Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

San Remo (Fude, Baotian) 2004 ongelmat

Aloittaja fudeskodemies, 09.08.21 - klo:11:07

« edellinen - seuraava »

fudeskodemies

Hyvää päivää, uutena täällä nyt. Samalla nimimerkillä aikoinaan olin jollakin muulla foorumilla varmaan.

Mutta asiaan. Ystäväni vanha, mutta vähän ajettu (5600 km) San Remo tuli nyt mun "vastuulleni". Vuosia sitten itsellä oli pari vuotta Fude Baotian BT49-QT7, ja tämä on samaa ikäluokkaa.

Ongelmat:

1. Takapyörä lähtee pyörimään kovin alhaisilla kierroksilla, eli ei saa tyhjäkäyntiä tarpeeksi korkealla, että jaksaisi käydä luotettavasti kun valoissa pysähtyy. Voiko esim. rullia keventämällä vaikuttaa asiaan, vai mitenkä?

2. Aika laiska eikä siedä lämmittyäänkään kaasun kiertoa kunnolla auki. Tästä syystä huippunopeus jää 37-38 km/h tasaisella. Kumpaa mahtaa puuttua, bensaa vaiko ilmaa vai mikä mättää? Ilmansuodatin näyttää kyllä aika puhtaalta.

Tässä isommat probleemat alkuun. Toivottavasti saan asiantuntevia vastauksia. En itse oikein enää muista, mitä kaikkia juttuja oman kanssa tein aikanaan. Olen jo eläkkeellä, mutta ihan terävä ja osaava kaveri. :)

Coastside

Kiinalaiseksi reippaasti ajettu. Kaasarin puhdistus olisi paikallaan. Rullia keventäen ei kytkin ota liian aikaisin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

fudeskodemies

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 09.08.21 - klo:12:10
Kiinalaiseksi reippaasti ajettu. Kaasarin puhdistus olisi paikallaan. Rullia keventäen ei kytkin ota liian aikaisin.

Kiitos!

Ömm, siis 17 vuodessa ajettu  5600 km ei ole reippaasti mielestäni ajettu vaan uskomattoman vähän, noin 330 kilsaa vuodessa.
Mietin vielä tuota rullien vaikutusta. Vaikuttavatko ne todellakin noin kun sanot? Moottori kyllä pääsee vedossa paremmalle kierrosalueelle, mutta aikainen pyörän pyöriminen??


Coastside

Tällä palstalla on kaikenlaisia kiinalaisten piirteitä viestitty ja jos jaksat niin lue niitä ensin. Minä olen ollut hyvin aktiivinen koska omistin kaksi kiinalaista ja ne kävi hyvin tutuiksi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kaukari

Tulpan väri kannattaa aina katsoa ennen muita liikkeitä. Varmuuden vuoksi voisit vaikka vaihtaa. Automaattiryypyä kannattaisi myös tutkia ettei jää päälle. Sitten kasarin kalvo ja neulan liikkuvuus. Tämän jälkeen avaat ja putsaat variaattorin ja kytkimen. Aloita näillä ja palataan sitten taas asiaan. Palstalta löytyy ihan kaikkee, niinkuin Coasti sanoi.

viisnelonen

#5
Toihan on niitä ihan ekoja suomeen tuotuja fuden vuosimalleja. Tyttärellä oli 2003 mallinen ja siinä oli samoja vaivoja. Ainakin tyhjäkäyntisuutin vaihdettiin isompaan. Muuta en muista.. eli pääsuuttimen osalta en muista että vaihdettiinko. Ja se kiinalainen tulppa oli kans ihan onneton. NGK antoi selvästi paremman kipinän. Tyhjäkäyntisuutin kannattaa puhdistaa.. eli kaasutin auki ja puhdistus ja samalla tutkit sen alipainekalvon, ei saa olla venynyt eikä tietty reikää. Noin vanhassa se on helposti jo etanolibensan venyttämä. Samoin tutki (irroita) se kumikurkku eli imukaula, voi olla hyvinkin murtunut jo ajan syömänä.

Edit: Rumpujarrut edessä, eikö niin ? Noissa oli huomattavan pieni tk-suutin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

fudeskodemies

#6
Paljon kiitoksia vastanneille. Pitää perehtyä, kun saan ajokin taas käsiini. On ystävän. Sen verran kommenttia tuosta San Remosta, että jotenkin katteet istuvat paljon paremmin kuin oman poikani Fude Sportissa aikanaan. Se oli siis se kookkampirunkoinen 12" takapyörällä. Ihan siistin oloinen siis tuo Remo.

Mulla on epäilys, ettei koko automaattiryyppy toimi lainkaan. Fude jäi komeasti käyntiin startin jälkeen keskituella, kierroksetkin nousivat kunnes sitten alkoi tyhjäkäynti laskea ryypyn mennessä pois päältä. Tuossa Remossa joutuu kahvaa kierrellen antamaan (kiihdytyspumppu) lisää ainetta, jotta alkaa pysyä käynnissä. Tuo ongelma on ensimmäinen, joka pitäisi saada kuntoon, kun kylmänä meinaa sammua ihan väkisin ja jos heti lähtee, ajo on aika vaikeaa, kun kiihdytyspumpulla sitä koettaa pitää hengissä. Yhtä kaikki, kaasuttimen ottaminen irti ja tutkiminen selvittää paljon, myös ryypyn toiminnan. Kohokammio piti muistaakseni avata, jos suuttimia vilkaisee ja sen tiivisteen kanssa pitää olla tarkkana.

Kytkin ottaa aivan liian aikaisin kiinni myös ja siihen ei oikeastaan auta kuin kytkinjousien vaihto hieman jäykempiin. Narakun sarja, kolmea eri jäykkyyttä ei paljoa maksa, ja luultavasti ne keskimmäiset, eli mustat on hyvä ratkaisu. Samalla vaihtaa varin hihnan. Pojan Fudesta katkesi alkuperäinen 5000 paikkeilla ja tuo on jo ajettu melkein 6000. Kone lienee muuten aika ok, kun polkaisemallakin lähtee käyntiin. Ai niin, tulpan johto ja hattu olivat ainakin Fudessa tosi huonot, eli pitään tutkia nekin. Hyvähän tuosta tulee, kun rakentaa uudestaan :D

Yleisesti ottaen, hintaansa nähden ihan ok mopoja. Poika ajeli aikanaan 15 tuhatta ilman suurempia ongelmia. Käynnistyi ja kulki hyvin. Ainoastaan pari johtoa oli väärin päin, eli alunperin akku ei lataantunut oikein ja valot huippukirkkaat. Oli satulan alta liittimestä menneet kiinapojalla värit ristiin.

EDIT: Kyllä  tuossa San Remossa on edessä levyjarru.