Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

MopoSportilta vääräkiinnikkeinen pakoputki?

Aloittaja Eki, 17.11.22 - klo:10:19

« edellinen - seuraava »

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.11.22 - klo:15:08https://youtu.be/ncpRSvFZLZc?t=89

Karmean sopansekoittajan videosta kohta missä kiinnike näkyy.
Tuossa videolla katkaistu rungon kiinnikkeen päästä, elikä magneeton kopan puoleisesta päästä kiinnikettä ja tehty siihen reikä, olisinpa itsekin miettinyt tuota, muttei tullut mieleen, näköjään kiinnikkeet eivät jostain syystä käy tehtaan jäljiltä, aikoinaan kävi, kun itsellä oli se edellinen pösö.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#16
Tuossa videossa sama rauta "lyhennetty" etupäästä
samaan mopoon tarkoitettu leovinssin ZX sopii bolt on.
Sitä ei enää taideta myydä ollenkas :-(



.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

#17
Noin lyhentäen yhtä kolmion sivut muuttuu ja putki tulee alemmas.

Kumma kun ei paketissa ole lattarautaa ja töhryinen lappu jossa lukee: tee ite, kun kuitenkin valitat.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.11.22 - klo:15:49Noin lyhentäen yhtä kolmion sivut muuttuu ja putki tulee alemmas.

Kumma kun ei paketissa ole lattarautaa ja töhryinen lappu jossa lukee: tee ite, kun kuitenkin valitat.
Minä oikeasti tietenkin valitan, minulle myytiin tuote mitä joutuu itse työstämään, kiinnitysrauta on, muttei peugeotiin sopiva, vaikka juurikin siihen sitä myydään?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

#19
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 18.11.22 - klo:15:49Noin lyhentäen yhtä kolmion sivut muuttuu ja putki tulee alemmas.

Kumma kun ei paketissa ole lattarautaa ja töhryinen lappu jossa lukee: tee ite, kun kuitenkin valitat.
Ei vaan putki nousee ylemmäksi, kun ylintä rautaa lyhennetään, siinä on se alakiinnikerauta mikä on pyöreällä päällä, se nostaa pakoputkea edellämainitussa tavassa ylemmäksi, en tiedä mitä vaikuttaa sylinteriin kiinnityskohtaan? Ihmetyttää kyseinen myyjäpuoti, eivät noteeraa mitään viestiä mitä olen laittanut, luin arvosteluja liikkeen ongelmatapauksien noteeraamisesta, ei saa kiinni edes kirjekyyhkyillä saatikka millään muullakaan, minusta aika vastuutonta ja lyhytnäköistä toimintaa. Luottavatko siihen kun liike on toiminut muistaakseni 1974 vuodesta, että toimii edelleenkin?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Eki

Mielestäni myyjäliikkeet tekevät väärin, etteivät ilmoita tuotetta myydessään, ettei kiinnitys ainakaan osissa ole sopiva myytävään merkkiin, ainakin peugeot sf3 AC ja Lc malleissa on havaittu sopimattomuutta. Elikä tuote ei ole asenna ja aja, vaan joudut rautasaha tai poraushommiin, kiinnitysrautojen kanssa, mistä hyvän tavan mukaan liikkeiden pitäisi ilmoittaa tuotemainoksissaan, näin ei kuitenkaan ole?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Eki - 20.11.22 - klo:09:36Mielestäni myyjäliikkeet tekevät väärin, etteivät ilmoita tuotetta myydessään, ettei kiinnitys ainakaan osissa ole sopiva myytävään merkkiin, ainakin peugeot sf3 AC ja Lc malleissa on havaittu sopimattomuutta. Elikä tuote ei ole asenna ja aja, vaan joudut rautasaha tai poraushommiin, kiinnitysrautojen kanssa, mistä hyvän tavan mukaan liikkeiden pitäisi ilmoittaa tuotemainoksissaan, näin ei kuitenkaan ole?

Jo kultaisella 80-90 luvuilla myytiin tehoputkia mopoihin ja jokaisen joutui tavalla tai sovittamaan mopoon. Mm helkama ax johon ostettiin merkkikohtainen gianelli,piti runkoon hitsata uusi korvake kiinnitystä varten. Nykyään toleranssit ovat hieman parantuneet ja aina ei tarvitse muutoksia tehdä,tosin derbiin sai paisariakin muokata,jotta sopi. Siksi ne ovat tarvikeputkia...😁
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

Olen ostanut kolme tarvikeputkea ja vain yksi kävi suoraan niillä osilla.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

