Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

kurillinen tehari aeroxiin

Aloittaja aeroxmaster, 13.08.13 - klo:22:54

« edellinen - seuraava »

aeroxmaster

Morjesta, oon tässä ettiny ja miettiny et millaset säädöt variaattoriin olis hyvät jos laittaa ton stage6 Pro replican. Kuristuksia en ota pois, mutta saisiko nopeuden pysymään siinä alle 60 jos ottais värin prikan pois. :)

InsOmnia

Etsit varmaan myös alkoholitonta viinaa, jota juodessa ei tule humalaan, mutta aamulla olisi ihan kaaaamea krapula? :o

Kysymyksen asettelu ei nyt sinulla mene ihan loogisten ajatusten mukaan? Haluat viripalikkaa joka ei toimi ja et poista kureja, mutta prikka varista saa silti lähteä? :o

Ihmettelen vain, miksi et anna kaiken olla ennallaan? Kun kerran kaikki on kohdallaan, niin miksi on pakko säveltää omiaan? Mutta jos liikaa rahaa on, niin voin tulla hakemaan liiat pois "vaikka kauempaakin", niin saat skootterin pysymään kunnossa. ;D

Juissi

No kun halutaan, että se mopedi näytttää kaverien silmissä kuulilta, mutta pokeria ei kuitenkaan oo niin paljoa, että haluttais ajaa riskillä sakkojen/arestin/you name it pelossa.

Tai tää tuli ekana mieleen.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

aeroxmaster

No toi "näyttää kavereiden mielestä coolilta" on aikaa kaukana siitä mitä haen :P ylipäätänsä mietin että mullasta vaikutusta sillä on esim kiihtyvyyteen... Ja se että en viittis ottaa veroja sen takia että vahdoin putken kun "laillinenkin" versio on mahdollinen:) noita teknisiä vinkkejä kaipaisin vähän nyt.



Juissi

No se tehari tuo lähinnä tehopiikin tietylle kierrosalueelle, yleensä aika ylös.
Jos sitten sovitat rullat ja muun variaattorin toimimaan yläkierroksille, niin kiihtyvyys muuttuu kyllä paremmaksi, mutta samalla matkakierrokset nousee ylemmiksi ja kiihdyttäessä kone huutaa.
Luonnollisesti kulutus nousee ja kestävyys vähenee.
Tehari myös yleensä äänensä ja ulkonäkönsä puolesta on "poliisimagneetti", ei tosin joka mallin kohdalla.

Itse en tykkää kierrättää konetta matka-ajossa ja setuppi on sen mukainen, kiihdyttäessä kiertää ja matka-ajossa kierrokset tippuu.
Mopo kulkis kyllä sen 70+ mutta kahvaa kun päästää vähän, niin nopeus pysyy sallituissa, ei oo poliisit kiinnittänyt huomiota millään lailla, kun kattoo vähän ite miten ajelee.
Myös pärstäkerroin toimii tässä, poliisit ei oo kiinnostuneita koeajamaan +30 tyyppien mopoja.  ::)
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Partanen

Onhan niitä tehoputkia, jotka tuovat parempaa suorituskykyä ala-, ja keskikierroksille. Esim.  Tecnigas Silent Pro, Sito Plus ja Leovince Touring, jotain mainitakseni. Tapauksesta riippuen, ne voivat olla hiljaisempia kuin alkuperäinen putki, mutta silti suorituskyky paranee, ainakin lupauksien mukaan. Kokemusta on kaverin Derbi Boulevard:ista, jossa Tecnigas Silent Pro antoi isomman suuttimen kanssa paremman suorituskyvyn, ja äänet ovat hiljaisemmat kuin alkuperäisessä putkessa oli.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

