Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Helkama SC1 vilkut ei toimi

Aloittaja kkossc2, 17.02.22 - klo:14:25

« edellinen - seuraava »

konenikkari

Sori siitä, olen pahoillani.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kkossc2

Kokeilin vilkkuja ohittamalla releen. Hyppyjohdolla keskeltä toiseen reunaan. Nyt palaa kaikki vilkut, mutta ei tietenkään vilku. Tästä voimme päätellä...mitä? Vilkkurele rikki tai muuten väärän mallinen? Muita mahdollisuuksia?

konenikkari

#17
Taitaa olla väärä rele.
Minkä värisiä johtoja sille releelle menee.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kkossc2

Johtosarjassa harmaa- musta- vihreä. Vanhassa releessä samat. Uudessa releessä valkoinen- sini/valkoinen- vihreä.

Tässä vanha edellisen omistajan jostain syystä avaama rele. Voiko siitä jotain erityistä päätellä "yleismalliseen" vilkkureleeseen verrattuna?



Uskaltaako uuden releen johtojärjestystä vaihtaa ilman pelkoa sähkön katoamisesta sinisen savun muodossa?

Coastside

#19
Vastus-konkka luo aikavakion ja diodin kynnysjännite ohjaa transistoreita joista yksi on isoa virtaa kestävä.
https://datasheetspdf.com/pdf/1090342/SavantIC/A1489/1
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Harmaa lähtee vilkkukytkimelle
Musta on jännitteen +12V
Vihreän pitää olla yhteydessä mopon runkoon.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

kkossc2

Onko itsestään selvää, että tuon uuden johdot on samassa järjestyksessä? Miten selvitetään esim uuden releen + johto kun tuossa kun ei ole mitään merkintöjä?

Uskaltaako kokeilla vaihtaa esim. sin/valk ja valkoisen johdon paikat liittimeltä? Tai irroittaa vihreän ja liittää sen erikseen runkoon?


kkossc2

Laitanpa pisteen tälle tarinalle.

Uusi vilkkurele korjasi vian. Tässä oli samanväriset johdot kuin alkuperäisessä, mutta järjestyksessä vihreä - harmaa - musta.

Eiku seuraavan vian kimppuun, josta uusi aloitus.