#23
Miten voi olla tarvikeputki, nämä vastaavathan ovat kuten tämä kyseinenkin omalla tuotemerkillä (tanssattu oikein itse putkeen, sarja ja tuotenumeroineen). Jos tästä tai muusta vastaavasta merkistä olisi ns tarvikeputki, se kyllä julkisesti tiedettäisiin, nämähän ovat kukin oma tuotemerkki kuten Gianelli, Technigas, Yasuni, Leovince jne, kukin eri versioineen ja sovitettu eri merkkisiin/mallisiin skoottereihin. Eihän näitä tehoputkia voi edes verrata vakioputkiin, mitkä yleensä ovat enempi tai vähempi kuristettuja. Kun ostaa näitä merkkitehoputkia tiettyyn mopoon, oletus on että asenna putki kiinni, niin se on siinä, jos toisin olisi, pitäisi myyjäliikkeen ehdottomasti mainita, että kiinnitysraudat eivät käykään ilmoitettuun mopoon, vaan joudut sovittamaan, poraamaan, sahaamaan jne.  Kaikki tehoputket kiinnikkeineen aiemmin itsellä ovat sopineet ihan tehtaan jäljiltä, kuten niitten kuuluukin olettaa sopivan, siksihän niitä myydään merkki ja mallikohtaisesti.                                                                                                                                                                                                                           
Itsellä ollut nyt kolmas Leovince, ainoastaan tässä viimeisessä joutui sovittelemaan kiinnitysrautoja, muita omistamiani tehoputkia ovat olleet 2 x Teghnigas silent pro, Gianelli Piaggio Typhoniin ja Stage 6, kaikki ovat sopineet semmoisineen ilman muunnosjuttuja. http://www.motot.net/wiki/Moposkoottereiden_tehoputket Otappas huomioon sekin että olen omistanut 24 eri skootteria, moniin olen ostanut tehoputken, joko kokeiltavaksi yleensä tai nyt muutamaan viimeiseen pysyvästi, ikinä ei ole ollut tämän viimeisen kiinnitysongelmaa yhdessäkään putkessa. Jos putken valmistaja tietää ettei putki käykään sille merkittyyn mopoon ja malliin, niin toki valmistaja korjaisi virheensä, yksi konsti olisi mm kiinnitysreiän "venyttäminen" pyöreästä laajempaan pitkulaiseen soikeaan ns reikään, silloin sitä olisi helppo passata oikeaan kohtaan siinä pitkulaisessa "liukureiässä", mutta valmistaja on rakentanut ns oikeankohdan kiinnitysreiän, mikä ei olekaan se oikea kohta? Mielestäni jokainen voi olla omaa mieltään näistä, itse olen sitä, että jos tuote myydään tiettyyn mopoon ja malliin, niin sen pitää sopia siihen, ilman modausjuttuja, tai sitten niistä pitää myyjän ilmoittaa, että sopii, mutta ei sovikaan. :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#24
Pistä Erkki mulle sen LeoVincen sarjanumero niin
minä raportoin sinne LeoVincen tehtaalle
jossa noita käsin hitsataan.
PS.  https://www.leovince.com/it-it/contact-us
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 20.11.22 - klo:14:36Pistä Erkki mulle sen LeoVincen sarjanumero niin
minä raportoin sinne LeoVincen tehtaalle
jossa noita käsin hitsataan.
https://www.leovince.com/it-it/contact-us
Kunhan käyn kohta tallilla katsomassa sen ylös, kiitti jo etukäteen, olisi asiaa saada sopivat uudet raudat, ne juuri mitkä oli sopimattomat.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#26
Lisäsin edelliseen viestiin linkin
https://www.leovince.com/it-it/contact-us
jotta voit tehdä sen raportin itsekin.
Tämä siksi että tietävät olla yhteydessä pakoputken ostaneeseen,
eikä minuun. Ko pakoputki on näköjään juuri "loppunut varastosta"
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

En tiedä tuliko laittamastani kirjelmästä ymmärrettävää, kun kääntäjällä käännetty koko texti Englanniksi, kuviakaan en saanut liitettyä mukaan kolmesta kuin yhden. Erkki Mynttinen  erkki.mynttinen@saunalahti.fi  Putken sarjanumero SG 44059 0294 ja raudan numero 080201001, olisi ollut ok jos joku Englanninkielen taitoinen olisi laittanut ymmärrettävän textin, kuviahan löytyy mm tältä sivustolta. Eki
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

#28
Jos sait liitettyä kuvan missä kannatin näkyy asennettuna, ne kyllä tajuaa mikä tökkii. Tietysti skoden malli.

The exhaust pipe xxx bracket set xxx not fit my xxx scooter as you can see in  the picture.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Tulihan siihen viestiin tehtaalle tietenkin skootterin merkki ja malli, kuva mistä selviää missä mättää ja sarjanumero sekä raudan tyyppinumero putkesta ja kannattimesta, saa nähdä selviääkö mitään? Mikäli liike olisi vastannut viiteen eri viestiini (ei yhteenkään), niin he olisivat voineet asiakaspalveluna hoitaa kaikki, mutta ei pienintäkään aietta ole vastata viesteihini, mitä olen selkeine kuvineen heille toimittanut, uskomatonta asiakaspalvelua???
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.