Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kylmä käynnistys 139qmb

Aloittaja Uikukka, 09.10.15 - klo:20:17

« edellinen - seuraava »

-Zone-

Vanhan liiton konsti oli pistää mingrip-pussiin öljyä ja teipata sitten se vaijerin toiseen päähän + puristaa pussi läjään.

helkama sc-r

Etyleeniglykolin sulamispiste on muistaakseni -8 astetta, mutta ei kai kukaan tervepäinen pakkasella ajele.

joni_k

Eli jos kaasukahvan puolelta vaijeri irti ja pussittaa sen. Paras ois jos sais koko vaijerin irti. Periaatteessa onhan niitä irtopäitä myynnissä..

-Zone-

Polkupyöränpumpustakin saa hyvän vaijeripumpun. Pitää vaan tehdä (esim epoksiliimalla) siihen päähän sopiva letkuliitin ja pumpun tulisi olla avattava. Letku kiinni vaijeriin https://youtu.be/ksiQIvNIPRw + öljyä pumppuun ja eikun ruutalla öljyt sisään.

Coastside

Painovoima hoitaa homman hyvin. Pussiin öljyä ja pussi sidotaan vaijerin kuoreen. Nostetaan ylös riippumaan niin että alapään saa astiaan johon öljy valuu. Kun öljy on päässyt läpi, pussi pois ja antaa valua mitä valuu tai asentaa heti. Onnistuu myös vaijeri paikoillaan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

loistava idea toi putken pätkä. kokeilen tota. mulla ois sähkönen öljynvaihto pumppu pitäiskö paineella ruuttasta menemään..  ;D

abroman

Moi,itselläni on ollut samanlaisia käynnistysongelmia lämpimänä vakio Baotian -07 Rebeillä (4T 139QMA, GY6) noin 1v verran, jonka olen omistanut kyseisen skootterin. Olen käynyt läpi imukaulan tiivisteineen kaasuttimen, ilmanputsarin ja venttiilivälykset. Kaasutin on peltikantinen PD18J.

Kysyisin, että onko normaalia, että sähköstartilla käynnistyy vain lyhyillä 1sek starttijaksoilla, ei koskaan sahaamalla. Ja usein saahamisen jälkeen käynnistyy 1. polkaisulla. Lienee lievästi laiha seos tyhjäkäyntipiirissä, koska lämpimänä ongelma on suurempi kuin rikastimen ollessa käytössä.

Parantaisiko suurempi tyhjäkäyntisuutin ja seossuhteen säätö käynnistyvyyttä vai onko ominaisuus? Kaasutin on puhdistettu ja kaikki kanavat +suuttimet aukipuhallettu useampaan kertaan.

Ongelma on se, aina saa jännittää, että käynnistyykö heti vai vasta odottelun / polkemisen jälkeen. Olisi mukava, jos saisi toimimaan niin, että käynnistyy ensimmäisellä tai toisella yrityksella, koska muutoin akkua saa ladata päivittäin (nytkin kyllä lataan akkua joka yö pari tuntia ajastimella).

Coastside

Näissä on tukkeutuva tyhjäkäyntisuutin. Jos siitä ei näy valo läpi, on uuden osto. Se on pääsyy käynnistysongelmiin.

Minä poljen ennen sähkökäynnistystä, jotta vertyy ja lämpenee.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

abroman

Kiitoskset neuvosta. Tyhjäkäyntisuuttimesta ei tosiaan näy läpi, mutta rassasin sitä ohuella kuparilangalla niin kauan, että se meni läpi. Luulisi, että tukkeuma olisi jo lähtenyt, kun aikani hankasin edestakaisin. Olen myös hakenut vähän suuremman 35-kokoisen uuden moposportista. Täytyypä kokeilla jossain vaiheessa, jos se toisi helpostusta käynnistysvaikeuksiin.

Coastside

#24
Minulla oli tyhjäkäyntisuuttimia joissa oli joku verkko sisällä eikä siitä saanut mitään läpi. Pahoin pelkään että ne ovat kaasarikauppaa varmistamassa, kun tukkoinen suutin riittää estämään käynnistyksen ja vika jää paikantamatta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kari69

Saako moottori kylmänä starttivaiheessa pensan tyhjäkäyntisuuttimen vaiko rikastimen kautta? Ymmärtääkseni rikastin saa pensan suuttimen kautta, joka on uimurikammion pohjassa. Se on suuruudeltaan noin 0,3 mm eli samankokoinen kuin tyhjäkäyntisuutin. Rikastimen suutin on alhaalla, joten se voi tukkeutua helposti. Silloin rikastus ei toimi ja varmaankin on starttivaikeuksia.

Säätääkö tyhjäkäynnin seosruuvi pensan määrää? Jos säätää, niin silloin tyhjäkäyntisuuttimen koolla ei ole merkitystä, kunhan on riittävän suuri.


Coastside

#26
Läpän kannen puolella on tyhjäkäynnin kanavan ulostulo. Josko se on se mitä tyhjää käyvä kone saa bensa-ilmaseosta plus läpän ohivuoto.

Ilmavuoto missään päin kaasaria tekee hulluksi kuin käkikello. Löysin yhden ryypyn putken juuresta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#27
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 12.09.23 - klo:09:57Minulla oli tyhjäkäyntisuuttimia joissa oli joku verkko sisällä eikä siitä saanut mitään läpi. Pahoin pelkään että ne ovat kaasarikauppaa varmistamassa, kun tukkoinen suutin riittää estämään käynnistyksen ja vika jää paikantamatta.

Utelias kun olen  ;D
https://kuvituksia.kuvat.fi/kuvat/Skootterit/Patologiaa.jpg?img=img4k
Varsinainen suutin on ilmeisesti tuo ruuvarin puoleisesta päästä suutinrunkoon pakotettu erillinen osa
itse olen ratkaissut ongelman poraamalla koko rungon läpi 0,4mm terällä
silloin kun uutta suutinta ei ole ollut käytettävissä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)