Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorin rullat (kestävyys)

Aloittaja Coastside, 10.11.09 - klo:14:36

« edellinen - seuraava »

Coastside

Kiinalaisen kolmannet rullat menossa tai oikeammin alkuperäiset, kuppeihin lyhyet 5 g takaisin. Yhdet samanpainoiset kuluivat kulmikkaiksi 300 ajolla.

4 g (OKO SP 16*13 DIO 4 g) rullista kului yksi hieman ja useimmista irtosi sisäholkki ja rullien pituus kasvoi niin että pesä kävi ahtaaksi, josta ajoittainen tärinä aiheutui.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

-Jarkko-

Jostakin luin että määrätyn merkin rullat kuluu herkemmin, olisko ollut että Top Racing -merkin rullat olis ollu näitä?
Mutta kumma kun tuota merkkiä myydään joka paikassa, jopa merkkiliikkeissä.
Malossi on laatu merkki mutta niitä ei joka paikasta saa.

tommi

Narakun rullat ovat todella laadukkaat, näyttävät kestävän pitempään kuin itse variaattori. Rullakuppi kului niin väljäksi 7000km ajon jälkeen että alkoi kolista häiritsevästi joten uusi piti hommata. Rullat sensijaan ovat edelleenkin täysin pyöreät. Melkoinen saavutus.

-Jarkko-

RMS -merkkisistä rullista kokemuksia? Niitä myy ainakin Storm Motor.

jalat

#4
Lainaus käyttäjältä: -Jarkko- - 20.01.10 - klo:18:00
RMS -merkkisistä rullista kokemuksia? Niitä myy ainakin Storm Motor.

Itse ajoin RMS merkkisillä 5.0g stormin rullilla about 3000km ja eivät siinä vaiheessa menneet miksikään.
Myyvät muutakin skootteri tavaraa ympäri maailmaa. Tilasin itselleni italiasta RMS merkillä olevat takaiskarit maxiskootteriini.
http://www.rms.it/po/rms-products-pa-19-a.htm
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

openflow

itselläkin on RMS rullat. kilometrejä takana näillä ~1000km ,ei valittamista.

karkulainen

Minulla on sitten ollut tuon merkin rullista maanantaikappaleet. :P RMS 5,5g rullat meni suhteellisen lyhyessä ajassa uraiseksi ja kovin kuluneen näköisiksi (ja kyllä, vari oli putsattu jne).
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Eki

#7
No niin, iltoja, kertokaas tietävät ja kokeilleet, kummat ovat oikeasti paremmat, pyöreät vaiko liukurullat, mikäli käyttää liukurullia, pitääkö painon poiketa pyöreista, jos niin mihin suuntaan ja paljonko? Alkuperäiset ovat 8.5g 16 x 13mm, nyt jos tilaa Kiinasta tietysti, olisko paino oltava mikä, että vastaa alkuperäisiä, skode otettu alustavasti akokäyttöön 20.2.2024, kaipaa jokaisen reissun jälkeen painepesuria, niin on veden valtaamat ajotiet. Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Samppa

Oman kokemukseni mukaan liukupainot, joskin minulla on niistä kokemuksia ennen kaikkea vähän isommista vehkeistä. Joka tapauksessa, pois en enää niistä vaihtaisi.

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 27.02.24 - klo:11:44Oman kokemukseni mukaan liukupainot, joskin minulla on niistä kokemuksia ennen kaikkea vähän isommista vehkeistä. Joka tapauksessa, pois en enää niistä vaihtaisi.

Miten menettelit verrattuna alkuperäisten painoon, elikä normirullien, asensitko samanpainoiset vaiko +- ja paljon heittoa suuntaan tai toiseen, mikäli eivät ole alkuperäisten painoiset?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Samppa

#10
Tähän vaikuttaa ajotottumukset ja millaisessa ympäristössä ajaa. Minä ajan Vespalla pääasiassa kaupunkiajoa, jossa painopiste liikkellelähtö, stoppi, liikkellelähtö, stoppi... Hyvä lähtökohta on valita 10% vakirullia kevyemmät. GT:ssä oli vakiona 10,7g ja Pulleyt ovat nyt 9,5g. Tuossa videolla selostan toimintaperiaatteen.  EDIT: Mielestäni variaattori toimii näillä pehmeämmin kuin tavalisilla rullilla tai halvoilla virivariaattoreilla (Malossi).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Minulla oli liukupalat ja jossain vaiheessa ne väärän painoisena jäi pois, kun vaihdoin jousen. Kunnossa oleva hyvin sovitettu perusvari toimii hyvin. Nelarissa säätö on helpompaa laajemman väännön ansiosta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Kiitos molemmille infosta, taidan mennä vakiorullilla, ovat toimineet hienosti ja eivät maksa juuri mitään, Kiinasta olen näitä tilannut aina kahden parin satsin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Samppa

Itse en enää liukupaloja vaihtaisia pois. Ainoa säätö, mitä näiden osalta joutuu tekemään on kuivavoitelu aika-ajoin, joka omalla ajollani on kerran kauteen riittänyt. Nämä tosiaan kiinni 200 kuutioisessa, mutta tarkoitus olisi laittaa nyt myös mopoluokan Vespaan, jolloin saa myös siinä enemmän kokemusta. Aikanaan tällaiset minulla oli myös mopoluokan skootterissa, mutta siinä nyt oli muutenkin niin paljon vaikka mitä optimointia, että en lähde pelkästään liukupaloja sen osalta arvioimaan.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.