmh. Painan kyl 100 kiloa, et  joutui se tekee töitäki

TPS Anturia vois viel koittaa mitata, mimmosta jännitettä se antaa. Lämpötila-anturin mittasin ja se taitaa NTC 10 tyyppinen. Ainaki arvot vastas taulukkoa. Teen automaatiota työkseni, joten noi on tuttuja juttuja Niistä solenoidi venttiileistä en osaa sanoa toimiiko ne. Ja ne maksaa varmasti sen verran, et ei viittis ruveta vaihtamaan ja todeta et ei ollutkaan siinä vika. Tosin mä kyllä otin ne irti, niin et sai ilmaa sieltä vapaasti ja ei ollut huomattavaa vaikutusta mihinkään, joten nyt epäilen eniten TPS-anturia

Coastside

Noissa on lämpöanturit sotkeneet käynnin. Lambda on helppo mitata toholla, mitä jännitettä se tuottaa.
Noiden metkut on hyödyllistä oppia, koska niitä tulee lisää. https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=8981.0
https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=9383.0

Gio1

No. Nyt on seuraavanlainen uusi ongelma, eli avasin kaasarin tarkastaakseni suuttimet ja kun laitoin pyörän takas kasaan, niin boaa heti kun antaa vähänkin kaasua. Tuntuu ihan samalta ongelmalta, kuin aiemmin, mutta vaan pahentuneelta. Ei auta vaikka kuinka tukkis solenoidi venttiilien letkut, niinkuon tossa yhessä videossa videolla tehtiin, mikä on tuolla linkissä, minkä coastside linkkas. Otin ilmanputsarin pois ja katoin, niin luisti ei ainakaan ilman ilmanputsaria nouse oikeestaan ollenkaan ja mopo booaa.. alkaa oikeesti menee hermot tähän rakkineeseen.

Mistähän tota vikaa lähtis etsimään? Oisko siellä sittenkin joku kanava tukossa? Avasinkin jo uudestaan ton kaasarin, mut eipä siellä ole mitään säädettävää tai mitään, mitä vois kasata oikeestaan väärinkään

Edit. Mites toi luisti toimiiko se, mikäli ilman putsari ei ole paikallaan, vai vaatiiko se sinne painetta jotenkin? Toi ilman putsarin pohja on tosi vanha ja toi kaasarille menevä letku ei varmasti ole 100% tiivis

Gio1

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 21.07.24 - klo:12:50Noissa on lämpöanturit sotkeneet käynnin. Lambda on helppo mitata toholla, mitä jännitettä se tuottaa.
Noiden metkut on hyödyllistä oppia, koska niitä tulee lisää. https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=8981.0
https://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=9383.0

Edit. Luisti kyllä nousee, mutta jostain syystä tukehtuu nyt heti kun antaa kaasua. v***u mä sanon näitä elektronisia laitteita. Rupeaa oikeesti hermot menemään tän vehkeen kanssa. Se ei vaan ehdi kovin paljoa nostaa sitä luistia, kun booaa saman tien.

Voiskohan koho olla syyllinen nyt tähän? Vika meinaan ilmaantui heti kun avasin kaasarin pohjan. Tyhjää käy ihan nätisti

konenikkari

Onko luistissa oleva neula oikein paikoillaan.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Gio1

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 21.07.24 - klo:20:39Onko luistissa oleva neula oikein paikoillaan.

Kyllä on. Ilmeisesti jostain ei nyt tuu bensa läpi. Tyhjää käy ihan normaalisti, mut heti ku vääntää vähänkin kahvasta, tukehtuu ja sammuu.

Tarviiko näis sähkökaasareissa säätää koon korkeutta?

konenikkari

Todella harvoin on tarvetta säätää bensan pinnankorkeutta
yleensä vain jos kohorakenne on kokenut väkivaltaa
tai joku on sitä aiemmin säätänyt.
Kun sammuu onko tulppa märkä/kuiva/ musta.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Kari69

Jos tukehtuu, voi olla niinkin, että saa liikaa pensaa.

En tiedä, onko kaasuttimesi samanlainen, kuin esim. GY6 koneissa. Niissä on yksi vaaran paikka, kun irrottaa suuttimet. Jos irrottaa lisäksi sen messinkiputken, jossa pääsuutin on kiinni. Sen yläpuolella on vielä pieni messinkiholkki. Se saattaa pudota paikaltaan itsestään. Se laitetaan takaisin siten, että kapeampi pää on ylöspäin eli luistia kohti. Kun se on paikallaan, niin sen näkee, kun kurkistaa kaasuttimen kurkkuun. Osan pää on pari milliä kurkun pinnan yläpuolella. Kaasuttimen neula menee sen läpi.