Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Pytyn, kannen, kampuran ja nokan ym. korjauksesta (139QM)

Aloittaja Coastside, 29.06.08 - klo:17:49

« edellinen - seuraava »

jalat

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 09.05.09 - klo:14:32
Ihan kivat raapalejäljet tuossa männässä. Onko toisella puolella samanlaiset? Eihän tuo ole lämpöleikannut jossain vaiheessa. Niin hioikko naarmut pois?

Männän toisella puolella ei ollut samallaisia jälkiä. Lämpöleikkautumisista ei mitään tietoa, ellei edellisellä omistajalla joskus. Naarmut oli ihan täysin kosmeettiset vain näkyvänä. Sormella kun koitti, niin aivan sileä oli. Mikä hämmästytti itseäkin. Ei siis mitään uraa tai naarmua mitenkään tuntunut kun vertasi tuohon ehjään kohtaan. Silmät kiinni jos tuota olisi hypistellyt, niin tuollaista kohtaa ei olisi kukaan huomannut. Joten en tehnyt sille sen kummempaa, vaan pistin kasaan.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Coastside

Samanlaista karstaa ja männän naarmua oli minunkin koneen sisus kun viimmeksi avasin. Karstaa oli enemmän.

Nyt odottaa se taas kasaamista kun vihdoin sain osia. Ehjän kannenkin, jossa on hentoisesti karstaa ja tiiviit venat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

janite2

Lainaus käyttäjältä: jalat - 09.05.09 - klo:14:27


Kuuluuko männänrenkaiden olla näin "isot/löysät"?




Kuuluu.
Miten muuten ne tiivistäs männän sinne sylinteriin...?

purgiaali

Mnäkin Innostuin purkamaan omaa menopeliä. Tuntuisi nyt käyvän paremmin, kun raavin nuo karstat pois ja hioin venttiilit.


VariJari

Lainaus käyttäjältä: purgiaali - 13.05.09 - klo:19:46
Mnäkin Innostuin purkamaan omaa menopeliä. Tuntuisi nyt käyvän paremmin, kun raavin nuo karstat pois ja hioin venttiilit.


No ompa karstaset paikat olleet, ettet vaan olis 2-tahti bensalla ajellu :)
Harrastelussa: bt49qt-12

Renny

Lainaus käyttäjältä: purgiaali - 13.05.09 - klo:19:46
Mnäkin Innostuin purkamaan omaa menopeliä. Tuntuisi nyt käyvän paremmin, kun raavin nuo karstat pois ja hioin venttiilit.



Paljonko kilometrejä vaaditaan tuon malliseen karstoittumiseen? ::)

jalat

Vastaampa tuohon, että alle 6000km riitti karstoittamaan skootterin siihen kuntoon ettei se enää startannut. Syynä kaasarin tulviminen.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

purgiaali

Mulla on 10900km mittarissa. Kone on ilmeisesti huohottimen kautta saanu hieman öljyä

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FlatLander

Taas viisaampien neuvoja tarvitaan!!
Nytten rupee oikeasti vi***taan toi skootteri. En keksi syytä miksi toi narakun 63cc sylinteristä katoaa aina 200-400 kilometrin välein puristukset. Venojen välykset on kunnossa. Nyt viisaammat kertoo mulle missä voisi olla vikoja. 1100km tullu ajettua tolla sylkällä, kansi vaihdettu kahteen kertaan. APUA!!
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

Aparts

Täytyy ihan kysyä kuis tuo puristusten puuttuminen ilmenee...   tai miten sen päättelet   ???

Coastside

Jos se katoaa kuumana, venat voineet leikata kiinni, mutta kylmäkäynnistyksessä karstaa venen välissä. Tuollainen jaksotus ?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

FlatLander

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 28.06.09 - klo:21:39
Jos se katoaa kuumana, venat voineet leikata kiinni, mutta kylmäkäynnistyksessä karstaa venen välissä. Tuollainen jaksotus ?

Kyllä noi puristukset on ihan yhta huono koko ajan, oli sitten kone kylmä taikka kuuma. Puristusten katoaminen ilmenee esimerkiksi sillä että skoden käynnistämiseen polkemalla ei tarvita nykyään paljoakaan voimaa. Silloin kun viimeksi oti sylinterin irti ja tarkistin kaiken ja sylkässä oli kaikki kunnossa ja löin kaiken kasaan. silloin puristuksia oli sillälailla niin kuin pitääkin (paljon enemmän kuin nyt). Jonkin aikaa puristukset pysyy ja ajaminen menettelee, sitten pikku hiljaa (n. 200-400 km ajan) puristukset vähenee ja skodesta loppuu sillai "voima", mitä aikaisemmin oli kuitenkin ihan hyvin.
Mene millä menet ja Fude:lla loput...

http://www.youtube.com/watch?v=q6IqqswoPlo

Aparts

Muutaman koneen olen näitä avannut joka on ollut sylinteriltään väljiä, tuohon kilomertri lukemaan ei tosin pitäisi. Kulunut moottori savuttaa ja näin ollen syö moottoriöljyä kulumisasteesta riippuen eri määriä. Monesti yhteys nopeaan kulumiseen löytyy suoraan ilmansuodattimesta tai oikeastaan sen puuttumisesta. Jos sylinteri ei ole kulunut kovin, voisi uudet männänrenkaat korjata vetosia vielä jonkin aikaa...   edellyttäen että siellä kannessa en kaikki kunnossa.  ::)

Coastside

Väljä sylkkä savuttaa ja huohottaa. Ne huonon vedon kanssa kertovat heti mikä rassaa. Ne eivät tule koskaan äkkiä vaan hiipumalla.
Kun avaa pytyn, on hyvä kokeilla onko sylkän reunassa kynnys. Pikeentyneet renkaanurat on eräs ehdokas jumittamaan renkaat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04