Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggio Typhoon

Aloittaja ms, 16.08.07 - klo:13:12

« edellinen - seuraava »

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Tero - 07.12.12 - klo:22:20
No nyt toimii. Mutta onko ilmanputsarin (vähän vaikee selittää) päässä oleva muovinen käyrä putki, jonka voi irrottaa, kuristin. Tää osa on siis kotelon ulkopuolella.
Osa sitä..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Tero

Mr x vaihoin siihen reiällisen vakio ilmanputsarin tilalle uuden vakio putsarin. Bella voitko kertoo mitä muuta kuristetta siinä putsarissa on, heitin sen muoviputken jo mäkeen siittä.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Tero - 08.12.12 - klo:00:24
Mr x vaihoin siihen reiällisen vakio ilmanputsarin tilalle uuden vakio putsarin. Bella voitko kertoo mitä muuta kuristetta siinä putsarissa on, heitin sen muoviputken jo mäkeen siittä.
Enpäs oo Bella, se on mun ratsuni, silti kiinnostaa minkä muoviputken heitit veke ?
Putsarin sisällä olevan kurttuputken? Joka oli suodattimen kaasarin puolella ?

Sitten tarvitaan pikkasen lisää historiaa ja kiitos jos vaan vaivaudut lukemaan sen pumaskan läpi ja vastaat sitten omalla tyylilläsi..
Se vaan helpottaa pirusti enemmän antamaan oikean vastauksen kun on tietoa enämpi taustalla..
Eli tuon jos viittit vilkasta ja sitten infoo meille lisää..
http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=2641.0
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Tero

Siis piaggio typhoon 08 2-tahti, dellorto 17,5, ilmajäähdytys, prikka irti, kaasarin kuri irti, suutin 85, ajettu 3850. Ongelmaa alkoi oikeastaan tulla talven tulon jälkeen. Lämpimästä tallista kun lähti ajamaan tehari kiinni, puolkaasusta eteenpäin kuului vaan jotain trrrrrr-ääntä kaasua lisättäessä, eikä ottanut oikeen piikkiä. Lämmettyään kuitenkin toimi hyvin, mutta sai lämmitellä kyllä varmaan 1km ajolla, ja suoraan lämpimästä tallista pitääkö silloin ees lämmitellä. Nytten, kun piti laittaa vakioksi, eli vakioputki kiinni, vakio rullat, kytkin ja vastapainejouset kiinni, edes lämmettyään jos painoi kaasun pohjaan mooasi vain. Suutin vaihdettiin 75-->85 eikä ongelma korjaantunut. Lopulta kun vaihdettiin viri-ilmanputsari eli suuremmat reiät tehty poralla, vakio ilmanputsariin, toimii. Kuitenkin heti tallista kun lähtee, 3/4 kaasusta eteenpäin hieman pitää trr-ääntä mutta korjaantuu kyllä lämmetessä ja erilaisella kaasun käytöllä. Myös tietyissä kaasun kohissa nykii oudosti.

Siis mikä ihmeen kurttuputki, kun siis putsarin kotelon päässä, mutka-putki joka yrittää varmaan vaikeuttaa ilmansaantia. Otin sen pois, otinko nyt siis väärän. Typhoonin pakoputkipuolelta näkyi tämä osa kaasarin ja seinän välissä. Siitä otin irti, lähti nyppäsemällä. Kertooko joku sitten, mikä se on?

Mr X

Kyllä sen joku kohta tietää kertoa, mutta minua amatöörinä kiinnostaa, löytyykö kyseinen "kurttuputki" tästä kuvasta?

http://www.easyparts.nl/showdrawing/2383/132031/227A/0-968-1-m420-m47-m6285-m17886-m2383-s17887-d132031/Air_filter.html

Tero

Tuo 7. Mutta tuo pitkä putki ei mun mielestä ollut edes siinä. Eli nyppäsin tosta 7 osasta vaan ton mutkan pois siitä kotelosta.

Juissi

#231
Ottamatta kantaa itse ongelmaan, väittäisin että kun otit mutkan pois niin takarengas heittää paljon enemmän paskaa joka imun mukana menee putsariin.
Ton mutkan kanssa on ottanut ilmaa paremmasta suunnasta. (Tokihan se ilma pyörteilee siellä kopassa muutenkin, mutta laittaisin silti takaisin).
Vastaavasti laittaisin sen alkuperäisen reiän sitten kokonaan tukkoon ja ilmanoton toiselle ns. "ulkopuolelle", ettei tarvii kokoajan putsaria vaihtaa. (samankokoisen kuin ap).
Omassa Bellassa jos ilmanputsarista on ottanut osia pois, on seokset menny samantien poskelleen.

