Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Jonway Ranger 250

Aloittaja fudeisti, 01.04.12 - klo:20:49

« edellinen - seuraava »

fudeisti

Onko kellään kokemusta otsikon mukaisesta kiinanskootterista? Kannattaako ostaa reilut 2000 km ajettuna?

kales

Honda GL1800/08,
Kymco Xciting500/05

viisnelonen

Laita tuonne hakuun jonway niin kyllä löytyy juttua, ja parhaasta/asiallisimmasta päästä.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

fudeisti

Niin löytyhän tuolta Kalesin linkistä juttua ylätiivistesarjasta, mutta ei mitään itse Skootterin ominaisuuksista, kestävyydestä yms.

viisnelonen

#4
Lainaus käyttäjältä: fudeisti - 02.04.12 - klo:20:55
Niin löytyhän tuolta Kalesin linkistä juttua ylätiivistesarjasta, mutta ei mitään itse Skootterin ominaisuuksista, kestävyydestä yms.

Sorry, yllätyin itsekin kun käytin hakua "Jonway", yks osuma.. no "jalat" on kait deletoinu tai sitten niitä hänen kirjoituksia on hävinny näissä muissa puhdistuksissa. Tuossa linkki hänen blogiin, missä on paljon asiaa Jonway 250:stä. Luulenpa täältäkin niitä kirjoituksia jostain löytyvän
Edit: No löytypäs: http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=2817.0

http://tuumaustauko.blogspot.com/2011_05_01_archive.html
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

fudeisti

Okkei onhan tuolla paljon juttua. Mitenhän tuo Ranger eroaa Steelbirdistä?

jalat

#6
Teknisesti Ei mitenkään.

Paljonko ajattelit tarjota moisesta? Älä liikaa, koska huoltoja suomesta ei löydy ja varaosat saa itsemtilata ulkomailta. Itse maksoin 1100€ 3v vanhasta ja muutaman tonnin ajetusta. En maksaisi yli 1400 jonwaysta.

Mutta ihan kiva ja taloudellinen laite alle 90km/h nopeuksissa.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

fudeisti

Kiitos tästä vinkistä. Ehkäpä jokin laatumerkki enemmän ajettuna kuitenkin on parempi vaihtoehto - tai sitten custom moottoripyörä.

jalat

No itse kokeilin kesän tuota Jonwayta. Onhan se tajuttoman halpaa ajoa ja jos itse osaa huoltaa, niin halpaa huoltaa. Mutta kun se on kiinalainen, niin siinä saa aina varautua kuitenkin siihen, että se voi mikä tahansa päivä laueta mitä ihmeellisemmästä syystä. Jonwayssa tarvitsee itse tehdä hieman alkuhuoltoa ja sen semmoista, että siitä saa luotettavan. Ihan passeli taajama- ja matkapeli sellaiselle, joka ei pitkää matkaa ajele, eikä yli 90km/h vauhteja. Mutta en tosiaan kovin paljon yli tonnia maksaisi pelkästään tuon takia että kyseisellä laitteella ei ole maahantuojaa tällä hetkellä. Ei huoltoja eikä varaosakauppoja suomessa. Kaiken saat tilata ulkomailta. Ja mikäli viet johonkin huoltoon sen ammattilaiselle, niin parin huollon jälkeen olet tuplannut siihen laitetun rahamäärän.

Ja kun se ei kulje kuin 110-115km/h. Tarvittaessa ei edes pientä moottoritiepätkää pääse 120km/h vauhdilla. Mikä tahansa muu 250cc skootteri meee 120-130km/h. Tuo jonwayn cf250 moottori on niin alitehoinen verrattuna esim yamaha majestyssä (ja monissa muissa) käytettyyn linhai 250cc moottoriin.

Osta mielummin merkkiskootteri tai moottoripyörä. Jonwaysta voi olla vaikea päästä eroonkin. Itse pääsin nopeasti, mutta jos blogiani luit, niin tein siihen aika paljon juttuja, jonka ansiosta se kait meni kaupaksi helposti.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002