Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kimppatilauksia ulkomailta tähän säikeeseen

Aloittaja Kenzy, 30.08.08 - klo:09:12

« edellinen - seuraava »

Kenzy

#15
Jep, ne on epäilyn alla, sen takia mulla niitä onkin pari settiä varalla. Jos olisi rullat poikittain, niin ei tuo kiihtyisi noin komeasti, mitä se nyt kiihtyy, tarvii nuo ohjuripalat tosiaan vaihtaa muutenkin... noh, keskiviikkoon menee :)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

Pommi

#16
Ota ihmeessä uutta videota kiihtymisestä, jos jaksat, niin näkee eron vanhaan!

Kenzy

#17
Heh, otan juu, heti kun saan tuon etuvarin taas kuntoon. Ei raaski kilkattavalla mopedilla paljon ajella, tuntuu myös vähän täristävän tuo vari kaiken muun pahan lisäksi, kohta on rullat soikeat, jos ei laita vehjettä kuntoon ;)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

karkulainen

#18
mullakin täristää... ja paljon, nyt ei voi ajaa >:(. tosin vika on viallisessa kytkinkellossa, ainahan se on vipattanut ja ollut epätasapainossa, mutta vika on vain pahentunut, pitänee ostaa kokonaan uusi takavari, koska a) kytkinpinnat ovat kuluneet/ lasittuneet b) koko pakka on epätasapainossa c) muutenvain. MC-Scatterilla maksaa ~60e ja kaasalaisella~70e + postikulut.
EX; Solifer xtr50. Nyk. VW Golf IV Variant 1.9TDI
Mikä näyttää helpolta, on hankalaa. Mikä näyttää hankalalta, on mahdotonta.

Kenzy

#19
Njuu, mulla ei ole koskaan ennen täristänyt. Eilenhän täytyi takavari irrottaa, mutta en nyt usko, että siinä yhteydessä mitään ihmeellisempiä heittoja olen saanut kytkimeen aikaseksi. Pinnat oli kyllä yllättävän kuluneet 2500km ajetuksi vehkeeksi ja pölyä oli kohtuupaljon kytkimessä... tänään tai huomenna ammun etuvarin auki ja vaihtelen ohjuripalat ja katselen muutenkin paikat läpi, niin saapahan senkin sitten kuntoon.

Noniin. Hihna on loistava, variaattori(t) avattu ja ohjuripalat vaihdettu. Kiinalainen käy ja kukkuu, mutta.... Koitin huonolla menestyksellä lukita magneton kautta kampiakselia tuossa pari päivää sitten (todella varovasti vielä), ja käyttämäni lukitusruuvi lipsahti n. millin liian syvälle magnetoon. Tuo sitten rikkoi magneton yhden kelan käämityksen, jonka tuloksena ajovalot ei toimi, ja tyhjäkäynti on kohtuuttoman korkea kaasarin säädöistä huolimatta. Nyt täytyy kalastaa uusi magneto, tai ainakin staattori tuohon, jotta saa loputkin osat pelaamaan.

Itse kulusta sitten, tuohan kiihtyy aivan toiseen tapaan, kuin ennen remonttia. Ohjuripalat oli ilmeisen kuluneet, ja muutenkin jokin oli ollut hassusti variaattorissa, sillä rullat oli kuluneet kulmikkaiksi hyvin pienessä ajassa. Liekö sitten vanhan hihnan luistin aiheuttaman kuumenemisen ansiota, vai mistä lie johtunut. Nyt pelaa, magnetoa odotellessa :)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

kekra

#20
Mulle olisi viikon sisään tulossa 5kpl Gatesin Powerlink remmejä 788-18-28 joten halukkaat voivat kysellä sitten jos tarvetta löytyy. Kyseessä siis lähestulkoon ikuinen remmi. Parempaa ei taida löytyä.

Kenzy

#21
Pistä hintaa kanssa näkyviin, niin saattaa kiinnostuneita löytyä. Täytyy katsoa miten tuo jenkkihihna kestää, Gatesin remmi jos maksaa vaikkapa 40 euroa, niin noita jenkkiremmejä saa kolme sillä hintaa, ja nuokin kestänevät ainakin sen 5000km käytössä, ainakin laadukkaan oloinen hihna oli, todellisuushan voi olla eri :)
Baotian BT49QT-12 vm. '07

kekra

#22
Jeps noista "halppisremmeistä" kun ei koskaan tiedä, saattavat kestää pitkäänkin, tai sitten hajoavat jo muutaman tuhannen jälkeen. Epävarmuudessa on inhottava ajaa. Siksi en itsekään tilannut tuota kyseistä remmiä.

Laittelen erikseen vielä myynti-ilmon kun saan remmit. 35e posteineen ajattelin hinnaksi. Yhden jätän itselleni varalle ja neljä myyntiin. Palaillaan asiaan sitten.

jalat

#23
Sen verran offtopiccia, että onko tuo Gates huippumerkki remmeissä? Omassa kakkosskootterissa on Gatesin remmi. Mittarissa vajaa 6000km ja remmin asennusajankohdasta ei mitään tietoa. Mutta se uloin kumikerros remmissä näyttäisi olevan halkeillut pikkuisen muutamista kohdista. Remmihän koostuu kolmesta kerroksesta. Se kuminen hammaskerros. Sitten joku säikeinen/kuituinen harmaa millin paksu kerros ja vielä uloin millin paksuinen kumikerros. Tuo uloin kerros siis vain on haurastunut.

Kannattaako miettiä vaihtoa vai ajella vaan?
Jos se laukeaa kesken ajon, niin voiko hajota moottorista enemmänkin?
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

kekra

#24
Onko tuo sinun remmisi nimenomaan Powerlink? Gatesilla taitaa olla muitakin merkkejä. Pitäisi käsittääkseni olla ihan laaturemmejä kaikki.



jalat

#25
Kovasti muistaisin että siinä luki juuri noin. Mutta eri numeroilla, kun 10" renkaat.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

kekra

#26
Tuskin kannattaa olla huolestunut jos hiukan haurastunut on päältä. Sitten kun selvää rispaantumista on havaittavissa tai hampaita napsahtelee poikki niin vaihto on paikallaan. Yli 10 000km olen itse ajellut samaisella remmillä ja ainakin samanverran ajattelin vielä ajella.

kekra

#27

Samppa

Jos joku haluaa näitä kimppatilauksia ulkomailta enemmänkin organisoida, niin kannattaa perustaa pelkästään sitä käsittelevä aihe vaikka tonne yleiseen moposkootterikeskusteluun (tai minä siirrän). Saavat sitten mahdollisten muidenkin, kuin Kiinalaisten omistajat tarvittaessa tilata (jos eivät tänne löydä). Nythän tämä aihe jo vähän rönsyilee tuttuun foorumin tyyliin.   ;D
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Pommi - 31.08.08 - klo:13:20
Ite kanssa hihnaa ettisin tohon BT49QT-12. Ei vielä panna mitään lukkoon, mutta voisin tilata jos hinta ei olis kovin raju eli saataisiin postit jaettua mahd. monen henkilön kesken.
Tällä myyjällä on näitä iso pino:http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=88341586 suht' kohtuunpuoleiseen hintaan!