Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Jonway 250cc

Aloittaja jwalk, 03.08.19 - klo:14:35

« edellinen - seuraava »

jwalk

Onhan näistä juttua ollut, mutta onko tuoreempia?
Kannattaako?
Asiallisen näkösiä tarjolla, mutta...?
Mitä vikoja? Meneekö rahat hukkaan moisessa?

jalat

#1
Tosiaan kun en hetkeen täällä ole käynyt, niin en voinut aikaisemmin kommentoida. Mutta vastaukseni olisi Jonwayhin ollut että ÄLÄ.
Noihin kiinalaisiin isoihin skoottereihin ei vaan saa osia mistään. Ulkomailta kaikki, jos sieltäkään.
Ja laatuvaikutelmasta kerrottakoon se, että kun itselläni oli Jonway 250, niin siitä ruostui pakoputki puhki 6000km kohdalla. Kun taas nykyisessä aprilia atlantic 500 pyörässä on alkuperäinen ehjä ja todella järeää metallia oleva pakoputki ja mittarissa liki 70 000km.
Myös yli 40 000km ajetussa suzuki burgman 400cc skootterissa oli täysin ehjä järeä pakoputki, kun sellaisen omistin.

Kiina on kiina ja niiden skootterit on suoraan sanoen aika laadutonta tavaraa.

Ja jottei menisi liian kärjistetyksi, niin kyllähän noilla paljon jenkeissä ajetaan. Sanotaanko, että vaatii vain hieman enemmän omistautuneisuutta ja ajatusmallin, että aina silloin tällöin voi ihan mitä tahansa tulla eteen. Ehkä hieman useammin kuin laadukkaammissa merkkiskoottereissa. Mutta tosiaan kyllä noillakin ajaa. Jos ajomatka olisi 4km per suunta työmatkaa, niin mikä jottei. Mikäli työmatka on yli 10km per suunta päivittäin, niin sitten miettisin jotain muuta. Ja norjan reissulle tai ylipäätänsä suomen rajojen ulkopuolelle en Jonwaylla lähtisi.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

jwalk

Jepjep. Mutta niinkuin muista kirjoituksisyani voi päätellä, Jonveit unohdettu :)

Jalle

No itse satuin ostamaan kyseisen merkkisen skootterin, kun halvalla sain. Tuon jalat kirjoittamaa blogia mielenkiinnolla olen lukenut ja siitä on kyllä saanut hyviä vinkkejä.
Ja noihin varaosa saatavuuksiin voisin mainita että esim. variaattorin rullat ja jarrupalat löytyi ihan paikallisesta moottoripyöräliikkeestä. Samoja paloja käytetään esim. Hondassa. Ja ebaysta löytyy kyllä tuohon osia.
Jonway yy250t on kiinan versio Honda Reflexistä jossa on Honda Helixin moottori. Materiaalit on tietenkin taattua kiinan kamaa, mutta jos on joskus sattunut omistaan kiinalaisen moposkootterin niin tietää mitä saa.

arla_m6

Itsellä oli kans Jonway 250 aikanaan. Ei mitään sellaista paskaa ollut mitä on kiinalaisista annettu ymmärtää. Onhan se laatu kiinalaista. Oli luottopeli. Myin pois ja uusi omistaja ajoi sillä 2 vuotta ja toimi moitteetta. Myi eteenpäin hienossa kunnossa. Kyllä noi kestää kun pitää huolta.
Jos jollain 500-700€:lla saa niin on se ton hinnan väärtti. Jos on vähän ajettu. Viimeisin reissu mitä tuolla ajoin oli Hml-Tuuri-Hml joten jos olisi jättänyt tielle tuolla reissulla, olisin heittänyt ojaan ja tullut taksilla kotio.  ;D. Mutta kun ei hajonnu.  8)

Nykyinen, Honda SW-T600 on tietty ihan eri planeetalta. On hintakin ihan eri planeetalta.


arla_m6

Jäi mainitsematta vioista...

Itsellä hajosi takavariaattori. Toinen vika oli alhainen latausjännite. Sekin korjaantui sillä, että sulakerasian kaikki "kiinalaiset" -liittimet vaihdettiin kunnollisiin ja lisäjohto rasialta virtalukolle. Toinen vika tuli uudella omistajalla.. Startin hiilet loppui. Korjasin hänelle startin ja tein hiilet auton startin hiilistä, viilamalla sopivan kokoiseksi. Muuta vikaa ei tule mieleen.

Coastside

Juuri nuo johtosarja ja variaattoriviat on kiinalaisissa yleisiä. Laakeri ja teleskooppiviat ilmenee talviajossa. Haarukan ja pyöränlaakerit ottaa kuraa. Katteet ei kestä kolhuja, koska ovat lohkeilevaa muovia.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Jalle

Lainaus käyttäjältä: arla_m6 - 01.05.20 - klo:19:44
Jäi mainitsematta vioista...

Itsellä hajosi takavariaattori. Toinen vika oli alhainen latausjännite. Sekin korjaantui sillä, että sulakerasian kaikki "kiinalaiset" -liittimet vaihdettiin kunnollisiin ja lisäjohto rasialta virtalukolle. Toinen vika tuli uudella omistajalla.. Startin hiilet loppui. Korjasin hänelle startin ja tein hiilet auton startin hiilistä, viilamalla sopivan kokoiseksi. Muuta vikaa ei tule mieleen.

Ihan mielenkiinnosta, että mikä siinä takavariaattorissa hajosi? Itsellä tuntuu että on hieman liian löysät kytkinjouset joten ne pitäisi vaihtaa jäykempiin. Onko kellään tietoa mitkä kytkinjouset sinne käy? 

Jalle

Otin tänään takavariaattorin irti ja purin ja putsasin sen. Tuntui olevan hieman jumissa mekanismi, eli ei kovin herkästi levyt liikkunu siellä. Samalla totesin että vastapainejousi oli jo aika kuoleentunut. Onhan sillä jo 11500 km ajettu ja vuodelta 2008. Tilasin malossin keltaisen vastapainejousen sinne. Kytkinpalojen jousia en vielä ala vaihtamaan.

arla_m6

Lainaus käyttäjältä: Jalle - 10.05.20 - klo:21:47
Lainaus käyttäjältä: arla_m6 - 01.05.20 - klo:19:44
Jäi mainitsematta vioista...

Itsellä hajosi takavariaattori. Toinen vika oli alhainen latausjännite. Sekin korjaantui sillä, että sulakerasian kaikki "kiinalaiset" -liittimet vaihdettiin kunnollisiin ja lisäjohto rasialta virtalukolle. Toinen vika tuli uudella omistajalla.. Startin hiilet loppui. Korjasin hänelle startin ja tein hiilet auton startin hiilistä, viilamalla sopivan kokoiseksi. Muuta vikaa ei tule mieleen.

Ihan mielenkiinnosta, että mikä siinä takavariaattorissa hajosi? Itsellä tuntuu että on hieman liian löysät kytkinjouset joten ne pitäisi vaihtaa jäykempiin. Onko kellään tietoa mitkä kytkinjouset sinne käy?

Takavariaattorin kiinteä puoli repesi ihan juuresta. Sikäli mielenkiintoista, että alumiini ei pettänyt vaan se teräslevy, johon hinhnapyörän puolikas on niitattu. Sen sai hitsaamalla vielä korjattua, mutta tilasin siihen uuden jenkeistä.