Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio fly 4t 2007 kuristukset, rajoittimet

Aloittaja Puuro, 16.10.22 - klo:12:32

« edellinen - seuraava »

Puuro

Otsikko kertookin kysymyksen, missä kaikkialla on rajoittimia/kuristuksia piaggiossa? Variaattorin prikka katottu, ei ollut. Onko Cdi rajoitettu? Saako ohitettua vai pitääkö ostaa rajoittamaton. Kulkee tasasesti 45-50kmh mutta esim alamäessä huomaa rajoittavan. Miten saisi kulkemaan n.60kmh

mopotinx3

Moposportista saa rajoittamattoman boksin, mutta sillä menee 75 km/t mittarin mukaan, jos on 2- venttiilien kone.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Eki

#2
Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 16.10.22 - klo:14:42Moposportista saa rajoittamattoman boksin, mutta sillä menee 75 km/t mittarin mukaan, jos on 2- venttiilien kone.
Saattaa tulla kalliiksi tuo mopon vauhti, itse ajoin 2020 tutkaan tasan 70kmh, oli silloin gilerassa raceasetukset, niin ei ollut rajoitinta. Prätkäpoliisin huomasin tulevan vastaan liian myöhään, kääntyi perään, testasi moponi tutka kädessä ajaen kahteen suuntaan, mopon nopeudeksi mittasi tasan 70kmh ja ihmetteli että miten se kulki samat kaksi päällä, kuin hänen kokeilemana? No minulla oli silloin raceasetukset mopossa ja tehoja huomattavasti enempi kuin ne 4.4kw, poliisi vähensi tutkatusta varmuusvähennyksen -3kmh, elikä nopeudeksi jäi 67kmh ja sakkoja pienillä tuloilla 273,00 euroa.                                           
                                                                                                                                                                                                                                                           
Sanoi ettei hän ilmoita vakuutusyhtiölle ja sanoi myös: että me emme puutu 60kmh nopeuteen??? Traficomin moporaja on 65kmh, elikä meni 2kmh yli sen, toki silloinkin yleensä otetaan kilpi irti ja takaisin saa katsastuskonttorilta n.60 euron katsastusmaksua ja 11 euron kilpimaksua vastaan, + mahdolliset sakot. Olen kysynyt viimeksi puhallustestissä tienpäällä kun ei ole ollut ruuhkaa ja ajatettu sivummalle, vastasivat ettei poliisit voi määrittää jotain tiettyä ylinopeutta, elikä mennään lainmukaisilla nopeusmääritteillä, tunsivat kyseisen poliisin, kun mainitsin nimen.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

mopotinx3

#3
Onneksi tuo Sportcity 4t mittari fuskaa 15 km/t, että ei ole kuin kuuttakymppiä todellinen vauhti. Ei ole hätää, vaikka poliisi pysäyttäisi. Saa sillä 80 km/t mittarin myötämäessä, mutta moottorin ääni on turhan raastava, ettei tohdi ajaa niin kovaa.  2t skootterilla pääsee jo nauttimaan kevariverosta, jos on säätänyt tarpeeksi. Kyllä tulisi nuorekas olo, jos joutuisi CPI:n katsastamaan vakioksi.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Eki

#4
Minulle prätkäpoliisi taannoin (2020), ei ollut sama kuin yllä, ajoin Turun ohitustietä matkalla Naantaliin, poliisi ajoi ohi ja odotti levennyksellä. Pysähdyin ja sanoin päiveetä, poliisi totesi että paljonko kulkee, kun menit aika haipakkaa vauhtia, sanoin ettei ylitä trafin moporajaa, kysyi että millä olen todennut sen sanoin että gps:llä, poliisi sanoi että oli pakko pysäyttää, autoilijat olisivat muuten ihmetelleet ettei poliisi noteeraa kovasti kulkevaa mopoa. Neuvo minulle miten mittaus suoritetaan tutkalla, ajetaan molempiin suuntiin ja pienempi nopeus jää voimaan, siitä vähennetään varmuusvähennys -3kmh. Jos hän, siis poliisi suorittaa mittauksen gps:llä, ei vähennetä mitään gps nopeudesta, kuitenkin se hitaamman suunnan nopeus jää voimaan. Totesi minulle kun sanoin että tulen Hyvinkäältä ja olen menossa Naantaliin, että jos joku partio pysäyttää, älä kerro että hän katsoi läpi sormien,  toivotti mukavaa Naantalin reissua, moikattiin ja kumpikin lähti omiin suuntiinsa. :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

sailor

Vaihdoin skobaan kevyemmät rullat (6,4 > 6,0), ja suuttimeksi 80 (vakiona 75). Prikkaa ei löytynyt.

Minkäänlaista muutosta en huomannut. No, tyhjäkäyntiä piti säätää pienemmäksi. Sama vauhti kuin ennenkin, tasaisella max 46km/h.

Potilas on vuoden 2008 Fly, 4-tahti, ajettu 16000km eikä tietoa huoltohistoriasta. Ilmanputsarin ja öljyt vaihdoin samalla.

Pitääkös se boksi vaihtaa rajoittamattomaan vai mikä neuvoksi? Tavoitteena olisi päästä n. 50-55km/h ja mäet paremmin, nyt menee jotain 30km/h isommat mäet.

Kymco Cobra Cross & Piaggio Fly

mopotinx3

Moposportin racingcdi saa Piaggion kulkemaan kovilla kierroksilla. Moottoriin tulee ikävän sävyinen ääni kaupan päälle, vauhti on yli 60 gps.
Aprilia Sportcity One 50 4t