Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Peugeot Satelis 500 -07 sammuilee

Aloittaja Kake22, 06.06.21 - klo:19:42

« edellinen - seuraava »

Kake22

Sammuili ensin n. sekunniksi pariksi matkavauhdissa,käynnistyi uudelleen itsekseen.Kiekkamittari putosi nollaan vaikka kone pyöri...Tänään sammui muutaman kerran kokonaan,lähti muutaman minuutin jälkeen käyntiin ja pääsi jokusen kilometrin kerrallaan.
Bensapumppu ilmeisesti ainakin pienemmissä ollut ongelma,mutta oireet eivät mielestäni sovi siihen...
Pumpun rele?

mopotinx3

Eiköhän tuohon päde samat ohjeet kuin muihinkin skoottereihin eli kipinän ja bensan tulon varmistus. Jos on ruiskukone, sen korjaaminen on hankalaa, mutta netistä vaan korjaamokirjaa imuroimaan, niin pääsee mittailemaan paineita ym.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Kake22

Kiitos  mopotinx3  tyhjentävästä vastauksesta,eipä tullutkaan itselle mieleen👍

konenikkari

#3
Satelikses on kaikki ruiskuvehkeet saman sulakkeen
ja releen peräs, pumppuvika ei vaikuta kiakkamittariin.
Myös virtalukko voi tommosta tehdä

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Kake22

Tätä itsekin aattelin,rele lämmetessään sekoilee...Virtalukko varmaan oireilis kylmänäki🤔.
Ei kellään sattus olemaan tietoa releen tyypistä,google tietää kyllä startin releen mutta ruiskun relettä en löytänyt?Vois valmiiksi hommata...
Alkuperäinen tuulisuoja jos joltain löytyy niin olisin kiinnostunut ostamaan/vaihtamaan(vaihdossa tulisi korkea lasi).
Myös originelli takaboxin kiinnitysteline olisi hakusessa🙄

viisnelonen

#5
Tuliko nää oireet nyt ilmojen lämmettyä ? Jos olet ajellut vajaalla tankilla niin täytä tankki ja seuraa milloin oireet taas alkaa. Releet kait on siellä satulan alla, akun vieressä.. ainakin tossa mun 250:ssä

Edit: Mikäli asut PK-seudulla niin ehkä kannattaisi viedä se maahantuojan korjaamoon(Elfving Center Vantaa) vianlukua varten. Niillä on sateliksen vianlukulaitteita 2 kpl joista toinen omaan käyttöön ja toista lainaavat (=vuokraavat) muille valtuutetuille huolloille eri puolille suomea. Aika kankea systeemi.. viivettä kun lähetellään ja kulut aina asiakkaan maksettavaksi,tietysti.

Niin ja jos vika on bensapumpussa, niinkuin mulla oli, niin systeemi ei tunnista vikaa siten että siitä jäisi jälki vikarekisteriin.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Sivujalan kytkin sammuttaa myös laitteen.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

Jalan kytkimen voi ohittaa liittimestään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Kake22

Varttia ennen totaalistoppia tankkasin 10 litraa elikkä bensa oli viileätä,pumppu ilmeisesti oireilee useinmiten lämpimän bensan kanssa🤔.
Täytynee vähän purkaa ja tsekata rele.
Sivujalan liitin voisi tosiaan sammuttaa,pitää irrottaa liitin kokeeksi👍.
Teetin toisen avaimen paikallisessa lukkoliikkeessä,kävi mielessä ajoneston toiminnan sekoilu...Tuskin kuitenkaan virtoja kokonaan katkoo?

konenikkari

Kerro sitten, kytkeekö vaiko katkaiseeko se kytkin :)
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

#12
Joo.. ei se oireile ainakaan silleen kun mun 250 teki pumppuvian takia. Pumpun moottori oli itsessään ehjä mutta pumpun muoviosat? laajeni lämmetessään niin että pumppu takerteli/pysähtyi ja toimi sitten taas jäähdyttyään normaalisti jonkun aikaa..
Se pumpun irroittaminen sieltä tankista ei ollut niin työläs kuin olin ennakkoon arvellut.

Edit: Noissa 250:ssä on semmonenkin suunnittelun moka että syyläriltä tuleva kuuma ilma ohjatuu alas keskitunneliin ja lämmittää siinä mennessään bensatankkia.. Mun skodua modattiin ko asian osalta.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Coastside

Jotenkin tutkia kumpi se on; kipinä vai bensa? Kipinän ilmaisimen tekee helposti trankusta, ledistä ja vastuksesta. Heräte tulpanjohtoon kierretystä kelasta. Vastus on ledin etuvastus.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 07.06.21 - klo:11:46
Jotenkin tutkia kumpi se on; kipinä vai bensa? Kipinän ilmaisimen tekee helposti trankusta, ledistä ja vastuksesta. Heräte tulpanjohtoon kierretystä kelasta. Vastus on ledin etuvastus.

Niin, kyllä minustakin tuo kierrosmittarin pätkiminen viittaa sähköpuolen vikaan.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250