Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aprilia SR 50R Factory

Aloittaja Pösse, 27.04.07 - klo:23:03

« edellinen - seuraava »

Porilainen

Itellä on Aprilia sr 50 DiTech vuosmallii 02. Factory taitaa olla hieman teknisesti vain kehittyneempi kuin Ditekki, en ole itse pahemmi perustanu. Kiihtyvyys taitaa molemmis olla samaa luokkaa ja huippu nopeudet samal..?

Olis tietty tommone kysymys samalla että kun etu jarrusta kuuluu jotain vinkunaa/krähäämistä onko kyse jarrupaloista? Samalla siellä vuotaa joku. ???

Juha

Juu jarrapalat tarkistukseen. Palat voivat olla lasittuneet, kuluneet olemattomiin tai laahaavat. Itselläkin on valunut jotakin siihen, omaa huolimattomuuttani 2-tahtiöljyä.

Käsittääkseni Factory ja Ditech malleissa on eri moottori ja Factoryn uudesta moottorista saadaan hieman enemmän tehoa.

Porilainen

Eiköhä se ole vähän omaa huolimattomuutta aina,  ;D kiitos vastauksesta.

teropa

Nyt olen noita skoottereita käynyt kokeilemassa ja kattelemassa ja koeistumassa jne jne.

Pakko sanoa, että Kiinan skootteria ei minulle tule. On se materiaalien ja yleisilmeen laatu aivan eri kunnon merkeissä.

Meinasin eka, että ostan tuon Piaggio Liberty 50S:n, koska se on 4-tahti ja isot rattaat. Mutta kyllä nyt taitaa sittenkin käydä niin, että haen tuliteränä tuommosen SR 50R Factoryn. Ensisekunnista tuon mopetin selässä oli se ajatus, että "tämä on laadukas". :)

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

Juha

Lainaus käyttäjältä: teropa - 24.06.08 - klo:08:47
Ensisekunnista tuon mopetin selässä oli se ajatus, että "tämä on laadukas". :)
Tuosta ei voi olla kuin samaa mieltä, kun kolmas kesä on pyörähtänyt käyntiin.

Samppa

Näinhän se on, kannattaa ostaa juurikin se mikä itsestä tuntuu parhaalta. Täällä on hirveän vaikea jakaa neuvoja siitä, mikä kannattaa ostaa ja mikä ei, koska ihmiset ovat niin erilaisia ja on vaikea hahmottaa esim sitä, kuinka paljon joku on valmis laittamaan rahaa laitteeseen kiinni. Tuo Factory on varmasti hyvä valinta!
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

teropa

Joo kävin koeajamassa tommosta Factoryä, jolla oli ajettu 12,000km.

Ainut moite oli että kyyti oli pikkasen kovanpuoleista mutta niin oli tiekin täynnä kuoppia ja kaikenmaailman paskaa. Tiesin kyllä, että noilla matalilla renkailla se ei ole mikään sohva :). Eipä olisi uskonut vehjettä noin paljon ajetuksi. Kaikki pelasi täydellisesti.

Taidan tänään käydä ostamassa tommosen uuden.

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

teropa

Pitihän se ostaa prkl... Kallis oli, mutta elämä on.

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

Juha

Lainaus käyttäjältä: teropa - 25.06.08 - klo:18:01
Pitihän se ostaa prkl... Kallis oli, mutta elämä on.

Tero
Ja jos kohdallesi ei sattunut maanantaikappaletta ja osaat käsitellä pyörääsi oikein, niin se kestää hyvin ja pitkään :) Ettei käy kuten mulla, menee huollossa 60â,¬ ylimääräistä, vain siksi, että olin unohtanu variaattorista kolmen pientä muoviosaa.

teropa

Ajattelin pitää laitteen 100% vakiona ja nautiskella kaikenlaisesta pörräilystä ja käydä jonkin verran töissä tuolla.

Kattelin amerikan foorumeilta 2009 malleista juttua. Niissä on sitten Piaggion moottorit. Eipä ole täällä paljon 2009:ejä mainostettu. Liekkö sen kummempi.

Onkohan tuossa mitään semmosta, mitä pitää luovutuksen jälkeen heti fiksata?

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

Coastside

#40
http://www.bikez.com/motorcycles/aprilia_sr_50_r_factory_2006.php

"17.00 Nm (1.7 kgf-m or 12.5 ft.lbs) @ 7500 RPM "

Nätti ja suuret kallistusvarat. Jos tuo on kampuralta mitattu, niin kyllä lähtee... Kun tavan  mopossa se on 3 paikkeilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Juha

Lainaus käyttäjältä: teropa - 25.06.08 - klo:21:03
Ajattelin pitää laitteen 100% vakiona ja nautiskella kaikenlaisesta pörräilystä ja käydä jonkin verran töissä tuolla.

Kattelin amerikan foorumeilta 2009 malleista juttua. Niissä on sitten Piaggion moottorit. Eipä ole täällä paljon 2009:ejä mainostettu. Liekkö sen kummempi.

Onkohan tuossa mitään semmosta, mitä pitää luovutuksen jälkeen heti fiksata?

Tero
Siitä prikasta voi suosiolla ottaa 1.5-3mm pois, niin laite kulkee n. 55km/h 45:n sijaan, mutta jos haluaa aivan vakiona pitää, niin ei mitään.

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 25.06.08 - klo:21:18
http://www.bikez.com/motorcycles/aprilia_sr_50_r_factory_2006.php

Nätti ja suuret kallistusvarat.
Harmi kun ottaa keskiseisontatuen tappi kiinni asvalttiin :/

teropa


[/quote]
Harmi kun ottaa keskiseisontatuen tappi kiinni asvalttiin :/
[/quote]

Tuskin ihan pikkukallistuksella kummiskaan :)

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08

Juha

Lainaus käyttäjältä: teropa - 25.06.08 - klo:23:25
Tuskin ihan pikkukallistuksella kummiskaan :)

Tero
No se kyl vaati pientä harjotusta, ei paljoo kylläkään. Muuten jos sattuu olee vähänkin tuhdimpi kyyditettävä, niin kannattaa varoa kaasun käyttöä liikkeelle lähdössä. Varsinkin aluksi, kun ei vielä tunne meno peliään. Ihan siis omasta kokemuksesta, ei ole kiva ajaa yhdellä pyörällä kaksi päällä :D

teropa

#44
Noniin, ekat 25km skodella takana :).

Pari kyssäriä kärkeen:

1. Öljynloppumisesta ei ole omaa valoa ruiskumallissa (öljykannun kuvaa siis), niin onko tuossa nyt se pelkkä varoituskolmio indikaattorina että pitää lisätä ölsää? Kun tuossa pitää tuo etukatteen pala irrottaa parilla ruuvilla, että näkee öljyn määrän, niin eihän tuota viitti olla repimässä yhtenään.

2. Sisäänajossa ajattelin tuommosta 6000rpm ekat 200-300km. Kulkee tommonen 30-35 sillon tasasella. Onko liian iisiä?

3. Huomasin, että omassa mopossa on välillä 6000-7000 semmonen alue, jossa ei ole paljon vetoa, ja sitten kun menee yli 7k niin ampasee (piti sitä vähän nyt kokeilla). Se ehkä jopa röpöttää tuossa 6000:n päällä vähän. Onko tuo normaalia sisäänajossa olevalle, jossa lienee jotkut rasvatkin vielä ympäriämpäri?

4. Onko Yamahan puolisynteettinen öljy hyvää kamaa ko. mopoon? Myyjä suositteli.

Tero
ex. Aprilia SR 50 R Factory -08