Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Baotian

Aloittaja Kappas Vaan, 01.05.07 - klo:20:03

« edellinen - seuraava »

Partanen

Olen tässä viime päivät yrittänyt itselleni selvittää, että mitä variaattorin painot ja jouset ja niiden yhteisvaikutus vaikuttaa kulkuun ja variaattorin toimintaan. Sittenhän siellä on vielä keskipakokytkin, mutta se tuntuisi toimivan aika asiallisesti. Lähdössä antaa koneen käydä sen verran kierroksilla, että lähdöstä ylipäätänsä tulee jotain. Tavoitteena olisikin nyt löytää variaattorin rullasarja, jossa on useita eripainoisia painoja, ja niillä voisi yrittää hakea parempaa kompromissia suorituskyvyn suhteen. Vakiopainoilla kone ei oikein pääse "lauluun" missään vaiheessa jotenkuten siedettävillä nopeuksilla. Alamäessä kyllä kone jo nostaa vakionakin kierroksia, mutta nopeusmittari näyttää jo kovin punaista. Mulla kun ei niin kiire ole, niin ehdin hitaammallakin vauhdilla. Olisi silti hienoa saada koneen tehot mukaan jo kiihdytyksessä. Se on vinosilmäinen ystävämme sen verran kevyempi, kuin keskiverto suomalainen, että painavat rullat ovat toimivat hänen "vapaiden nopeuksien" kanssa paremmin.

Mutta siinä mainoslauseet ovat totta, kun sanovat, että tehot ovat käytössä jo ensimetreillä. Eihän tätä vielä voi raketiksi sanoa, mutta pirteämpi on kiihtymään, kuin kaverin mekaanisesti rajoitettu.

Brittiläinen suositteli 5-10% suurempaa suutinta. Siitä lähdetään.  ;)
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

skobamies

Kirjpittelin tuossa aiemmin, skootterin boxista jota odottelin myyjältä.
Nyt se boxi saapui postissa ja homma on myyjän puolelta sit näin ajan kanssa hoidettu!!!! Tyttärellä hymy kasvoilla!!

Partanen

Tänään pääsi suutinkokeilu alkuun. Paikallisen mopoliikkeen hyllystä löytyi sopivia suuttimia, mutta suurin oli kokoa 80. Osaava myyjä myikin minulle "kalvainsarjan", jolla voin sitten itse lähteä tekemään sopivaa suutinta. Sarjassa on 6 terää, joilla saa kalvettua (outo sana) suuttimesta mieleisensä. Suuttimen kierre on kuulema sama, kuin jonkun muun kaasarin tyhjäkäyntisuuttimessa. Varovasti lähdin liikkeelle ja kokeilin "kalvaa" suuttimen kokoon n.86. Tuloksena ei mitään järisyttävää vielä ainakaan suorituskyvyn suhteen. Nyt voi kuitenkin ajaa jo ilman sitä ilmanputsarin kuristusputkea, joskin ilman putkea tuntui mopo kiihtyvän paremmin puolikaasulla, kuin täyskaasulla. Katsotaan nyt, että jos joku päivä taas innostuu kokeilemaan hiukan isompaa suutinta.

Sitten vähän käyttökokemuksia. Pakokaasun takaisinkierrätys mötikkä pakoputkessa ei meinaa pysyä kiinni. Sitä sai kiristellä ensimmäisen kerran jo ensimmäisenä päivänä. Ilmeisesti ovat toisen ruuvin kääntäneet väärille kierteille jo tehtaalla. No, asenne oli alkujaankin semmoinen, että kiinalaiset tekevät hyviä aihioita, joita voi sitten itse rakennella loppuun.  ;D

Ostajankatumusta ei ole vielä tullut, koska onhan hinta halpa.

