Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot speedfight 3 käyntiongelmaa

Aloittaja -Jarkko-, 05.08.22 - klo:14:34

« edellinen - seuraava »

-Jarkko-

Tuohon ei manuaalisen ryypyn vaihto ns kannata, kaasutin on ns keskellä mopoa, takarenkaan edessä eli kättä ei saa väliin jos manuaaliryypyn vaihtais.
Kaasarin operointi vaatii muutenkin penkin irroitusta koteloineen, kotelon pohjassa ei ole erillistä "huoltoluukkua".



tapiovuorent

Entäs vaijeriryyppy ?.
Yhteen Gileraan( mopo) olen laittanuut kyseisen osan , ja hyvin toimii. Eikä ole kallis.
Skootteriinkin varmaan löytyy sopivaa asennussarjaa. Ei tarvitse päästä kaasuttimeen asti "näpelöimään".

-Jarkko-

Ja ryyppy uusittu, ei muutosta, alkaa pökötin aika kokonaisena käydä vähiin.

Katon vielä pääsuuttimen ja kokeilen vaihtaa muutaman eri kokoisen, jos ei auta niin se on sitten game over.


-Jarkko-

Mulla ei ollut kun 70 pääsuutin, kokeilin sillä ja taas kaasu pohjassa pitkä starttaus, ei jaksanut kiertää kun 3000 kaasu pohjassa, kun kaasun päästi niin sammui, ei tyhjäkäyntiä.
Laitoin takaisin sen mikä oli, koosta ei tietoa kun ei ole millä mitata eikä suuttimessa ollut merkintää, mopo taas pitkällä startilla kaasu pohjassa käyntiin, pidin kaasun 2000-3000 rpm ja säädin ilmaruuvia, ei vaikutusta.
Laitoin uuden tulpan, ilmansuodatin pois, taas pitkällä startilla kaasu pohjassa käyntiin, ei muutosta.
Putsarikotelo paikalleen, käyntiin, kierrokset kaasulla 2000, säädin ilmaruuvin ensin kiinni sitten siitä auki niin että kierrokset nousi puhtaasti.
Koeajo, pitää kaasuttaa että pysyy käynnissä, alta 5000 ei oikein tapahdu mitään, sitten vetää hyvin 9000 ja kulkeen 80kg kuskin alla mittariin 50.
Edelleen ihmetyttää tuo ettei käy tyhjäkäyntiä ja pitkä startti kaasu pohjassa oli sitten kylmä tai kuuma kone eikä käy tyhjäkäyntiä lämpöisenäkään mikä viittais taas tuohon hemmetin kaasariin.


A_sentaja

Mites virtapuoli? Onko testattu puola ja cdi,vaikka lainaamalla toimivasta? Ja tietenkin maadoitukset??
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

-Jarkko-

Ei ole mistä lainata eikä viittis kaikkia uutena ostaa, cdi boksia mietin mutta tuskin se tyhjäkäyntiin vaikuttaa.
Mulle on tulossa 14mm dellorton kaasutin manuaaliryypyllä ja tuorevoiteluliitoksella, kokeilen vielä sillä jos sais käymään tyhjäkäyntiä.


konenikkari

#36
Minkä värinen tulppa on kun ajaa kaksi kilometriä täysillä ja sammuttaa vauhdista.
Jos kaasuttimessa vikaa, vois olla pääsuuttimen alla olevassa pitkässä putkessa (seosputki)
sivussa olevat pienet reiät tukossa tai niille ilmaa tuova ilmasuutin kaasuttimen putsarin puolella.
Tai jostain syystä kaasuttimessa bensanpinta korkealla.
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Seosputki.jpg?img=medium
Onko uimurikammion pohjassa oleva ryyppysuutin paikoillaan
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Ryyppysuutin.jpg?img=medium
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Mulla ei ole enää mitään mielenkiintoa rassata tuota romua, kun toinen kaasutin tulee, kokeilen sitä ja jos toimii niin vaihdan siihen sähköryypyn, jos ei niin saa kaveri hakea pois ja vielä scatterille.


-Jarkko-

Pösö on taas muutamat viikot seissy pihas, nyt kokeiltiin vielä uudella cdi-boksilla ja uudella kaasarilla, ei muutosta.
Nyt vaan ei nopeusnäyttö toimi, ei vanhalla eikä uudella cdi-boksilla, tässähän on sähköinen mittari.

Boksien eroja kokeilin ja uudella rajoittamattomalla ei millään meinaa kiihtyä ns huippuun vaan kaasupohjas kiertää 5000-6000 rpm kauan kunnes tulee se ns "tehopiikki".
Vanhalla boksilla tekee samaa mutta reagoi kaasuun alakierroksilla hieman nopeammin, ei kuitenkaan niin kuin pitäisi.
Tyhjäkäyntiä ei ole vaan sammuu heti kun päästää kaasun, vaijerin säätöä kiristämällä ns tappiin, kaasutuksen jälkeen kierrokset jää hetkellisesti "leijumaan" 2000-3000 rpm kunnes sammuu, tyhjäkäyntiruuvi on myös uudessa kaasuttimessa pohjassa.

Starttaus taas ihan samalla tavalla kun ennen uusien osien vaihtoa, pitkä startti kaasu pohjas ja pikkuhiljaa alkaa heräämään, kun käynnistyy niin kaasua pitää käsin kääntää että ei sammu, sama juttu kylmänä ja kuumana.

konenikkari

#39
Laitteessa on erillinen alipaineella toimiva polttoainepumppu
saattaa vuotaa polttoainetta suoraan tankista alipaineletkua pitkin kampikammioon.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Joo on erillinen bensapumppu joka toimii ja miten sen vuotaminen vaikuttaisi käynnistymiseen kun sama ongelma kylmällä ja kuumalla koneella + siihen että tyhjäkäyntiä ei ole?




Coastside

Viittaa tukkeutuneeseen tyhjäkäyntisuuttimeen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Miltä tulppa näyttää kilometrin ajamisen jälkeen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

-Jarkko-

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 05.10.22 - klo:21:40Viittaa tukkeutuneeseen tyhjäkäyntisuuttimeen.

Nyt on ihan uusi kaasutin kiinni, samat oireet oli vanhalla kaasarilla ja cdi boxilla.

Samppa

Joko mittasit ne puristuspaineet?

Mulla on luotto muiden tekemiin koneremontteihin "juuri vaihdettu" aika vähäinen.  :D

Tulpan väri?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.