Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vanhojen viestien linkit ei toimi, apua tarvitaan !

Aloittaja Reijon, 18.12.19 - klo:14:18

« edellinen - seuraava »

Reijon

Ostinpa vanhan ja viallisen moposkootterin. Ei käy ja viasta ei ole vähäisintäkään käsitystä. Joskus -60 luvulla viimeksi mopojen kanssa olen touhunnut. Siitä on helppo päätellä että olen jo "yli-ikäinen" näihin hommiin mutta poikamainen innostus saa vielä liikkeelle tällaisiinkin puuhiin.

Siispä apujen/neuvojen toivossa liityin tähän sivustoon käyttäjäksi. Viikko on mennyt viestiketjuja luellessa ja tietoja etsiessä.
Harmittaa aivan tavattomasti kun vanhoissa viesteissä linkit ei toimi ja vanhoja juttuja ei sillätavoin löydä.

Myöskin "Vianhakukaaviot" eri ongelmiin on tavoittamattomissa. Tai sitten en vain osaa näitä tietokeneitakaan käyttää. Työkalu-osiokin olisi kiinnostava tuttavuus ennenkuin mihinkään purku- tai muihin korjaushommiin ryhtyy. Sama juttu, osiota ei löydy.

Noihin asioihin apuja eli neuvoja tarvitsisin, ainakin näin ensialkuun.

Neuvoja ja Joulua odotellessa
Reijon

Coastside

Ne on bittien taivaassa monet sivut. Täällä on kyllä kaikki mitä mopoihin tarvitsee tietää. Vanhoista kokemuksista on vähän hyötyä kun tekniikka on monimutkaistunut.
Kokeile perusjutut: Paineet, kipinä ja bensan saanti. Jos ajosta on jäänyt niin kaasari on tukossa.
Minkä skootterin ostit?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Jos tiedät moposi mallin ja merkin, se olisi hyvä mainita.
Tuolla ylhäällä oleva haku toiminto toimii, hyvin  ;)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Reijon

Solifer sfr se on ja rekisterissä.

Kyllä haku toimii, oikeassa olet. Pitää vain ymmärtää etsiä oikeilla hakusanoilla. Ja voi sitä sitten koettaa kysyä lisää ja pyytää apuja kun tulee oikein paha oksapaikka eteen.

Aikaa on. Laite on ulkona pressun alla ja minä sisällä mökissä lämpimässä. Ei ole sateelta oikein päässyt laitetta edes näkemään. Pimeä ilta oli kun kaupat tehtiin eli varsinainen sika säkissä. Kevääksi ajattelin saada kuntoon ja päästä nurkka-ajossa tekemään. Autolla ei oikein kehtaa lyhyttä matkaa mennä ja kävellen ei jaksa. Ensi vuonna menen siis Soliferilla !

Coastside

#4
Minulla oli samanlainen sika säkissä toistakymmentä vuotta sitten vaikka päivänvalossa ostin. Oli huonolaatuinen kiinalaiseksikin. Vanha kokemuspohja mutta ei auta näissä tieto miten moottori toimii. En tiennyt millaisia ongelmia näissä on. Karstaa voi mennä venttiilin väliin ja turha koneen avaaminen tulee tehtyä. Johdot on huonot ja uusia ei oikeastaan muuten saa kuin tekemällä itse. Paremmin kuin ne ovat tehneet. Variaattori voi olla risa ja katkoo hihnoja.  Poljinkoneisto on niin heikko ette kannata kuin pakosta käyttää. Halkaisee kopan. Nuo on ne yleisimmät vaivat joten katsele niitä aiheita. Nämä eivät ole merkki eikä mallihuolia kiinalaisissa, vaan kaikissa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

PappaSkootteri

Vaikka ei varsinaisesti linkkien toimimattomuuten kuulukkaan niin mitä vikoja(ominaisuuksia) olet Soliferistasi  paikallistanut?
Dacia Duster 4WD 1,5D
Harley-Davidson Dyna
Vespa LX 50 2T
Vespa PX 150
Vespa Sprint
Piaggio Fly 50 4T
Peugeot Elystar 50 2T

Reijon

Ennenkuin kukaan kehoittaa niin lienee parasta siirtyä tuonne osioon, joka on varsinaisesti tarkoitettu skootterin (Solifer ja sen kaltaiset) ongelmia ja ratkaisuja käsitteleville kirjoitukselle. Sen verran vielä kysymykseen vastaan: Sika on edelleen säkissä, siis koskemattomana, ulkona ja pressun alle peitettynä.
Positiivinen asia on että mukana tullut akku latautuu ja tuntuisi myös pitävän latauksen. Onko sitten amppeerit tallella myös, se selviää käyttöön otettaessa.

Coastside

Peli on vielä alkamatta kun sitä et ole tutkinut. Kun noiden laatu niin paljon vaihtelee niin voi sattua tiistaikappale ja enimmät krapulat on haihtuneet. Kun noiden yleisimpien huolien kanssa on sinut, on ajo suht varmaa ja jos matkat on lyhyitä, jaksaa kotiin työntää. Älä odota liikoja niin et pety.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Varmista ettei pressun alle pääse maapohjan kosteus,
umpihuppu päällä muodostaa kosteushautomon, tuuletus reikiä olisi hyvä olla.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)