Sisäänajo on jäänyt aika vähälle, kun ei mopon suorituskyvyssä kovin paljoa ole säästelemistä. Lähinnä olen yrittänyt ajella vaihtelevilla kierroksilla ja nopeuksilla.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

allinug

Lainaus käyttäjältä: fillaripongari - 14.05.07 - klo:22:05
Lainaus käyttäjältä: allinug - 11.05.07 - klo:10:34
Mulla on Baotian retro style ja se on kulkenut 12600 km.



Minä en voi kuin ihmetellä, samalla pieni epäilyksen siemen sisälläni tuota retro stylen kunnioitettavaa kilometrimäärää ja muita huikeita saavutuksia.

Vai niin että luulet minun syöttävän pajunköyttä >:(.Asia on kyllä nyt niin että tosiaan tein ton reissun ja todistajiakin löytyisi jos viitsisin mutta jätän epäilykset omaan arvoonsa.
Jos tulet Mestaritallille ja satun olemaan siellä niin voit omin silmin katsoa kilometrimääriä (joita muuten nyt on jo 13100)

fillaripongari

#34
Kyllä minä nyt viimeistään alan tuohon uskoa, täytyy sanoa että pohdiskelen vakavasti sitä,  olisiko itsestäni tekemään tuollaisia reissuja, mutta kunhan vähän vielä harjoittelen...
Tuo mestaritalli ei ole minulle vielä ihan täysin selvinnyt? täytyy sitä selvitellä ja ehkä sielläkin käväistä.

Partanen

Eilen tuli paranneltua pakoputkea. Pakoputken sisähalkaisija on 19 milliä. Takaisinkierrätysventtiilin putki siinä alkukäyrässä työntyi varsinaisen pakoputken sisään n. sentin verran. Ja kun se takaisinkierrätysputki on ulkomitaltaan sentin, niin sehän toimii tukkona pakoputkessa. Eli dremelillä ensin poikki se pieni pakoputken metallinen takaisinkierrätyshaara. Sitten poralla putken pätkä pois pakoputken sisältä. Ja hitsaten kierrätyshaaroitus takaisin pakoputkeen. Eipä alkanut mopo vielä keulimaan tämän toimenpiteen jälkeen, mutta tiedänpähän itse, että epäkohta on korjattu. Samalla paineella tuntuu korjauksen jälkeenkin tulevan pakokaasuja ilmanpuhdistimen putkeen, joten maapallonhalaajatkin saavat nukkua yönsä rauhassa. Olen kokeillut ajella takaisinkierrätyksen kanssa ja ilman. Ei juurikaan vaikuta kulkuun.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Kappas Vaan

Tänään tuli viesti matkahuollosta ja mopon akselihan siellä oli . Skootteri on nyt korjaamolla ja viimeistään viikon päästä työn alla. Hyvä juttu. lähettäjä ei ollut merkinnyt puhelinnumeroani matkahuollon pakettiin ja siksi sen ilmoituksen tulo kesti. Maaseudulla asumisessa on puolensa ja matkahuollon täti muisti kun hain toisen paketin muutama viikko sitten ja löysi sen perusteella numeroni.

Kappas Vaan

#37
Rengaskoko on sama kuin omassa skootterissani ja lievä tehoero löytyy .

linkki
Tämä linkki näyttää suomalaisen Wihosen myyvän skootterin joka pikaisesti tarkasteltuna muistuttaa otsikon mopoa
linkki2 tämä jälkimmäinen taitaa olla tuo otsikon malli.

Pappa

Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 28.05.07 - klo:17:12
Rengaskoko on sama kuin omassa skootterissani ja lievä tehoero löytyy , allekirjoitukseni on muuten linkki josta näkee moponi tiedot.

linkki
Tämä linkki näyttää suomalaisen Wihosen myyvän skootterin joka pikaisesti tarkasteltuna muistuttaa otsikon mopoa
linkki2 tämä jälkimmäinen taitaa olla tuo otsikon malli.

