Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Ostinpa Kymcon (Xciting 500)

Aloittaja kales, 08.08.11 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

VariJari

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 11.09.12 - klo:10:56

Tuommoinen kangassuodatin oikein huollettuna suodattanee paremmin kuin paperisuodatin.

Mitä olen autojen putsari testejä katsellut niin mikään ei tunnu suodatuskyvyssä paperia voittavan, tietyllä ajanhetkellä joku muukin suodatintyyppi taisi päästä lähelle (likaantuessaan..) mutta yhtälö ei niissä ollut ongelmaton.
Harrastelussa: bt49qt-12

mesemies49

Olen samaa mieltä paperisutimesta ja kyllä ne varmaan tehtaalla katsoo mikä on hyvä,eikä niitä kovin montaa tartte kesässään ostaa,että siihen talous kaatuis,moneen muuhun turhaan minä ainaskin mätän rahaa.

Partanen

Tehtaalla ne ajattelee taloudellisuutta, eli halpaa hintaa. Paperisuodatin on myös halvempi huoltaa, silloin kun huollot teetätetään, ja niistä asiakas maksaa. On siis halvempi ratkaisu laittaa paperisuodatin.

Ilmansuodatintestit kiinnostaa, sillä itse en äkkiseltään muista testiä, jossa kangassuodatinta ja paperisuodatinta olisi testattu keskenään. Nähdäkseni paparisuodatin päästää aina pölyä läpi jonkin verran. Se tosin saattaa olla niin hienojakoista, että sen ei arvella kuluttavan moottoria.

Mitä itse olen tätä Vespan vaahtomuovisuodatinta huoltanut, niin siihen kertyy semmoista pölyä, jota ei paperisuodattimessa näe ikinä. Todella hienojakoista, ikääkuin likaa. Öljy tekee osan suodattamisesta. Siksi arvelin, että kangassuodatin öljyttynä on hyvä suodattamaan. En tosin ole niitä testejä nähnyt vähään aikaan.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

Partanen

Eikai paperia voi pestä ja taas öljytä? Mutta jospa se Kymcon valitsema suodatinmateriaali, on jotain muuta kuin paperia, ja siksi pestävissä ja öljyttävissä? Olen mä muistaakseni Xciting:in suodatinta kädessä pitänyt, muttei siitä voinut silmämääräisesti sanoa oliko pestävissä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

mesemies49

Paperisuodin tummuu siinä se on se pienihiukkanen ;)

Partanen

Ei ole, koska se hiukkanen menee läpi siitä paperista. Siitepöly ja kärpäset kyllä jaa paperisuodattimeen. Öljyyn, eli öljyttyyn suodattimeen se pieni hiukkanen jää, taikka jäisi herkemmin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

VariJari

#156
Laitan yhden suht selkeän testin suodatuskyvystä (ja virtauksista) kun nyt muistan linkin..
http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest1.htm
tuolla kuvia -> http://www.bobistheoilguy.com/airfilter/airtest3.htm

ja siinä lisää likasietoa ja läpipäästöä jne.. http://www.nicoclub.com/archives/kn-vs-oem-filter.html

Harrastelussa: bt49qt-12

Partanen

Kiitti linkeistä. Vetää mietteliääksi. Varsinkin, kun juuri hetki sitten vaihdoin kauppakassiin paperisuodattimen, ja vähän sen jälkeen putsasin Vespan vaahtomuovi suodattimen. Kauppakassin suodattimessa ei ollut kuin jokunen koivun siemen, ja kärpänen. Vespan suodattimessa silmin nähtävä kerros pölyä taikka tomua. Molemmilla ajettu suurinpiirtein saman verran, mutta kauppakassilla ympäri vuoden. Pitää tuumata ja pureskella. Mielenkiintoinen aihe kuitenkin.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kaahonen

Lainaus käyttäjältä: Kymco - 12.09.12 - klo:11:24
Ainakin Kymcon käyttämät paperisuodattimet on öljyttyjä ;)
Ja ite olen pinelinellä pessyt ja fiber filter oililla öljynnyt.
Hyvin rokkaa 8)

