Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Miten säädän kaasuttimen tyhjäkäyntiseoksen

Aloittaja JOO-O, 09.02.13 - klo:12:22

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#45
Nooh, ei tuossa kuvassa näy kuin letkun kiristimen ruuvi, koetapas kuvata uudestaan.
Samasta kaasuttimesta ei löydy,ilmaruuvia ja seosruuvia.
Ilmeisesti olet säädellyt moottorisahan tai mikroauton kaasuttimen ruuveja, joissa on ko ruuvit.
Mistähän laitteesta mahtaisi tällä kertaa olla kysymys.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tabell82

https://aijaa.com/R76U5s

saisiko tuosta selvää, eli kummasta ruuvista aloitan ja onko toinen seosruuvi ja toine sitten se tyhjäkäynnin "hienosäätö"



https://aijaa.com/WEQlzf

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tabell82

#48
symin 2-tahtiskootteri. ainakin normi tietokoneen näytöllä näkyy kuvat ihan selvästi. toisessa ruuvissa ristipääkanta ja toisessa ns "tasapää"
kaasari 2
kaasari1

konenikkari

Vasemman puoleinen on ns. ilmaruuvi jonka pitäisi olla auki, kiinniasennostaan n.puolitoista kierrosta,
ja joka vaikuttaa vain ja ainoastaan tyhjäkäynti seokseen, kiinnipäin rikastuu, ja aukipäin laihenee.
oikean puolimmainen on tyhjäkäynnin nopeudensäätö ruuvi jolla pitäis tyhjäkäyntinopeus säätään.1500rpm.
Miksi säätelet.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: tabell82 - 15.06.18 - klo:14:30
symin 2-tahtiskootteri. ainakin normi tietokoneen näytöllä näkyy kuvat ihan selvästi. toisessa ruuvissa ristipääkanta ja toisessa ns "tasapää"
kaasari 2
kaasari1

Mulla on kait sitte epänormaali 32" tietokonenäyttö  ;D
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tabell82

ei meinaa pysyä tyhjäkäynnillä. eli tuosta vasemmasta vaan ensin  se ns "maksimi" tyhjäkäynti ja oikeanpuoleisesta sitten sopivaksi että pysyy nätisti käynnissä, ymmärsinkö ohjeet oikein mitä olen tässä joutopäivänä lueskellut..:)

konenikkari

#52
Ei mitään minimi tai maksimi kierrosnopeuksia ole syytä säätää sillä ilmaruuvilla,
vaan säädä antamani ohjeen mukaisesti.
Jos ei toimi kaasutin puhdistukseen tai etsimään muuta vikaa.
Tyhjäkäyntisuutin tai sen kanavat vois olla tukossa, tai moottorilla imuvuotoa.
Paljonko kilometrejä on takana, ikää on riittävästi, arvaan minä  ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tabell82

pitääpä tässä viikonlopun aikana kokeilla. varmaan seuraava etappi on puhdistaa tuo kaasutin sitten jos ei ala nyt käymään kunnolla tyhjäkäyntiä. muuten pelaa ja vetää ihan ok

konenikkari

Paljonko kilometrejä on takana, ikää on riittävästi, arvaan minä   ::)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tabell82

08 mallia tuo on. ostin ku halvalla sain..;) mittarissa on 17 000. kävin tänään kyllä aamusta sillä 50 kilsan lenkin ajeleen ja ihan ok muuten pelaa

konenikkari

#56
Ok, parhaat sauhut on siis nautittu, mäntää vois vaihtaa , riippuen öljylaadusta mitä on käytetty.
Jos pitkään seisoskellut saattaa osin korjaantua tyhjäkäynti, ihan ajamalla.
Siis eiku kilometrejä, varsinkin kun on kelejäkin  ;D
Mun mopo ei käy ollenkaan tyhjäkäyntiä, mutta ei se juurikaan sillä liikukaan  ::)
Jos ilmanputsarina pestävä superlon suodatin, pese 2T bensiinillä ja jätä vähän öljyiseksi.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Reipas tyhjäkäynti voi häiritä ryypyn toimintaa. Sitä ei kannata liian suureksi jättää. Jos se ajaessa kiusaa kylmällä, niin mieluummin helposti käyntiin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04