Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Suomalaisissa mopoliikkeissä isoja hintaeroja samoilla tuotteilla?

Aloittaja Eki, 25.01.22 - klo:11:54

« edellinen - seuraava »

Eki

#15
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 27.01.22 - klo:09:29
julus kertoi äskettäin toisessa ketjussa "huvin passasi"  ;D
https://www.wandamotor.com/intake-manifold-peugeot-20mm-p-40687.html
Tarkoitatko että tuo peugeotin imukurkku kävi piaggio nrg ruiskumalliin, Oululainen puoti sparewheel ilmoitti taannoin ettei se käy kyseiseen piaggioon, kyselin n kuukausi sitten kun tuntui niin samanoloiselta piaggio ruiskumallin imukurkun kanssa. Kävin tsekkaamassa ja kysyinkin julukselta asiaa?Kysyin taas uudelleen sparewheeliltä, katsotaanpas mikäli vastaavat? Mikäli tuo peugeotin imukurkku käy, niin hintahan on kohdillaan verrattuna piaggio ruiskun kovahintaiseen ja erittäin vaikeasti saatavaan. Sitä tässä vielä mietin että miksi tämä julus ei ole käyttänyt peugeottiin omaa alkuperäistä, kun suomesta saa useammasta puotista ja hintakin n 11€, kun taas piaggio ruiskun vastaava maksaa, moninkerroin enempi, eikä meinaa saada juuri mistään? Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Enhän tätä ainakaan minä asenna piaggioon, tässä kurkku vinossa piaggion lohkon aukkoon nähden, elikä virtaus ei ole paras mahdollinen, se taas että jos joku muu tunkee toisen merkkisen skootterin imukaulan (vääränmallisen) omaansa, niin se on tietty jokaisen oma asia. :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

joni_k

Näinhän on kautta aikain ollut että ulkomailta on pääasiassa halvemmalla osia saanut mitä kotimaasta. Virijavara oli suhteellisen edullinen sieltä tilasin jos ei ollu aikaa odotella. Tuohan oli pitkään poissa ja nyt näyttää sivusto toimivan. Tosin osia ei oo kuin nimeksi myynnissä.

Eki

#18
Tässä lähinnä konenikkarille sparewheelin vastaus peugeotin imukaulan sopivuudesta mm Piaggio nrg ruiskuun. Jätetään nyt tähän tämä imukaulajuttu, olen tilannut piaggioon sen alkuperäisen Unkarista ja nykyinenkin tarvikeimukaula toimii paremman puutteessa, on vaan jumalaton kumipläjäytys ja kumia väärissä paikoissa, tilattu taannoin Hollannista, alkuperäisiä ei nakkilan pyörä ja mopopuotin mukaan ruiskumalleihin enää valmisteta. Alkuperäinen löytyi Unkarin puotin varastosta, mutta tuntuu heilläkin kestävän että saavat postiin? No juurikin tuli liikkeestä seurantakoodi, siis Unkarista.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#19
Ok jätetään tähän.
Ps. mull on tääl kotona molemmat laitteet  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#20
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 27.01.22 - klo:13:14
Ok jätetään tähän.
Ps. mull on tääl kotona molemmat laitteet  ;)
Tarkoitatko Piaggio ja peugeot vaiko pelkkiä imukauloja?

EDIT:

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 27.01.22 - klo:13:03
Näinhän on kautta aikain ollut että ulkomailta on pääasiassa halvemmalla osia saanut mitä kotimaasta. Virijavara oli suhteellisen edullinen sieltä tilasin jos ei ollu aikaa odotella. Tuohan oli pitkään poissa ja nyt näyttää sivusto toimivan. Tosin osia ei oo kuin nimeksi myynnissä.
Jaa, toimiiko virijavara taas, sehän oli pitkään pois, täytyykin tsekata, vaikkei siellä ennen ollut kuin lähinnä kinuskien 4-tahtisiin sitä krääsää, mutta edullisesti.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#21
Kokonaisia aprilia ditech ja pösön speedfigh3
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 27.01.22 - klo:09:29
julus kertoi äskettäin toisessa ketjussa "huvin passasi"  ;D
https://www.wandamotor.com/intake-manifold-peugeot-20mm-p-40687.html
Kyllä se on niin ettei pösöllä ole mitään tekemistä tämän kanssa. Toisaalta "kaikki" osat saa sopimaan keskenään, se on vaan että käytettävä aika ja raha modauksiin voi yllättää. "Ostampa tässä 4 euroa halvemman palikan ja 100000 jyrsinkoneen että saan sen halvemman osan sopimaan"
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 28.01.22 - klo:09:31
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 27.01.22 - klo:09:29
julus kertoi äskettäin toisessa ketjussa "huvin passasi"  ;D
https://www.wandamotor.com/intake-manifold-peugeot-20mm-p-40687.html
Kyllä se on niin ettei pösöllä ole mitään tekemistä tämän kanssa. Toisaalta "kaikki" osat saa sopimaan keskenään, se on vaan että käytettävä aika ja raha modauksiin voi yllättää. "Ostampa tässä 4 euroa halvemman palikan ja 100000 jyrsinkoneen että saan sen halvemman osan sopimaan"
Sama näkökanta, kyllähän osia saa varmasti "sopimaan" ainakin modaamalla tai työstämällä, myös se että pösön imukaula "sopii" Piaggioon tai päinvastoin, mutta kun sitä ei kuitenkaan ole ns valettu muuhun kuin omaan merkkiinsä, on näissä eroavaisuuksia, kurkun läpimitta, kurkun erilainen vinous sekä hiukan erilainen kiinnityspää.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#25
julus taitaa olla käytännön toimija
pisti moponsa kuntoon, sillä aikaa
kun me muut "pitelimme hevosta ja viilasimme kynsiämme" :)
Luulis kiinnostavan Ekiäkin tuo linkki
https://www.wandamotor.com/imukaula-peugeot-20mm-p-40687.html
"Kuristamaton kaasuttimen imukaula Peugeot -skoottereihin. Kaasuttimen liitoksen halkaisija on 20 mm, mikä sopii alkuperäistä suurempiin kaasuttimiin. Nostaa kiihtyvyyttä jopa alkuperäisen kaasuttimen kanssa käytettynä."
:)
pösön sf3 tuo sopii huonosti ku kurkun päällä on runkoputki
piaggioissa matalan kurkun ongelmana on, kaasuttimen uimurikammio nojaa lohkon päällä

