Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Teknisiä ongelmia

Aloittaja 8190145, 28.06.07 - klo:21:24

« edellinen - seuraava »

8190145

onko chunlanin magneeton puolella vika kun ei tuu kipinää ja jos millo tulee nii huono?muita juttuja on tarkastettu.myös ajovalot hävis saman tien

Samppa

Listaappa kaikki kohteet mitä olet tarkastanut, niin aletaan sitten ihmettelemään enemmän.

Onhan tarkastettu ainakin, tulppa, tulpanjohto -> ei maadota mistään kohtaa runkoon ja tulpan hattu, mahdolliset tappokatkaisimet ja niiden toiminta sivuseisontajalassa (jos Chunlanissa on tällainen). Usein juurikin nämä katkaisijat ovat aiheuttaneet ongelmia, koska ovat lialle alttiita. Olethan katsonut onko ajovalo vain palanut, vai eikö sinne tule virtaa?
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Partanen

Akun vierestä löytyy sulake -onko se ehjä? Jos ei, niin mikä sen on rikkonut.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 29.06.07 - klo:17:48
Akun vierestä löytyy sulake -onko se ehjä? Jos ei, niin mikä sen on rikkonut.

Ainakaan käyttämissäni eurooppalaisissa tuo sulake ei vaikuta siihen käynnistyykö mopo vai ei..  On ainoastaan muille virtalaitteille.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

fillaripongari

Tuolta "tappokatkaisimelta" lähtisin minäkin ensiksi liikkeelle, se voi oikkuilla välillä toimien,  välillä katkoen miten sattuu.

8190145

vika löytyi ja se oli puolassa.myös valot palasivat kun puola vaihettiin.vinkkinä husku 242 sahan puolan saa laitettua helposti 2t chunlaniin ja toimii ja eiku syömään

Samppa

Hyvä että vika löytyi. Sikäli mielenkiintoista että yleensä puola laukeaa herkemmin kerrasta, kun päästää edes ajoittaista kipinää ja sitten vaimenee (esim. lämmetessään).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kiinuri1

#7
Baotianista katkesi variaattorin hihna.Sen jälkeen skootteri ei ole käynnistynyt.Sytytystulppa antaa hyvän kipinän,bensaa saa ja ilmasaantikin on kunnossa.Koneesta on käytetty kansi auki,mäntä hyvässä kunnossa,männänrenkaat vaihdettu sekä kannen tiivisteet,venttiilit hiottu ja välykset säädetty.Uutta puolaa ja CDI-boksiakin kokeiltu.Bensaa lorautettu suoraan tulpanreiästä sylinteriin eikä vaan lähde käymään!Kaikki edellytykset pitäisi olla,että kone käynnistyisi.Onko muilla ollut näin mystistä ongelmaa?

dealer

Onko hihna varmasti oikean mittainen, siis moottori pääsee pyörimään normaalisti ?

Partanen

Pääsikö kone hihnan katkettua ylikierroksille? Jos kyllä, niin se saattaa aiheuttaa tuhoja. Ensin tietysti ne venttiilit saattaa vääntyä, mutta jos ne on jo tarkastettu ettei vuoda. Sitten tulee mieleen, että onhan ajoitus kohdallaan. Voisiko jakoketju hypätä yhden hampaan, jos venttiili oikein pamahtaa mäntään. Mutta jos kone on ollut jo auki, niin eipä sekään ole kai mahdollista.

Haasteellinen vika kuitenkin. Ja haasteellinen ratkaista netissä, kun ei itse pääse näkemään, taikka ei tiedä mitä kaikkea on jo kokeiltu.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Samppa

Kyllä tuo vaikuttaa nimen omaan "ylikierroksien" aiheuttamalta tuholta. Eli niiden palikoiden tarkastelu, jotka tuossa joutuvat rasitukselle ja muiden sulkeminen ainakin aluksi pois. Jos bensaa saa, ja kipinä tulee, niin vika on todennäköisesti venttiilipuolella (tietysti sillä edellytyksellä, että mitään imuvuotoja ei ole tullut), tai ajoituksissa. Ajoitus voi muuttua härpäkkeiden rikkoontuessa, tai irrotessa yhtäkkisillä ylikierroksilla.

Katso myös: http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=143.0
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kiinuri1

Ajoitus on tarkastettu ja on ihan kohdallaan.Parilla sytytystulpallakin on kokeiltu.Myös käynnistystä on kokeiltu "Start Pilotilla",jolla olen saanut vanhatkin koneet lähtemään käyntiin.Tällä moottori hörähtelee pari kolme kertaa, ei vaan lähde käymään.

dealer

LainaaSytytystulppa antaa hyvän kipinän
Lainaabensaa saa ja ilmasaantikin on kunnossa
LainaaAjoitus on tarkastettu ja on ihan kohdallaan

Puristuksiakin ilmeisesti on koska venttiiliremontti tehty.

Startti jaksaa pyörittää ?

Samppa

#13
En ole Baotiania purkanut, mutta onhan männärenkaat ja öljyrengas oikein päin kun ovat vaihdettu (yläpinnoilla yleensä merkinnät "T")? Vastaavasti katkokset tasaisin välein männän ympärillä (120 astetta). Puristuspaineen mittaus ja vertaaminen ohjearvoihin voisi olla seuraava etappi. Löytynee varmasti huolto- ja korjausoppaasta (http://www.jm-racing.fi/). Kun puristuspaineet on saatu varmistettua, jää moni epäilynkohde pois.

Jos kone kuitenkin hörähtelee, lähtisin liikkeelle nimen omaan noista puristuspaineen mittaamisista (koska bensapuolihan meillä oli kunnossa).
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kiinuri1

Kiitoksia asiallisista neuvoista.Puristukset on mitattu (8kg),joten kyllä pitäisi riittää.Startti jaksaa pyörittää tosi hyvin moottoria.Pitäsiköhän rueta tutkimaan "alakertaa",jos sieltä löytyisi vikaa?Kommentoikaa!