Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Lait ja liikennesäännöt ja huomioita niiden tulkinnoista

Aloittaja Coastside, 06.06.08 - klo:19:35

« edellinen - seuraava »

Motomummo

Ei Lahti, mut Savonlinna. Ja kaupunki tukossa oopperajuhlien ajan heinäkuussa.Ja lisätulpan muodostaa laivaliikenne. Silta auki ja tie pystyssä vaikka kerran tunnissa jos purjeveneitä riittää. Sitten mahtavat letkat !
Tänään muuten mietin sellaista kun ajelin skootterilla, että miten toimia kun liikennevalot ei vaihda vihreelle skootterin kanssa! Sittenkun tulee auto taakse niin valo vaihtuu. Oottaakko vaikka maaliman tappiin asti että auto ilmaantuu taakse ja pääsee valoista eteenpäin?
Edellä oli mopo joka menii punasia päin ja meikä perässä kun muissa suunnissa autot seisoivat punaisten takana. JA punasia päinhän EI saa ajaa sen tiedän... :-\ on ajokortti taskussa ollut kuitenkin aika kauan.... ::)

Samppa

Olen itsekkin törmännyt noihin "vaihtumattomiin" liikennevaloihin ja eipä siinä oikeastaan ole muuta mahdollisuutta, kuin mennä punaisilla jos valo ei vaihdu odottelusta huolimatta. Silloin tietenkin sitä tarkkaavaisuutta ja tervettä maalaisjärjen käyttöä taas tarvitaan (mihin väliin uskaltaa mennä). Punaisia päin ajamistahan tuo on, mutta minkäs voit...  ???

Noh.. Onneksi täällä maalla nuo liikennevalot sijaitsevat parinkymmenen kilometrin päässä.  :D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Hemmo

44 km on lähimpiin liikennevaloihin , suunnilleen.  ;D

funke

Itse huomannu saman, valot ei vaihdu vaikka ootas maailman tappiin asti. jos ei tule auto taakse. Mikähän siinä on? Joku sano aikonaan, että paino vaikuttas, että siel ois jotkut "anturat"?

Samppa

#19
Netistä löytyi tuollainen poliisin vastaus ongelmaan:
http://www.rahanpesu.fi/poliisi/discuss.nsf/vwThreads/83F469C305F17E3BC22571EB005124E8

"Moottoripyörällä tulisi ajaa silmukan päältä, keskeltä ajorataa, ja pysähtyä vähintään noin metri ennen suojatietä."

Yleisesti liikennevaloista ja niiden toiminnasta:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Liikennevalo
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Jonna

Täällä Joensuussa on juuri tuollainen risteys jossa saa odottaa vaikka huomiseen niin valot ei vaihdu. Peruuttelemaan oon monesti joutunu kun punasia päin en oo viittiny mennä.. Tää risteys kun on poliisilaitoksen vieressä :)

FrozenCorpse

Mun mielestä siellä valoissa on joku tunnistin, joka ei nää joskus isompiakaa kakspyöräsiä ja itte joskus joutunut tekee aikamoisia temppuja, että päässy punasilla meneen..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Kenzy

Täällä Hämeenlinnassa on yhdet valot, jotka on painotunnistimella iltasin. Joka kerta on ajettava punasia päiten, ei siinä jaksa ruveta puolta tuntia kihnuttamaan, sen verran katsoo vain muiden suuntien liikennevaloja, että sellaisesta suunnasta ei saa tulla, johon ei itse näe ja hyvin mene, korjaisivat prkle valonsa ;)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Coastside

Yksi tapa välttää punaisia päin ajo olisi työntää mopo jalkakäytävälle ja siten valojen ohi ja palata kadulle.
Punaisia päin ajo voidaan sakottaa jopa liikenteen varantamisena, kun jalkakäytävällä työntely tuskin herättää hyökkäysrefleksiä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Juha

Huomasin viime viikolla Porissa, että melkein jokaisissa valoissa on jonkinlaiset tunnistimet. Olin ajelemassa iltasella niin ei ollut ketään risteyksissä ja kun saavuin ehdein melkein pysähtyä, niin valot jo vaihtuivat vihreälle. Yhdessä risteyksessä oli jonkinlaiset kamerat(=infrapuna tunnistimet?)  olivat sijoitettuna lyhtypylväisiin ylös.

Samppa

Täytyy itsekkin alkaa ihan mielenkiinosta tarkastelemaan minkälaisia tunnistimia täällä Pirkanmaalla noissa valoissa on. Yleensä niissä tuijottelee vain sitä itse "valoa" ja kaikki muu jää sitten taka-alalle.  :D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

FrozenCorpse

Joo, täällä vain kaksissa valoissa on ne sellaiset, jotka ei mahda vaihtua. Jotkut on pirkelee hitaita ja toiset ei toimi muutenkaan..
"Frozen. Sä olet kyllä pessimistisin foorumilainen.  :o "

Coastside

http://rmv.hqusareur.army.mil/190-1/ss190-1.htm#P05-26

Driver and Vehicle Requirements and the Installation Traffic Code for the U.S. Forces in Germany

Armeijan asenteesta ajoneuvoihin ja ajamiseen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Timoi

Mitenkäs tuo "ajoradan oikeassa laidassa" toimii yhteen bussikaistojen kanssa? Sinnehän ei periaatteessa ole asiaa muilla kuin busseilla, takseilla ja kääntyvillä.

Entäpä sitten jos ajaa mopoille sallittua kevyen liikenteen väylää ja haluaa risteyksessä suojatieltä kääntyä ajoradalle 90 astetta. Mennäänkö silloin jalankulkijoiden vihreillä vai autojen vihreillä?


t: Tuore Baotianin omistaja