Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Minkä skootterin ostaisi??? (yleinen kysely, pohtimiset jne.)

Aloittaja sebastian34, 29.04.07 - klo:06:19

« edellinen - seuraava »

Coastside

Hyvä että tuli tuo letkuongelma esille. Riippumatta kiinalaisen skoden iästä, mallista tai väristä, on syytä vaihtaa bensasysteemin letkut hyvälaatuisiin, joista esimerkkinä on kaasariketjun loppupuolella esimerkkituote. Niiden alkuperäiset voivat kestää päivän tai vuosia, mutta mikään ei kerro miten kauan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ilmiantaja

vau kiitos miksam, tuossa olikin sopivasti pureskeltavaa    :D

muovisuus täytyy kai vaan hyväksyä kun tuon hintaluokan vehkeitä on hankkimassa, mutta kaipa siitä yli pääsee. mopon pimppaaminen onkin sit varmaan helpompaa kun voi vaan pistää katteet uuniin makaronilaatikon kanssa ja muotoilla millaseksi haluaa  ;D
jos 120 kilonen kaveri tuollasella ajaa ni enköhän mä puolet pienempänä sillä pärjäilis :P

onkohan turun seudulla valtuutettuja huoltoja tuolle ja mitäköhän ne määräaikaishuollot suurinpiirtein mahtaa kiinanvehkeille maksaa? tarkoittaako tuo kypärä-ämpärin kiinnitys sitte sitä et pitää purkaa koko takapää että pääsee konetta kattelemaan?

Coastside

Ei se ämpärin kiinnitys niin hankala ole kun hankkii ruuvinvääntimen ja siihen hylsyn. Tuurista ja omista korjaushaluista riippuu kuinka paljon se on irti. Seuraava koneruuvailtava näissä on variaattorin koppa. Jos se ei katko hihnoja niin ainakin rullia täytyy vaihtaa ja se vaatii jo lisää työkaluja. Jos niitä ei osaa tehdä itse, on saanti varsin hankalaa ja hinnakastakin. Kampiakselin lukitsin maksaisi kiinatyönä 10 centtiä, mutta eipä tule mukana ei. Palstaa lukiessa huomaat miten nuo pikkuasiat merkitsevät paljon.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ilmiantaja

ruuvinväännin ja hylsy? miten se mahtaa kiinni siellä olla?

mahtuuko sinne penkin alle muuten miten paljon roinaa, avokypärä nyt varmasti mut entäs muuta?

huoltomesta tais löytyäkin jo, kyllä tuo taitaa hankintaan mennä :P

ckolli

Lainaus käyttäjältä: ilmiantaja - 22.04.11 - klo:12:36
ruuvinväännin ja hylsy? miten se mahtaa kiinni siellä olla?

mahtuuko sinne penkin alle muuten miten paljon roinaa, avokypärä nyt varmasti mut entäs muuta?

huoltomesta tais löytyäkin jo, kyllä tuo taitaa hankintaan mennä :P

Paljon on penkin alle ilm katsottu. Noin 4 X 10mm mutterit. Hylsy ja räikkä helpottaa elämää jos usein joutuu avaa.- Katsomalla näkee paljonko tavaraa mahtuu, ja kokeilemalla.
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

juza

Istunkorkeus on matalimmasta päästä. Jalat ylttää maahan, mutta ei välttämättä kantapää. Kyllä sillä silti ajamaan pystyt.

IsoMies

Onko olemassa kohtuuhintaluokan skootteria, jolla ~120kg järkäle kulkisi siedettävää vauhtia? Entäs kahdelle rekisteröityä, jolla saisi vielä (normaalipainoisen) kyytiläisen taakse? Tulipahan mieleen että kesällä olisi hauska huristella tällaisella eukon kanssa.

-Zone-

Mitä tarkoittaa "kohtuuhintaluokan"? Helpottaisi kummasti vastaamista.

pena

itsellä on kymco 9super sport sillä jaksaa kaks päällä t105kg t,77kg mennä 53km/t tasasella ja normaali loiva ylämäki 41,jyrkempi mäki joita helsingissä ei ajoratana montaa ole esim malmilta tullivuorentie 28km/t tämä ilman virityksiä,rajoitin mäkeen  nopeudet nousee kaikissa tapauksissa n7km tunnissa.superia ei oo enää myynnissä ku käytettyinä joten vastaavat tehot on kymco 8 ,peugeot vivacity3 ja  peugeot speedfight 3 joissa painorajoitukset kokonaispainona 260-270kiloa mitään alle 2,6kw ei kannata ajatella ainakaan 2 päällä ja kookkaasta ku on kysymys hyvä ku riittää itselle.hinnat uutena 1800-2400e mitään 600-800e kiinalaista en suosittele

