Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?

Aloittaja tikola, 01.06.17 - klo:15:09

« edellinen - seuraava »

konenikkari

#16
"Vespa Elettrica on   ;D  50-kuutioinen   ;D   moposkootteri, jonka suorituskyky, erityisesti kiihtyvyys, jättää tavalliset mopot varjoonsa.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Sähkömopot on rajoitettu 4 kW joten potkua on ja vääntöä heti. Kun se vielä on melutontakin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

magnuken

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 12.11.17 - klo:07:19
Sähkömopot on rajoitettu 4 kW joten potkua on ja vääntöä heti. Kun se vielä on melutontakin.

Tuohon täytyy sanoa sellainen kommentti, että ei se sähköskootteri välttämättä meluton ole! Itse ostin hiljan italialaisen Askoll ES2 moposähköskootterin ja se pitää kyllä aikamoista vinkunaa, samaan tyyliin kuin Helsingin metron taajuusmuuntimet. Sillä kun ajelee ei voi jäädä huomaamatta!

Tuon varsin kalliin vehkeen kova ääni/vinkuna tulikin aika ikävänä yllätyksenä. Olisi varmaan pitänyt hankkia vehje jossa moottori takanavassa.

Coastside

Lainaus käyttäjältä: magnuken - 09.06.18 - klo:19:09
Lainaus käyttäjältä: Coastside - 12.11.17 - klo:07:19
Sähkömopot on rajoitettu 4 kW joten potkua on ja vääntöä heti. Kun se vielä on melutontakin.

Tuohon täytyy sanoa sellainen kommentti, että ei se sähköskootteri välttämättä meluton ole! Itse ostin hiljan italialaisen Askoll ES2 moposähköskootterin ja se pitää kyllä aikamoista vinkunaa, samaan tyyliin kuin Helsingin metron taajuusmuuntimet. Sillä kun ajelee ei voi jäädä huomaamatta!

Tuon varsin kalliin vehkeen kova ääni/vinkuna tulikin aika ikävänä yllätyksenä. Olisi varmaan pitänyt hankkia vehje jossa moottori takanavassa.

Jo noiden nelarien kanssa on joskus ongelma ettei jalankulkijat kuule niiden tuloa. Siihen nähden sähköajokit ovat vieläkin hiljaisempia. Toiset enemmön ja toiset vähemmän.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

flyby

Joo ei näissä täyssähköpeleissä ikävä kyllä varmaan koskaan tule olemaan paljon järkeä. Yhtenä iltana otin vähän netistä selvää, niin paljastui autojen kohdalla että täyssähköauton ekvivalentti CO2 päästöt elinkaaren aikana voivat olla jopa suuremmat kuin nykyaikaisen pienikulutuksisen bensa-auton! Suurimpana syynä akut, jotka tarvitsevat harvinaisia alkuaineita joidenka kaivaminen kaivoksilla ottaa hurjat määrät energiaa (johtaen CO2 päästöihin). Ja sitäpaitsi, valmistajat usein lupaavat akkujen kestoksi vain n. 200000km, puolet bensa-auton elinkaaresta. Hybridit sitten kokonaan asia erikseen, varsinkin jos akusto kohtuu pieni.

Eiköhän markkinalaki ole määrittänyt hinnan kautta mikä on oikeasti järkevä (ja ympäristöystävällinen) vaihtoehto. Fakta vaan on että loppupeleissä useiden tuotteiden hinta määräytyy yllättävän selvästi valmistuksessa tuhlatusta energiasta. Ja energian tuhlaus taasen aiheuttaa CO2 päästöjä. Kilometriä kohden, bensamopo(skootteri) tulee halvimmaksi liikkumismuodoksi, voittaen usein jopa joukkoliikenteen! Ja lapsiperheelle edullisimmaksi vastaavasti tulee (käytetty) hybridiauto. Tuskin yllättävää, skootterin ja hybridin CO2 päästöt per matkustajakilometri ovatkin pienemmät kuin keskimääräisen (usein lähes tyhjän) paikallisbussin!