A_sentaja

Kuristuksen kanssa siitä teharista katoaa koko idea,se ei edes pääse ylärekisteriin jotta vauhtia tulisi. Jos taasen haluat ajaa teharilla ja pitää kurin,laita esim leovincen zx,se on alavääntöisimpiä tehareita skootterikäyttöön. Toimii jopa kurin kanssakin,tosin huippuja ei kelaa,mutta vääntö pelastaa paljon. Jokatapauksessa et pelkällä teharilla saa mitään aikaiseksi,joudut säätämään varin, ja siihen vaikuttaa valitsemasi tehoputki oleellisesti. Ne joilla on stagen putki voi antaa suuntaa-antavia vinkkejä, leovinskissä tulee mukana kevyemmät rulla ja kytkimen jouset,jotka tosin voi jättää kaappiin... ;)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

aeroxmaster

#7
Nonii nyt tuli sitä kaivattuu tietoo :) Oisko sellasta setuppia kun kurin ottais teharista pois ja jättäis varin prikan paikoilleen ja kulkis siinä 60 huonompaan suuntaan, ja vaikuttaako rullien paino teharin kanssa mitenpaljon loppunopeuteen?

EDIT:

Entäs onkos toi Leovincen TT millanen putki kurien kanssa?

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: aeroxmaster - 14.08.13 - klo:15:56
Nonii nyt tuli sitä kaivattuu tietoo :) Oisko sellasta setuppia kun kurin ottais teharista pois ja jättäis varin prikan paikoilleen ja kulkis siinä 60 huonompaan suuntaan, ja vaikuttaako rullien paino teharin kanssa mitenpaljon loppunopeuteen?

Tehoputki/kevyemmät rullat on nyrkkisääntö...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

paareek

Jos haluat että ei mene yli 60 ja haluat välttämättä sen teharin ni laita samalla tavalla kun mulla. Eli ostat leovince tt:n, otat siitä kurin pois, laitat millin ohuemman prikan ja vaihat kytkinjouset ja rullat mitkä tulee putken mukana. Suuttimen koosta en tiedä kun sitä en ole itse vaihtanut. Tollasilla ''säädöillä'' menee mulla sen 58-60 ja kiihtyy mukavasti.

konenikkari

#10
Ikävä kyllä useatkin tehoputket toimii vasta kierrosrajoitetun cdi:n ylärajoilla jotkut jopa ylikin.
Valitse siis putkista lyhyin jos haluat sen pienillä kierroksilla toimivan...vai miten se meni? ::)
Minkä vuoden mallia roxi on.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 18.08.13 - klo:13:40
Ikävä kyllä useatkin tehoputket toimii vasta kierrosrajoitetun cdi:n ylärajoilla jotkut jopa ylikin.
Valitse siis putkista lyhyin jos haluat sen pienillä kierroksilla toimivan...vai miten se meni? ::)
Minkä vuoden mallia roxi on.

Tosiaan,tässähän oli aloittaja jättänyt mainitsematta vuosimallin..Vanhemmat kun tuppasi olemaan vapaasti kiertäviä,niin siksi omissani ei ollut sen puolesta säätöä... ::) Kisaveneistä tuttu säätyvä putki olisi pähee,veisi vaan kyllä tilaa,mutta toimisi joka alueella.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

konenikkari

#12
"Kisaveneistä tuttu säätyvä putki olisi pähee,veisi vaan kyllä tilaa,mutta toimisi joka alueella."
Sinnikkäästi olen etsinyt kuvaa ko. kapineesta vaan empäs löytänyt :-[
Sensijaan löysin..hetkeksi.. kuvan vesivaipalla jäähdytetystä viriputkesta, ja senkin hukkasin :-(
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 20.08.13 - klo:17:51
"Kisaveneistä tuttu säätyvä putki olisi pähee,veisi vaan kyllä tilaa,mutta toimisi joka alueella."
Sinnikkäästi olen etsinyt kuvaa ko. kapineesta vaan empäs löytänyt :-[
Sensijaan löysin..hetkeksi.. kuvan vesivaipalla jäähdytetystä viriputkesta, ja senkin hukkasin :-(

En minäkään ole kuvia mistään löytänyt,vaan kerran 90 luvulla venekisoja seuratessani huomasin,että joissain kovanluokan vehkeissä oli säätyvä paisari. Mekaniikkaa en lähempää nähnyt,mutta mekaanikko valotti asiaa aavistuksen,kun hetken asiaa tenttasin. Muistelen myös jossain alan lehdessä olleen aikanaan artikkelia noista moottoreista.silloin vain ei ollut netti vielä samassa suosiossa,kuin nyt...
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04