Tosta tehoerosta sen verran että katselin manualista ja siinä on täysin samat tehot kuin sinun mallissasi näytti olevan,eli 2,6Kw/8000rpm(minulla) T. Pappa ;D

Pappa

Lainaus käyttäjältä: Kappas Vaan - 28.05.07 - klo:17:12
Rengaskoko on sama kuin omassa skootterissani ja lievä tehoero löytyy , allekirjoitukseni on muuten linkki josta näkee moponi tiedot.

linkki
Tämä linkki näyttää suomalaisen Wihosen myyvän skootterin joka pikaisesti tarkasteltuna muistuttaa otsikon mopoa
linkki2 tämä jälkimmäinen taitaa olla tuo otsikon malli.

Jep,Jep minun malli on juuri tuo mutta otin sen Shampanja värisenä.

Samppa

Alkaa olemaan värivaihtoehtojakin nykyisin tarjolla yhtä paljon kuin autoa ostettaessa. Toista se oli ennen kun oli vain ns. perusvärejä  ;)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kappas Vaan

Lisävaurioita ilmeni, takahaarukka tai korjaajan sanoin oikea tukivarsi on myös vino ja siinä oleva laakeri on ainakin millin vinossa laakeripesässään, pakoputkessa näkyy myös hipaisujälki. Kyse ei siis ollutkaan kiinalaisen mopon huonolaatuisuudesta, vaan jossakin vaiheessa on tökätty ilmeisesti trukin haarukkapiikillä takapyörän tienoille ja kovaa. Myyjän vastinetta odottelen ja katsotaan tulevatko nuo osat vielä takuuna vai meneekö mopo vaihtoon uuteen vastaavaan. Mielenkiintoisia vastoinkäymisiä on mopoilu-urani alkuvaiheella. ::)

Samppa

Kuulostaa jo erittäin huonolta onnelta... Noh, jahka vastoinkäymiset lakkaavat, pääset vihdoin mopoilun kiehtovaan maailmaan. Ja tuo vikahan olisi voinut sattua kenelle tahansa merkistä riippumatta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Kappas Vaan

Kiitos vaan rohkaisusta, ehkäpä asia järjestyy jo ennen Juhannusta, kukapa tietää. Toivotaan parasta ja olkoon tarinan opetuksena se, ettei mopoa kannata ostaa nettikaupasta- kaikki kestää , niin ratkaisut virheisiin kuin mopon toimituskin.

Partanen

#44
Kaverilla oli parempi tuuri netistä tilatun mopon kanssa. Toimituskin oli muistaakseni ajallaan. Kun se mopo sitten tuli pihaan, niin ainoa ongelma oli, että ei lähtenyt käyntiin. Ei millään. Taisi siinä tunteet lämmetä, ja alkoi soittelu kauppiaalle ja huoltoihin. Eräs neuvo oli: "Kokeile huomenna uudestaan..."  ;D

Mentiin sitten ihan porukalla ihmettelemään, että miksi se ei käynnisty. Mitään ei oikeastaan skoottereista tiedetty, mutta mopoista olevinaan enemmänkin. Periaate oli, että kaikki automatiikka on hanurista, eritoten automaattinen hana ja ryyppy. No ei tullut bensaa ei, vaikka rohkeimmat imi jo itsekin siihen kaasarin kurkkuun tulevasta alipaineletkusta. Sen aikaa kävi, kun kaasuttimen kannesta kaasuttimeen kaadettu bensa riitti. Joku siinä sitten älysi, että polttoainehanan avaava alipaineletku oli puristuksissa, taikka lytyssä. Kukaan ei ollut meille kertonut, että koneen saa tosi hyvin esille, kun ottaa penkin pois koteloineen. Jotenkin se lytyssä oleva kohta löytyi, letku vapaaksi ja kone käyntiin. Tämä oli muuten selkeästi täällä Suomen päässä tehty virhe. Jälkeenpäin uskoisin jopa, että letku ei ihan vahingossa tuolla tavoin lyttyyn mene. Mene ja tiedä. Sen jälkeen on mopo toiminut loistavasti.

Väittävät muuten, että kiinalainen akku on huono. Uskomattoman kauan se kesti sahaamista.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003