Bensamopoilu tulee halvemmaksi kuin sähkömopoilu. Ja on myös ympäristöystävällisempää. Täyssähköpelien ainut pointti olisi pienentää ilmanlaatua heikentäviä päästöjä, mikä on merkittävä ongelma esim. Aasian kaupungeissa. Ajakaa vaan niin paljon kuin pystytte bensaskoottereilla, ihmiskunnan ympäristöystävällisimmällä liikkumismuodolla lihasvoiman jälkeen.

Coastside

Laskin että omat CO2 päästöni ovat mopoani suuremmat , nohon ei ole laskettu ruuan, asumisen eikä muun kulutuksen päästöjä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

lehtijussi

Tällä hetkellä meidän taloudessa ei ole minkäänlaista skootteria.
Olen leikitellyt ajatuksella päivittää vaimon sähköavusteinen polkupyörä sähköskootteriin... ja se onkin alkanut kiinnostaa ihan tosissaan.

Lainaus käyttäjältä: magnuken - 09.06.18 - klo:19:09
Tuon varsin kalliin vehkeen kova ääni/vinkuna tulikin aika ikävänä yllätyksenä.
Tämä taitaakin olla se totuudenmukaisempi syy tuolle Askoll ES2 skoden myynnille. Katselin sitäkin tuossa osto ja myyntipalstalla.

Onkohan tuo kova vinkuna yleistä kaikilla sähköskodeilla? Siinä tapauksessa saa muikkeli tyytyä sirisevään sähköpyöräänsä jatkossakin. ???


Coastside

Jossain oli laki että niiden täytyy pitää jotain ääntä että huomataan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Sepi6

Tuontitukku kauppasi pakettia jossa 1kW 48V "sähköpaketti" mopon muutamiseksi sähkölle, sisältäen sähköiset osat muttei akkuja reipas 200.
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: Sepi6 - 08.05.19 - klo:09:16
Tuontitukku kauppasi pakettia jossa 1kW 48V "sähköpaketti" mopon muutamiseksi sähkölle, sisältäen sähköiset osat muttei akkuja reipas 200.

Pistä linkki
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

HiTec

Onhan noita sähköisiä prätkiä mm. Zerolla ja juurihan jopa HD teki omansa :o



Itse odottelen joskos tuohon maxi-luokkaan näitä joskus tulisi, 50cc mopoa vastaava skode kun on itselleni hiukan nafti työmatkapeliksi :-\
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

joni_k

tuontitukussa hinta vähän pompsahti samantien nyt maksaa 400€ sama sarja.. >:( manki type moottori puoliautomaattinen 4- vaihdetta.ei riitä enää sekään 450€.

https://www.tuontitukku.fi/tuote/honda-type-sahkovaihtomoottori-48v-1000w-uutuus-sahkoista-monkija--crossi/6438471000788/

Sepi6

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 08.05.19 - klo:11:21
tuontitukussa hinta vähän pompsahti samantien nyt maksaa 400€ sama sarja.. >:( manki type moottori puoliautomaattinen 4- vaihdetta.ei riitä enää sekään 450€.

https://www.tuontitukku.fi/tuote/honda-type-sahkovaihtomoottori-48v-1000w-uutuus-sahkoista-monkija--crossi/6438471000788/
Eipä löydy enää tuota tyrkytettyä 1kW sarjaa, 750W löytyy
https://www.tuontitukku.fi/tuote/sahkomoottorisarja-750w-48v-kit-muunna-menopelisi-sahkoiseksisahkomopo/6438471000924/

-s-
****************************************
HD FXSTC -96
Harley Davidson "Rautapää" -78
=====================
EX Piaggio Fly 50 4T, Derbi DRD, Yamaha Jog R, Boatian, Honda Monkey, Aprilia SR50, Derbi Atlantis x2, Tuntsa SuperSport, pappa, Peugeot SV 50.

konenikkari

#29
Mua kiinnostais lähinnä nuo skootteriin tarkoitetut, varsinkin etupyörään, napamoottorisarjat.
Ei taida tulla noilla sarjoilla tulla, otsikon mukaista, "Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?"
mun roxista edes vähän sähköistä.
Olen unen nähnyt, että wanhan Rauman mukulakivillä ajelisin, etusähkövetoisella skotulla  ;D
Ja "soittoääneksi" kapineeseen olisi valittu, nopeuden mukaan vaihtuva HD

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)