Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä Maxin ostaisi?

Aloittaja pugt200, 03.11.13 - klo:19:10

« edellinen - seuraava »

HiTec

Yhdelläkin kyllä pärjää ;)

Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

pugt200

LainaaMistäs kannattaisi tilata öljyn+suodattimen vaihto Vantaan Tikkurilan lähistöltä?

Power MP Shop 3 km, JL Bike 4 km, Örthen 10 km, Tuusmotor on 13 km, Helsingin Pyörä ja mopo 15 km, JV Motorsport 15 km ja R.M. Heino 21 km

pugt200

Tää ei vaan jätä rauhaan. Ulkonäkö on just sitä mitä minä maxilta haluaisin.

http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/satelis-400-rs-peugeot-skootterimalliston-lippulaiva/

arla_m6

Nätti peli on toi kans. Tiiä vaikka itelläkiii ois tollanen joku kerta.

Mulla on alkanu kuola valuun Honda SW-T:n takia. Aina aamusin herään tyyny märkänä kuolasta.
Mitäs noin niinku tänään ootte mieltä Hondan SW-T mallista. Painavahan tuo on mutta ... Hyvät ja huonot puolet.  Näjemmä noita valmistetaan vielä mutta suomeen ei kait ole tuotu 2011 jälkeen.




HiTec

Aikalailla sama peli tuon FJS kanssa, mitä nyt vähän on keulasta je perästä pantu muoveja pikkasen uuteen muotoon = eiköhän nuo FJS kokemukset mene aikalailla 1:1 tuonkin kanssa 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

arla_m6

Varmaankin aika vankkaa tekoo on tekniikka näissä. Eilen näin jossain saksalaisessa myynti-ilmoituksessa 143000km ajetun SW-T:n.

HiTec

Lainaus käyttäjältä: arla_m6 - 28.06.16 - klo:23:55
Varmaankin aika vankkaa tekoo on tekniikka näissä. Eilen näin jossain saksalaisessa myynti-ilmoituksessa 143000km ajetun SW-T:n.

Hondallahan ne ekat 100tkm on vasta sisäänajoa ;D
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

oskuk

Ainakin kaksimukinen värinättömämpi, eli mukavampi. Sinänsä nämä erikoisia kun mun kaksimukset mp:t (Jammu 400XS, Suzuki GR 650) täristivät niinmaan perhanaaste.

HiTec

Ja muutenkin tuo rivi-2 varustettuna Hondan PGM-FI ruiskulla on paitsi mukavakäyntinen (hiljainen ja värinätön, tyypillinen Honda siis), mutta myös varsin käyntivarma pata. Itselläkin joka kevät laakista tulille syksyisellä bensalla, no probs. Puhumattakaan tuosta todella pitkästä valmistushistoriasta, niin sitä kulutusosaa löytyy todella helposti eikä noiden mallikohtaistenkaan osien saatavuudessa ole ongelmia esiintynyt 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

viisnelonen

Taas on jokakeväinen kuume noussut.. Kävin tänään koeajamassa hyvin pidettyä ja huollettua silver wingiä mutta hiukan petyin kuskin jalkatiloihin, oli sääret (polven alta) herkästi kiinni niissä lokerokatteissa, eli ei saanut takapuolta tarpeeksi taakse. Onko noissa wingeissä eroja satuloissa eri vuosimalleissa tms.. tämä ajamani oli USAsta alkuaan tuotu tänne.
Samoin ohjauksessa oli tiettyä retkahtelua hiljaisessa ajossa kun käänteli jyrkemmin esim kadunkulmissa, no sen kyllä laitoin keskeltä kuluneen etukumin piikkiin kun oli selvää olkaa tullut keskialueen ja reunan rajapintaan eli ei oo juuri kanttailtu.

Tuo jalkatilan ahtaus voi kyllä tulla joka skodussa vastaan kun olen kans yli 190 pitkä. Tuossa x9:ssä on polvien/säärien osalta paljon reilummin tilaa, vaikka stonga kyllä sitten ottaakin ääriasennoissa polviin kiinni kun jalat on matka-ajoasennossa eli jalat mahdollisimman eteenYlös vietynä. No eipä tankoo tartte silloin äärimmilleen käännelläkään..
Tuo jalkatilan ahtaus ei kyllä juuri kuumetta laskenut..
Kysymys Hitecille ja muille silver wing tietäjille: Onko noihin olemassa jotain säädettäviä satuloita vai vaatiiko oman modauksen..?
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

HiTec

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 10.05.17 - klo:19:40
Kysymys Hitecille ja muille silver wing tietäjille: Onko noihin olemassa jotain säädettäviä satuloita vai vaatiiko oman modauksen..?

