Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Cpi aragon kannen laskeminen

Aloittaja Solana69, 23.04.24 - klo:13:50

« edellinen - seuraava »

Solana69

Pojalle tuli tuollainen käytetty 2t skootteri. Mittasin tinalangalla ja squish 1.3mm ja se ihan sylinterin reunasta, muualta ei tinalanka painunut kasaan. Eikö sen pitäisi vähän tasaisemmin kuin vain n.5mm matkalta sylinterin reunasta(kannen muodon muokkausta myös edessä)? Puristuspainemittarilla mitattuna 7baria. Paljonkohan tuota uskaltaa  tiputtaa  ::)

mopotinx3

Jotkut laittaa 0,6mm männän ja kannen etäisyydeksi, tuskin enempää kannattaa laittaa.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Solana69

Jaa, enpä tiedä onko tässä vakio kannen laskussa järkeä. On todella syvä palotila n.10mm 🤔

mopotinx3

Aika edullisesti saa ostaa korkeapainekansia, niissä on squishband alue suurempi. Aerox tyylinen kannattaa ostaa, paljon on niitä tyrkyllä, joissa on sellainen laine keskellä paljealuetta, se on hankala hioa  pois.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Solana69

#4
Tilasin matalamman kannen, katsotaan minkämoinen sieltä tulee. Tuon laineen saan kyllä helposti pois koska cnc jyrsimet ja sorvit käytettävissä. Ottaako sitten männän reunasta vaikka astemitalla kulman minkä ajaa kanteen? Joku 40-45% paljealue sylinterinporauksen koosta olisi hyvä? Eli tässä 40mm mäntä.

Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 23.04.24 - klo:21:33Aika edullisesti saa ostaa korkeapainekansia, niissä on squishband alue suurempi. Aerox tyylinen kannattaa ostaa, paljon on niitä tyrkyllä, joissa on sellainen laine keskellä paljealuetta, se on hankala hioa  pois.

mopotinx3

#5
Kyllä jotkut työstää kannen niin, että se männän ja kannen väli pysyy samana koko paljealueella. Sitten on vielä hifistelijöitä, jotka sorvaavat männän oikeaan muotoon sen just oikean puristussuhteen toteuttamiseksi, patti jätetään keskelle. Sitten on jo pakko porata mäntään jäähdytysreikiä pakoaukon molemmin puolin ja imupuolellekin tyypillisiin kiinnileikkauskohtiin. Jos ei mäntä leikkaa, niin se männäntapin laakeri paukkuu. Jos rajoittaa kierrosten ottoa, moottori voi kestää paremmin.
Aprilia Sportcity One 50 4t