Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kymco Agility kiihtyy huonosti

Aloittaja Kari69, 22.04.23 - klo:17:34

« edellinen - seuraava »

Kari69

Moi
Meillä on 3 Kymco Agilityä. Minulla 1, vaimolla 1 ja tyttärellä 1. Minulla on siis tuntumaa millaisia ne ovat. Ongelma on että tyttären mopo kiihtyy hyvin hitaasti ja kulkeekin vähän hitaammin kuin muut. Oman mittarin mukaan 60 km/h. Se on myös hiljaisempi kuin muut. Käynnistyy kyllä välittömästi, kun painaa starttinappia.

Mopossa on uusi tulppa, ilmansuodatin ja kaasutin. Uuden kaasuttimen myötä tyhjäkäynti tuli tosi hyväksi. Käy aivan tasaisesti ja tyhjäkäynnin säätöruuvikin toimii ja vaikuttaa. Pilottisuuttimen koko on vain 28. Olen mitannut kaikista kolmesta ohivuodon. Mittarin punainen alue on 100-70%. Keltainen 70-40%. Vihreä 40-10%. Set alue 0-10%. Tulos on kaikilla alle 10% eli pysyy Set aluella. (Samaan aikaan toisessa mittarissa on paine 1 bar.)

Onko mahdollista, että huonon kiihtyvyyden ja hiljaisuuden aiheuttaa tukossa oleva pakoputki? Entä mitä muita mahdollisuuksia olisi?


Coastside

 Minun kiinalaisen version hitaus katosi kun hioin kanavan portaat pois ja valupurseet pois ventiilien seeteistä. Voisiko kymcoissa olla samaa vikaa?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Jos on kolme samanlaista mopoa, koeta vaihtaa sitä putkea moposta toiseen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kari69

Voiko sen testata siten, että tekee koe-ajon ilman pakoputkea. Moottori on 4-tahtinen.

konenikkari

Voi sitä kokeilla, jos putki on oikeesti ahdas tai vioittunut
esim katalysaattori tukossa tai irti ja poikittain putken sisällä
kannattaa sitä ravistella ja kuulostella
onko nuo kolme saman vuoden mallia toisissa saattaa olla esim katalysaattori
ja toisissa taas ei.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Pätkäajo tukkii katin. Jo 2004 fillyssä on katti.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kari69

Malli 2005, tuskin noissa missään on kattia.

Tunnus:

Variaattorin rullat aiheutti moisen aikanaan Like 50 nelarissa

Kari69

#8
Olen päässyt eteenpäin ongelman kanssa. Skootteri kulkee tosi hyvin, GPS:n mukaan 64 km/h. Tehoa on siis riittävästi, koska kulkee lujaa. Pitää muistaa fysiikan perussäännöt. Teho määrää nopeuden ja voima/vääntömomentti kiihtyvyyden. Puuttuu siis momenttia. Panin myös merkille, että skootteri käy hyvin alhaisilla kierroksilla kiihdytyksen aikana. Isolla välityssuhteella renkaalle välittyy pieni momentti. Lisäksi alhaisilla kierroksilla moottori ei ehkä saavuta parasta vääntömomenttia. Näin päädyin siihen, että vika ei olekaan moottorissa vaan variaattorissa. Välityssuhde on liika suuri. Arvelin, että takavarin jousi on liika heikko ja tein apulaitteen, jolla voin mitata jousen jäykkyyden. Jousi oli kuitenkin aivan yhtä jäykkä kuin kaksi muutakin mittaamani jousta. Seuraavaksi punnitsin variaattorin rullat ja vika ilmeisesti löytyi. Rullat olivat 8,5 gr vaikka ne on yleensä 6,5 gr. Ylipainoa on peräti 31%. Vaihdan huomenna 6,5 gr rullat. Saa nähdä, mikä on tulos.

Skootterilla on ajettu 16 000 km ja rullat olivat erittäin hyväkuntoiset. Ne on siis jo vaihdettu ja tilalle on laitettu liika painavat rullat.

Edit Oma Agilityni kiihtyy ja kulkee hyvin. Siinä on 5,5 gr rullat.