Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

X8R hyytyy muutaman sadan mertin välein

Aloittaja Pasi02, 27.10.10 - klo:18:45

« edellinen - seuraava »

Pasi02

Uusi ongelma, toimii muutama satametriä hyvin, jonka jälkeen hyytyy, taas vartin päästä toimii samoin. Missähän vika, laitoin uuden ngk4 tulpankin, ei vaikutusta, kesätulppa ngk6, tyhjäkäyntiä en oikeen saa säädettyä kovemmalle, käy nätisti mutta matalilla kierroksilla. Seosruuvia ei voi avata kuin korkeintaan jotain puolikierrosta ja tyhjäkäyntiruuvi paljon auki. Jos tiedät hyvät seosruuvi/tyhjäkäyntisäädöt ni olis iha hyvä.

Samppa

Kuulostaa polttoaineongelmalta.

Kaasarin puhdistus ja automaattipolttoainehanan tsekkaus (alipaineletkusta imemällä bensaa pitää tulla tasaisen jatkuvasti).
Tarkista myös mahdolliset imuvuodot kaasarilta (imukaula) ja eihän ryyppy makaa päällä (artikkeli pääsivulla)?

Minkäs värinen tulppa on?

Myös CDI-boksi voi oireilla noin (tuleeko kipinää kun hyytyy?), mutta veikkaisin silti enemmän PA-puolta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Pasi02

Moips. Pesasin kaasarin ja tyhjäkäyntisuuttimesta ei näkynyt läpi, että sellainen oli syy tähän oireeseen:)

Samppa

Jep. Nykybensa tekee sellaista valkoista "höttöä" pidemmän päälle kaasariin. Tiedä sitten mitä lisäainejämää se oikein on...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Plom

Taitaa olla hartsia jos oikein muistan se töhnä.

Coastside

Se on ilmeisesti polymeeriä joka spontaanisti muostuu. Vuosikymmenien aikana vanhoissa bensavehkeissä lillunut bensa se on kirjaimellisesti muovia, jota ei saa oikein millään pois.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

TMS

Mulla vähän samanlaista ongelmaa X8R-S:n kanssa. Kylmänä kulkee 2 km ja sitten hävittää kierrokset. Kun kaasun päästä pois ja alkaa uudelleen kiihdyttää niin kiihtyy ihan normaalisti kunnes taas häviää kierrokset noin 35-40 km/h vauhdissa. Mitä lämpimämpi kone sitä nopeammin hyytyy. Samalla kun kierrokset tippuu kuuluu pakoputken puolelta narahdus/rasahdus/korahdus. Skopa toimi ihan normaalisti kunnes vaihdoin männän ja tiivisteet, tulpan, variaattoorin hihnan ja rullat. Seosta/tyhjäkäyntiä olen säätänyt nyt usemman kerran, mutta sillä ei ongelma ole hävinnyt. Tyhjäkäynnillä ei ongelmaa ole. Kun otin ilmanputsarin kokonaan pois sammui kone kokonaan. Mittarissa on reilut 18000 km ja huollettu säännöllisesti huollossa.

Noiden osien vaihdon jälkeen huippunopeus nousi 45 km/h->60 km/h. Voisiko tämä olla syynä? Liian pienet suuttimet? Mä oon ihan käsi korjaushommien kanssa, joten yritän täällä selvittää mahdollisimman tarkkaan mistä vika voisi johtua ennenkuin alan purkaa konetta:)

Skodesetä

#7
Lainaus käyttäjältä: TMS - 03.08.15 - klo:10:14
Mulla vähän samanlaista ongelmaa X8R-S:n kanssa. Kylmänä kulkee 2 km ja sitten hävittää kierrokset. Kun kaasun päästä pois ja alkaa uudelleen kiihdyttää niin kiihtyy ihan normaalisti kunnes taas häviää kierrokset noin 35-40 km/h vauhdissa. Mitä lämpimämpi kone sitä nopeammin hyytyy. Samalla kun kierrokset tippuu kuuluu pakoputken puolelta narahdus/rasahdus/korahdus. Skopa toimi ihan normaalisti kunnes vaihdoin männän ja tiivisteet, tulpan, variaattoorin hihnan ja rullat. Seosta/tyhjäkäyntiä olen säätänyt nyt usemman kerran, mutta sillä ei ongelma ole hävinnyt. Tyhjäkäynnillä ei ongelmaa ole. Kun otin ilmanputsarin kokonaan pois sammui kone kokonaan. Mittarissa on reilut 18000 km ja huollettu säännöllisesti huollossa.

Noiden osien vaihdon jälkeen huippunopeus nousi 45 km/h->60 km/h. Voisiko tämä olla syynä? Liian pienet suuttimet? Mä oon ihan käsi korjaushommien kanssa, joten yritän täällä selvittää mahdollisimman tarkkaan mistä vika voisi johtua ennenkuin alan purkaa konetta:)

Saa liikaa ilmaa, eli käy liian laihalla. Mulla oli juuri samanlaiset ongelmat Hondassa, kun ilmanputsariin oli tullut repeämä, jota en heti huomannut.

Vaihdoit osia ja nyt todennäköisesti kiertää enemmän, silloin pitää isontaa suutinta. Suosittelen ostamaan suutinsarjan.

Update: Enpäs huomannut, että vastasin jo puoli vuotta vanhaan kysymykseen  ;D
             Hondan skootteristit taitaa olla sukupuuttoon kuoleva laji.

Vauvanaskelin on päästy liikkeelle.