Ja lopuksi.. kevennys
https://www.youtube.com/watch?v=OZeiYhEFjhY
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

#26
Siis mikä asia tuossa linkissä pitäisi minua kiinnostaa (minullahan ei uimurikammiot nojaa mihinkään, on ruiskujuttu), tuo imukaula ei ole tehty piaggioon ja jos nyt pilkkuja halotaan, niin paremmin seokset kulkevat varmasti alkuperäisessä piaggioon tehdyssä, se istuu kaikilta mitoiltaan niinkuin pitääkin, sisämitta 21mm, pösön imukaulassa 20mm ja lisäksi imukurkku asentuu läppäventtiiliin vinossa, koska imukaulan aukko piaggion läppäventtiilin aukkoon nähden on vino, en tiedä mitä merkitystä sillä on, mutta kyllähän se teoriassa huonommin seoksia perille vie, liikekkin on jo kahdesti todennut, ettei se käy piaggioon. Kai näitä piaggion kaasarivehkeittenkin imukauloja pystyisi  fixaamaan jatkokumilla sopiviksi (löytyy kaupoista vaikka mitä), mutta kun matkalla minulle on täysin tähän skodeeni tarkoitettu imukurkku, niin miksi minua pitäisi kiinnostaa esim pösön imukurkku, eihän tässäkään mitään rajoittimia ole, mullahan on näitä kahdet, toinen skodessa ja toinen kaapissa. Kevennys: https://www.youtube.com/watch?v=ZoD9llbPqE8
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 25.01.22 - klo:15:16
Minä taasen ymmärrän suomalaisia yrittäjiä jotka ylläpitävät vähiä palveluita....toistaiseksi...
Monet ns. suomalaiset varaosakaupat on enemmän tai vähemmän Suomalaisia.
Toivon mukaan me suomalaiset olemme sen verran valveutuneita, että osaamme vertailla saman tuotteen hintoja netissä, täällähän ne liikkeetkin ilmoittelevat tuotteistaan. Itse en rupea pönkittämään ketään vähillä rahoillani, vaan pyrin ostamaan tuotteen aina edullisimpaan hintaan, vaikka joutuisin tilaamaan sen ulkomailta.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Eki - 06.08.22 - klo:09:53
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 25.01.22 - klo:15:16
Minä taasen ymmärrän suomalaisia yrittäjiä jotka ylläpitävät vähiä palveluita....toistaiseksi...
Monet ns. suomalaiset varaosakaupat on enemmän tai vähemmän Suomalaisia.
Toivon mukaan me suomalaiset olemme sen verran valveutuneita, että osaamme vertailla saman tuotteen hintoja netissä, täällähän ne liikkeetkin ilmoittelevat tuotteistaan. Itse en rupea pönkittämään ketään vähillä rahoillani, vaan pyrin ostamaan tuotteen aina edullisimpaan hintaan, vaikka joutuisin tilaamaan sen ulkomailta.
:)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Kun tuo sade hellittää, lähden ajelemaan Konalaan, sieltä löytyy piaggio nrg:n ja gilera runneriin käyvät ilmanputsarin filtterit 1.80€/kpl, yleinen hinta samalle tuotteelle n.6-9€, ostan useamman että pestyllä on aikaa kuivua, sillä fairilla ja vedellä pesen. En läträä asuntoni kylppärissä liuottimilla enkä bensalla, vesipesu on ihan ok, kun varmistaa että on varmasti kuiva ennenkuin laittaa skodeen.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.