Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vinkkejä usb runkoliittimen virranotolle 5-24v?

Aloittaja Eki, 27.01.22 - klo:21:22

« edellinen - seuraava »

Eki

#45
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 02.02.22 - klo:11:41
Olen vasemmalla nähnyt vain kumituppeja suoraan tangossa. Jos klemmari vie sentin tilaa, se ei tunnu missään. Tuo tangon pääkin voi yltää.
Noihin tankopainoihin en kiinnittele enkä kädensijoja lyhentele (kumituppeja), on ollut niin hurja määrä näitä mopoja, etten edes käynyt tilatessani osaa katsomassa, että eipäs kiinnitys onnistukaan ilman esim tankokatetta purkamalla, silloin joutuisi yhden kännykänpitimen takia vaihtamaan tangon, mittarin jne, elikä olisi modattu tanko ilman katteita. Laitan osan vaikkapa fillariin:
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Savöx

Mä tilasin kiinasta tuollaisen pidikkeen johon telineen sai kiinni. Ei ollut ihan paras mahdollinen mutta pienellä patentoinnilla sai toimimaan.
Luulin olevani väärässä. Erehdyin.

www.facebook.com/groups/mopohontsat/

Yamaha Aerox, Hero Winner, Suzuki DL V-Storm 650

Eki

Lainaus käyttäjältä: Savöx - 02.02.22 - klo:16:06
Mä tilasin kiinasta tuollaisen pidikkeen johon telineen sai kiinni. Ei ollut ihan paras mahdollinen mutta pienellä patentoinnilla sai toimimaan.

Mihinkäs sinä kiinnität tuon mopossa, vai onko sinulla tangossa mahdollinen paikka?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Savöx

Tuo tulee kiinni peilin kiinnityspulttiin. Omassa piaggiossa ei saanut siitä ihan tarkoitetulla tavalla kiinni koska peilien tangot menevät katteen läpi.

Tässä yksi kuva jossa näkyy aika huonosti tuo pidikkeen kiinnitys mutta voi silti avata sitä miten se on tuossa typhoonissa.
Luulin olevani väärässä. Erehdyin.

www.facebook.com/groups/mopohontsat/

Yamaha Aerox, Hero Winner, Suzuki DL V-Storm 650

Coastside

Minä tein fillyyn peilinvarren alle sovitteet tankokiinnitteisille tavaroille. Onkivavan hiilikuituputkea ja alumiinilattaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#50
Oivallinen paikka tuolle taitaa olla satulakaukalo tai mahdollinen peräboxi,
elämmehän suomessa, aina voi USB jatkojohtoja vetää sinne tänne.
Mulla ainakin kaikissa laitteissa usb jatkojohto mahtuu kaukalon tiivisteen välistä.
Tosin en koskaan käytä navia suunnistukseen enkä kännyä ajon aikana.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Sepi6

jos tarvii vaan latailla niin liitin sinne hanskalokeroon
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Coastside

#52
Minun satulakoteloliittämiset ovat kaikki epäonnistuneet. Tein laturin liitännän akulle jotta verkkovirralla voin ladata akku kiinni. Se ei mahtunut ulkoroikan kanssa eikä lataus pakkasessa onnistu. Siirsin akun koeloon jotta saan helposti sisälle. Hukkasin ruuvin kun kädet oli kohmeessa. Akku siellä vei tilaa ja oli oikaririski. USB liitin akkukotelossa oli hyödytön kun selvisi että tarvitsen vain uuden akun kännyyn ja sähkökatkojen varalta se lataustapa on kehno. AA paristoilla toimivia virtapankkeja saa.

Nyt 400 g litium akun kuljettelu on helppoa koska se on kotelossaan satulan alla ja töpselillä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

#53
Mulla ollut jo 15vuotta satulakaukalossa tupakansytytin liitin
johon voi tarpeen mukaan tökkiä milloin mitäkin adaptereita
tai esim akun laturin tai esim tommosen
https://www.24hshop.fi/koti-vapaa-aika/auton-varusteet/autotelineet/dual-usb-autolaturi-3-1a?gclid=EAIaIQobChMI8oiGos_o9QIVwqOyCh3F5Ax3EAQYAyABEgJLPPD_BwE
Eikä ole ihan pakko kiinasta tilata, jos tyytyy kotimaastamme saataviin.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

konenikkari

Tosin kiinasta ne tilataan näköjään laivatkin
ku Suomessa ei osata, muka
https://yle.fi/uutiset/3-12302000
maksettiinkohan tulli ja arvonlisävero, pöh
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Johtosarja on täyttä kuraa ja ruostuu silmissä. ;D
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 05.02.22 - klo:15:02
Mulla ollut jo 15vuotta satulakaukalossa tupakansytytin liitin
johon voi tarpeen mukaan tökkiä milloin mitäkin adaptereita
tai esim akun laturin tai esim tommosen
https://www.24hshop.fi/koti-vapaa-aika/auton-varusteet/autotelineet/dual-usb-autolaturi-3-1a?gclid=EAIaIQobChMI8oiGos_o9QIVwqOyCh3F5Ax3EAQYAyABEgJLPPD_BwE
Eikä ole ihan pakko kiinasta tilata, jos tyytyy kotimaastamme saataviin.
Olen tuolta tilannut paljon, mm muistikortteja kameraan, eikös tuo puoti sijaitse Ruotsissa, postikulut 5€ ja samaa Kiinasta tilatttua tavarata heiläkin. Itse tilaan kaikkein mieluiten juurikin Kiinasta, hinnat alveineen ja monesti ilman postikuluja todella edullisia, jos postikuluja niin nekin luokkaa 1-2€, toimitus liki yhtä nopea kuin esim tuolta 24shopista. Yhdestäkään tuoteesta mitä olen nyt viimeisen vuoden aikana tilannut, ei ole ollut pahaa sanottavaa, mm otsalamppu alumiinikuorilla ja kirkkaus huikea maximissaan, toimii 18650 akulla jne.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

Coastside

.fi päätteisiä kiinankauppoja on. Kaikki on selvää suomea mutta kiinan-nyssäkän saa. Yhden tilasin ebaysta ja lähetys tuli hesasta.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

Näyttäisi että esim Aliexpress kauppiaita on siirtynyt käyttämään varastoja/lähetyskeskuksia Puolassa Saksassa Espanjassa ja Tsekeissä. Lähetyspaikka on EU:ssa, sama kiinannyssykkä tulee.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

Eki

#59
Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 08.02.22 - klo:09:24
Näyttäisi että esim Aliexpress kauppiaita on siirtynyt käyttämään varastoja/lähetyskeskuksia Puolassa Saksassa Espanjassa ja Tsekeissä. Lähetyspaikka on EU:ssa, sama kiinannyssykkä tulee.
Jos on peräkkäin kaksi tai useampi tilaus, tulee ne yhdessä paketissa, itselle tuli skodeen, mutta saksasta, piaggion lisälokari taakse ja on jo kiinnitettykin.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.