Coastside

Kuskin ollessa kookas myös yläsuuntaan, vähenee valikoima, koska suurin osa on pieniä. Kun kuski on pitkä, se syö matkustajan tilaa.
Jos yhteismassa on lähelle 300 kg, alkaa 2,5 kW olla alaraja.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

MikSam

Meillä liikkuu kaksi aikuista Vespalla silloin tällöin. Olettaisin että näissä kaikissa kyyditettävä syö kuljettajan tilaa jonkin verran jos kyyditettäväkin on aikuinen. Juuri hankittu takakontti selkänojineen ehkä helpottaa vähän tilannetta kun repsikka voi nojata siihen ja istua niin takana kuin penkillä vain mahtuu. Kantavuus Vespassa on yhteensä 300kg josta mopo itse vie 100kg.
Vespassa (4T 4V) tehoja on n. 3.2 kW ja tämä kyllä tuntuu ihan passelilta ja liikennevirrassa pärjää varsinkin yksin mainiosti.
Itse painoin ostohetkellä 95 kg joten ihan pikkupojasta ei täälläkään voi puhua. Pituutta on 181 cm ja Vespan ajoasento on ainakin itselle ihan sopiva. Jalkatilaa voisi toki olla enemmänkin mutta kyllä minun mittainen jeppe tuohon mahtuu. Ei ole halpisskobo.

TM:ssä testailtiin vuonna 2008 "kiinan skoottereita" ja tuossa testissä Kymco vei selkeästi voiton. Oli muistaakseni ainoa joka lähti paikaltaan mäestä eteenpäin... Kymco Agilityssä valmistaja ilmoittaa tehoksi 2.4 kW joka täytyisi kyllä käydä koeajolla toteamassa että riittäänkö se. Itse haaveilin Kymcon People S - mallista mutta sen saatavuus uutena on huono. Käytettynä ehkä löytyy. Täällä juttua siitä: http://www.nettimp.com/mp/koea/k50s.htm
Tehoja pitäisi oleman 2.7 kW ja 16" pyörät antavat hyvän ajotuntuman.

Peugeotin Elystar taitaa olla myös "aikuisten malli" joka myös maksaa uutena melkein 3k€. Löytyy kyllä käytettynäkin ihan hyvin. Moottori taitaa olla 2-tahtinen mutta jos tätä ei pidä haittana niin lienee vallan kelvollinen peli.
Se ei pelaa joka on pelikiellossa.

Coastside

#551
Se mihin tehot hukkuu, on hankala mieltää. Tuossa koeajojutussa kirjoittaja arvaili muotokertoimeksi (verrokki on pyöreä levy) 0,4 joka on autojen tavallinen lukema. Kaksipyöräisissä katulaitteissa se on 0,7 - 1,2. Kookkaammalla on taas suurempi poikkipinta-ala kuin pienellä kuskilla. Kertoimen oikeellisuutta voi haarukoida sillä että 2,2 - 2,6 kW tehoilla rajoittamaton jaksaa tasaisella 54 - 57 kmh. Rengaspaineista kannattaa huolehtia.

On lasketuja arvoja: http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?PHPSESSID=31cd45e126a981019d0e8f2c58d9be4a&topic=1096.0

Tahtien määrä vaikuttaa kulutukseen niin että nelari ei ehjänä ja säädettynä syö paljoa eikä kulutukseen saa ajotyylillä suurtakaan muutosta. Kulutus on lähes poikkeuksetta alle 3 litraa. Kaksitahtisissa taas tuo lukema on lähinnä paperilla ja vireistä ja ajotyylistä riippuen jopa tuplat. Silti, kuka ajaa itsensä mierontielle mopolla?
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Petsku131

Meikäläisen skoba (baotiani) ajettu nyt 200km ja sisäänajon jo lopettanut ja vie 4L satasella!! En ole poistanut rajoituksia tai säätänyt konetta ominpäin.

Ohjekirjassa luki,että veisi 1,5-2litraa satasella ja niin myyjäkin tarjoustalossa sanoi.

Huomenna on menossa 300km huoltoon tosin ei valtuutettuun huoltoon, joten hyvästi takuut niin pitäisikö siellä mainita asiasta?

BT49QT-20B

pekpel

#553
Joo, kyllä vaan bensankulutuksesta kannattaa sanoa.
Eikä sulla takuu voi mennä, ainakaan kokonaan.
Materiaalivirheitten takuu säilyy vaikka ite huoltaisit vähintään sen 6kk.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

NPReal

Mitäs mieltä palstaihmiset ovat MBK Ovetto -merkkisestä skootterista? Kiikarissa olis vuoden 2003 menopeli, jolla on ajettu vajaa 13000 km ja huollot tehty.

Itse merkistä minulla ei ole oikein minkäänlaista käsitystä, mutta nopean googletuksen perusteella ihan ok merkki. Onko kenelläkään kokemusta moisesta?