Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Skootteri ei kiihdy

Aloittaja Jampppa, 30.07.22 - klo:18:36

« edellinen - seuraava »

Jampppa

Skoba ei kiihdy kunnolla. Baotian fude ei tahdo oikein enää ylämäkeen jaksaa vaikka vaan 50kg mopon päällä. Takavari vaihettu ja kytkin pelittää. Voiko olla väljä vaikka ajettu vaan 6500km? Mopo ei iha kouluajossa oo ollu vaan enduroa vedetty 2 päällä ja välillä varmaan vedätetty!?

konenikkari

#1
Puristuspaine mittaus kertoo paljon moottorin kunnosta.
On noita teurastettu vähälläkin enduroimisella  :)
Kuin myös "Jos nokan ajoitus heittää hampaankin, ei kulje." :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kari69

Paljonko ne puristuspaineet pitää olla ja mikä on raja huonoille puristuksille ?

Miten pitkälle 4-tahtisten sylintereillä on enimmillään on ajettu ?

tapiovuorent

Jos on alle 4,5 bar. ei enää käynnisty.Jos on 6,5 bar. tai yli , niin toimii jo "normaalisti".6,5-8 bar. pitäisin normaalina arvona.
Vähintään 6 bar.
Yksi 4-Tahtikiinanskootteri , siis 139QMB ( GY6) oli ajettu 30000km. Alkuperäinen mäntä+sylinteri+ kampiakselin laakerit.Tämä nyt on kyllä poikkeustapaus !.
Paljon ennen tuota km:määrää , kyllä yleensä tehdään sylinteri+mäntä +venttiiliremonttia.( ja kampiakselin vaihtoa)
Näihinhän vaikuttaa niin paljon ajot ja huollot. Esim. öljyt+ vaihdot.Vaihtelua on siis hyvin paljon km. määrissä.

Jampppa

#4
Eli mäntä luultavasti vaihtoon? Miten mittaan puristuspaineet? Miten nokkarattaan saa oikeaan asentoon? Onko se niin että mg t asentoon ja sitte ratas paikalleen vai miten?

tapiovuorent

Puristuspainemittareissa ei vakiona tule jatkokappaletta , joka sopisi suoraan tulpanreikään . Se mittarin "kumitutti" pitäisi saada tiukasti tulpanreiälle , jotta mittaus onnistuisi. Pitäisi olla kaveri joka pitää mittaria , ja toinen starttaa moottorin pyörimään. ( itse olen tehnyt L-muotoisen jatkokappaleeen , jossa on molemmissa päissä "tulppakierteet")
Nokkarattaan ja venttiilien säätöön , tällä palstalla on hyvät ohjeet . Katso: Päävalikko/Tietopankki/Perushuolto ja kunnossapito.