Moottoria kannattaisi aina lämmitellä ennen ajoa, varsinkin jos aikoo ajaa kierroksilla tai muuten vedättää.
Lämmin talli on max 25 asteinen ja moottorin hyvä lämpötila on 75-95 astetta. (poikkeuksia varmasti on, mutta yleisohjeena).

Liittyen ongelmaan, koittaisin pienempää suutinta 68 vaikka, jos vakioputki on liian ahdas isolle suuttimelle, ja lisäilmareikien teko auttoi, niin väittäisin näin.

Yleisohjeena olisi ehkä hyvä, että kaikki rakenteet tekisi niin että ne on mahdollisimman huoltovapaita.
Ymmärrän aivan hyvin esim. nuorison tuunaamia skoottereita, joista osa on varsin hyvännäköisiäkin, mutta usein työ ja ulkonäkö on tehty tekniikan ja huollon kustannuksella, vaikka se ei olisi pakollista.

Esimerkkinä vapari takarenkaan edessä ilman suojia ja kaveri joka sateessa työnteli iloisen tyttöystävän kanssa Yamahaa. Vilkutin.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Tero

Hahah :D Otin siis mutkan pois kun luulin että se on kuri. Mutta laitan sen takaisin. Ja tohon suutin juttuun niin eikun se ongelma parani juuri kun kone sai vähemmän ilmaa eli reiät tukossa.

konenikkari

Kosteilla pakkasilla..Suomessa ...mopot jäätyilee.
Ja Mm. imuläpsyttimet temppuilee oudosti.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Tero

Siis onko tää mun 08 typhoon tehty kiinassa? Ei näin, ei näin.

Tero

Oisko neuvoja miten sais matka- ja nopeusmittarin pois toiminnosta helpoiten? Kokeilen vanhaa moottoria ni en haluu kilometrejä mittariin. Ja mihin kannattas laskea ilmanpaineet kun ei oikeen pidä toi takarengas? Vakiona rekisteriotteessa 1,8 baaria etu ja taka mut mulla on kyllä varmaan enemmänkin takarenkaassa.

Coastside

Otat lampun kopan irti ja irroitat vaijerin mittarista. Älä ota alapäästä koska vaijeri voi valua alas ja kadota.
Voit laskea painetta kunnes alkaa perä heittää. Laki vaatii karkeaa kuviota mutta asiaa tuskin valvotaan. Älä jarruta etujarrulla niin et mene niin usein nurin ja varo uria ja lumimössöjä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Tero

Mitenhän toi maskin etupuoli eli se missä vilkut on sitten otetaan pois... :/

MahtiJepe1

Hei, olisikos antaa neuvoja siihen, miten saisin Piaggio Typhoonin käyntiin? Vuosimallia 2010 kyseessä ja ongelmahan on se, että joudun säilyttämään sitä täysin kokonaan taivasalla keskustassa kun asun. Pressu toki on, mutta se  ei kylmää karkota. Eli ollut noin kuukauden paikallaan, eikä ole käynnistetty. Nyt kun laitoin aluksi virran päälle, näytti ok, mutta sitten kun yritän käynnistää syttyy jostain syystä öljynmerkkivalo, vaikka lisäsin juuri sitä hetkeä ennen 2 tahtiöljyä öljytankin täyteen. Sen lisäksi kuuluu erittäin outo ääni, kun sitä yritin käynnistää eikä se kylläkään edes yrittänyt käynnistyä. Ei ole mitään paikkaa johon sen saisi viedä lämpimään. Kesällä viimeksi lisätty akkunesteitä ja muutenkin sen puoleen pelittänyt täydellisesti. Auttaisiko vaikka hiustenkuivaajalla jos puhaltaisi ympäri Typhoonia jonkin aikaa?

Juissi

Ootko kokeillu varovasti käynnistää polkustartilla.
Aloita varovasti, voi olla aika jäässä paikat.

Ja kyllä föönillä lämmittäminen auttaa.
Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.