En nyt päätäni pantiksi laita, mutta muistaakseni tuossa kuskin selkänojapalasessa oli säätömahdollisuus. Työkalut tietty säätöön tarttee, mutta kuitenkin siinä oli joku ruuvit auki ja palasta sai liu'utettua haluamaansa asentoon, johon ruuvit sitten kiristettiin uudelleen. Siis ylös-alas tuota vinoa jakkaran runkoa myöten => pikkasen ylös niin menee samalla pikkasen taaksekinpäin ???

Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

viisnelonen

Ok, eli vain tuo selkätyyny nousee, on ihan sama sitten kuin tuossa mun xysissä, antaa se pari senttiä lisää pituussuunnassa.
Perjantaina on silmittelyn/koeajon alla toinen samanmoinen kulkine.
Oli mielestäni karkeakäyntinen ja hiukan täristävä tuo tänään ajamani, olen aina luullut että se on v-kone mutta sehän tosiaan onkin ihan perus rivi kakkonen

http://i.ebayimg.com/00/s/MTA3NFgxNjAw/z/p98AAOxyUrZSzcEP/$_1.JPG
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

HiTec

Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 10.05.17 - klo:22:58
Oli mielestäni karkeakäyntinen ja hiukan täristävä tuo tänään ajamani, olen aina luullut että se on v-kone mutta sehän tosiaan onkin ihan perus rivi kakkonen

Kyllä tuo omani ainakin on varsin hiljainen & pehmonen käynniltään, vaikka vielä "sisäänajo" onkin kesken kun mittarissa vielä yhä n. 15tkm siitä Honda 100tkm sisäänajo-vaiheesta ;)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

viisnelonen

#88
Lainaus käyttäjältä: HiTec - 11.05.17 - klo:10:57
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 10.05.17 - klo:22:58
Oli mielestäni karkeakäyntinen ja hiukan täristävä tuo tänään ajamani, olen aina luullut että se on v-kone mutta sehän tosiaan onkin ihan perus rivi kakkonen

Kyllä tuo omani ainakin on varsin hiljainen & pehmonen käynniltään, vaikka vielä "sisäänajo" onkin kesken kun mittarissa vielä yhä n. 15tkm siitä Honda 100tkm sisäänajo-vaiheesta ;)

Onko noissa nokkaketjun kiristys manuaalinen määräaikaishuolloissa tehtävä homma ? Tuli mieleen kun saamassani määräaikaishuolto laskelmassa oli joka 24 tkm välein mukana osaerittelyssä : Tiiviste, nokkaketjun kiristäjä !!  Hintaa osalla 1,50e
Tuntuu vaan uskomattomalta että ko käynnin karheus vois johtua yhdestä laiminlyödystä kiristyksestä. Mittarissa 65 tkm, mitä kyllä sopii epäillä mutta oli kuitenkin huollatettu viimeiset 3vuotta merkkiliikkeessä.
Myös varin ääni erottui selvästi korvaani.

Pyysin porin honda merkkihuollosta hintaa 24 tkm huollolle jolloin meilasivat fjs 600 laajan huoltolaskelma taulukon hintoineen ja työkohtaisine ohjeaikoineen. Todella hyvää toimintaa heiltä. Orggis hihnasta veloittavat 149e ösuodatin 11,60 vain joitakin mainitakseni.

Mutta mites tuo ketjun kiristys menee ??

Edit:  Taidan olla oikeilla jäljillä:   http://www.fjrforum.com/forum/index.php?showtopic=112170
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

HiTec

#89
Lainaus käyttäjältä: viisnelonen - 11.05.17 - klo:14:30
Edit:  Taidan olla oikeilla jäljillä:   http://www.fjrforum.com/forum/index.php?showtopic=112170

Vain yhden kirjaimen ero, vaan lopputulos "pikkasen" erilainen ::)

FJR


FJS


Mutta tosiaan tuo nokkaketju siellä helposti rupeaa rallattamaan jos öljyt ovat kuraa, liian ohkasta. Itsekin tuossa kokeilin ekan satsin ohkasempaa öljyä jota olin käyttänyt aikaisemmissakin pyörissäni, mutta FJS ei siitä sitten juuri tykännytkään ja vaihdoin vähän paksumpaan => nyt kone kehrää taas kuin kissa 86tkm ajettunakin :)

Sinällään öljyn itsessäänhän ei näissä tartte olla mitään erityistä mp-öljyä, sillä moottorin max. kierrosluku on varsin alhainen ja muutenkin tuo on vain moottoriöljy, vaihdelaatikkoa tahi märkäkytkintä kun tuossa samassa litkussa ei näissä ui => ihan normaali autoöljykin kelpaa koneeseen vallan mainiosti 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08