Siis olet pessyt sen kymcon oman suodattimen? Kerro ihmeessä tarkemmin, millä ja miten?
Ei mopolla mahottomia

mesemies49

Autoissa käytetään paperisuodinta ainaskin minun MB:ssä edellisellä 450000km ei öljyn kulutusta,eli ei kulumisen merkkejä,samoin tässä nyt 320000km ei kulumisen merkkejä,sellainen kuva että varmaan autotehtaatkin on tutkineet suodin juttuja.En tiedä oliko hyvä vertaus,mutta en ole kuullut,että monikaan automies rupee suunittelee suodatin panoksen muutosta,muuta kuin kilpa tai duunaus mielessä. ;)

oskuk

Lainaus käyttäjältä: mesemies49 - 13.09.12 - klo:08:31
Autoissa käytetään paperisuodinta. Ainaskin minun MB:ssä edellisellä 450000km ei öljynkulutusta, eli ei kulumisen merkkejä. Samoin tässä nyt 320000km ei kulumisen merkkejä. Sellainen kuva, että varmaan autotehtaatkin on tutkineet suodinjuttuja. En tiedä oliko hyvä vertaus, mutta en ole kuullut, että monikaan automies rupee suunittelee suodatinpanoksen muutosta, muuta kuin kilpa- tai duunausmielessä. ;)

Nyt oli kyse ilmansuodattimesta, ja ainakin ilmajäähyvolkkareihin aika moni vaihtaa perinteisen roskat_tippuu_tuurilla_öljykylpyyn -tyyppisen ratkaisun toiseksi, eikä samoissa volsuissa öljynsuodatuksenkaan modaaminen ole ihan harvinaista ;-D

Coastside

#161
http://ilot.edu.pl/KONES/2004/01/29.pdf
Tieteellinen vinkkeli asiaan jossa aiheen perusasiat tulee ilmi. Suurin osa paperifilttereistä suodattaa hyvin yli 20 mikron hiukkasia ja parhaat 5 mikronia. Ihmisen hius on 70 mikronia. Kaikilla hiukkasilla on merkitystä mutta tietenkin karkeampi kuluttaa enemmän. Hyvien suodattimien vaihtotarve on suurempi jottei vastus kasva liikaa. Ilman oton paikkakin ratkaisee paljon.

Ne vanhat VW tyyppiset ölysuodattimet olivat aikoinaan tehokkaimpia ja "itsepuhdistuvia" koska sakka valui pohjalle ja ilmavirta nosti uutta öljyä teräsverkkoon. Kustannuspaineet saivat siirtymään paperiin, joka oli riittävän tehokas ja sijoitettavissa vapaasti. Öljysuodatinta ei enää saanut mahtumaan moottoritilaan jota muotoilu rajoitti liikaa.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kaahonen

Jotenkin tuntuu että täällä on joitain sellaisia jotka aina vaan ostaa sen merkkituotteita tai muuten kalliimmat osan vain siksi että se on kalliimpi tai ns alkuperäinen. Nyt on tulossa pestävä suodatin ja jos pistää mopon pilalle niin sit olkoon niin. O0
Ei mopolla mahottomia

kaahonen

#163
Nyt uusi suodatin paikoillaan, pian nähdään miten pelittää.

EDIT:

Mopo on kuin uudesti syntynyt. Ottaa kierroksia huomattavasti herkemmin ja muutenkin jouheva. Tosin olihan se vanha suodatin jo ihan tukossa. Eka pesun jälkeen ollaan viisaampia.
Ei mopolla mahottomia

kaahonen

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 16.04.12 - klo:10:56
On luisti kyllä, mutta ei sen säätöön ruuvia. Kalvon avulla liikkuu luisti, mutta kaasuvaijeri on yhteydessä erilliseen kaasuläppään. Tyhjäkäynnin säätöruuvi muuttaa kaasuläpän asentoa, mutta tässä tapauksessa tyhjäkäynti muuttuu erittäin suurella portaalla. N. 1000 kierrosta, tai 2000 kierrosta, mutta niiden väliltä ei löydy vaihtoehtoa. Kaasutin on kuitenkin siis malliltaan melko yleinen katukäyttöön tarkoitetuista kaksipyöräisissä. Tämä Kymcon kaasutin oli muistaakseni merkiltään Keihin, ja olisko ollut CVK.

Miten tämä kaasari episodi päättyi? Vai onko vielä vaiheessa? Itellä joskus saman tyyppisiä oireita,  kyseessä ruisku versio.

Ei mopolla mahottomia