Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Kysy tyhmiä (rohkeasti vaan!)

Aloittaja titan, 26.05.08 - klo:11:13

« edellinen - seuraava »

Ristojk28

Miksi epäilen tätä vaihteistoöljyä?
https://aijaa.com/0SPwc7
Symin manuaali sanoo että tällaista pitäisi käyttää: "King Bramax HYPOID GEAR OIL #140 - SAE:85W140 API: GL-5"
Tuon pitäisi olla lähellä sitä ainakin motonetissä sanottiin.
Jotenkin tuntuu että kaikki hakusessa tämän Sym Jet 50 (red devil) kanssa mutta onhan se tietysti aika vanha kun 2006.
ps. Ongelma varin kanssa selvä aukaisevat mutterin huollossa ja minä jatkan siitä, ja tietysti sulkevat.
psps. jarrukengät tilattu.

helkama sc-r

Mikä tahansa vaihteistoöljy käy tietysti, paitsi ajoneuvojen valmistajien mielestä, kun tienaavat suosittelemalla jotain tietyn merkkistä öljyä.

tapiovuorent

Mitä minä olen selvittänyt tuota peräöljysopivuutta. Mikä tahansa Api 4 tai 5 luokan öljy riittää skootterin peräöljyksi. Esim. Motonetista löytyy useita , mineraali , puolisynteettinen ja täyssynteettinen. Hintaluokissa 4,9 -14,9 € /l.Esim. puolisynteettinenkin käy ympärivuotiseen käyttöön. Turhaa sinne perään on laittaa 25 € /l maksavaa öljyä , vaikka perän tilavuus onkin vain 2 dl. max.
Peräöljyn vaihtoväli n. 5000 km. Ainakin kiinalaisissa 4-tahtiskoottereissa. Voihan sen tietysti vaihtaa useamminkin , eipä tuo paljon kustanna.

Ristojk28

Yrittääkö joku kertoa minulle jotain kenties luoja, etten saisi omistaa skootteria ja ihan oikeutetusti kun olen tällainen tunari?
Yläpultin tunnistan että se varmaan josta kamaa sisään mutta mikä v on alempi?
Onko se tuo jossa tuo viiva / ?
https://aijaa.com/F9Db7C
Jarrukengät pitäisi vaihtaa ja polttoaineensuodatin mahtavaa, saattaa siitäkin show tulla ilmeisesti pitää laittaa ne nauhalle ja tubeen.
Tuli jarrukengät emciltä. Mahtava palvelu muuten heillä.
https://aijaa.com/UY9czZ

Ristojk28

Niin, sanokaa minkä pultin aukaisen että ne nesteet tulee pihalle.

joni_k

otat sen alapultin irti jonka alla on aluslevy tms prikka.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Älä vaivu synkkyyteen. Eihän kukaan ole sepänpoika syntyessään ( paitsi ne, joiden isä on seppä. No, asiaan. Tuossa variaattorin täyttöaukon yläpuolella on merkintä : oil 0,12 l. Siis peräöljyn määrä ( siis 1,2 dl. )
Kun olet jo palstalla , niin Katso osio :Tietopankki , siellä on paljon hyvää asiatietoa. Esim. jarrukenkien vaihto.
Todennäköisesti bensiinisuodatin on mopossasi letkujen välissä , jonka vaihto varmasti onnistuu " tunariltakin " joksi itseäsi epäilit.Huom. kuitenkin: suodattimessa on normaalisti nuolimerkintä , joka kertoo bensiinin virtaus-suunnan.Siis nuoli kaasuttimen suuntaan.

Ristojk28

Kiitos Tapio, emme masennu.  :)
Ainakin öljyt sain eilen vaihdettua ja ehkä kuvittelen mutta hieman ripeämpi on red devil.

kestosippi

#2844
Kuinkas on?
Onko moposkoden akun kapasiteetilla kovinkaan paljon merkitystä jos laitteessa on kick-starttipoljinkin?
Kymcossa alkuperäisakku on 6Ah mutta siihen samaan koloon mahtuisi jopa 10Ah akkukin.

Hyödynkö mitään tästä lisäkapasiteetista vai voiko siitä olla jopa haittaa esimerkiksi latauksen kannalta? Hintaeroakin on Bilteman ja Motonetin akkujen kohdalla pari kymppiä 6Ah ja 10Ah välillä.

tapiovuorent

Mielestäni et hyödy mitään , ellet ole virittänyt siihen paljon virtaa kuluttavia lisävarusteita ,esim. kahvanlämmittimiä , tai tehokkaampia valoja , halogeeneja.
Generaattori , siis laturi on suunniteltu riittämään tuolle akulle. Voipi olla ettei tuo 10 Ah. akku lataudu täyteen , ainakaan "pätkäajossa"
Yleisimmin esim. kiinalaisissa on 4 tai 5 Ah. Ja hyvin niillä pärjää.
Tässäkin asiassa varmaan joku on eri mieltä  !

joni_k

peruskäytössä ei oo merkitystä. jos ajat talvella, taikka asennat isomman sylinterin niin on paljonkin hyötyä.  jalkakäynnistimen käyttöä kannattaa säästellä niihin tilanteisiin kun akku onkin yllättäen sanonut itsensä irti tms. noi jalkakäynnistimet tuppaa menee rikki aika helposti.

Samppa

Itselläni on näissä se periaate, että niin paljon ah kuin mahtuu. On talvet yms..
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Coastside

Talvella ulkosäilytyksessä toinen akku on hyvä koska sen saa helpommin sisälle lataukseen ja voi kytkeä toisen rinnalle kylmäkäynnistykseen. Lämmin moottori lähtee ilman sitäkin. Jos on kahvalämppärit akkuvirralla niin se voi riittää reissun ajan siinä käytössä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

vhild

Onnistuuko renkaiden täyttö miten tehokkaasti/ollenkaan jalkapumpulla vai tarvitaanko käytännössä aina kompressoria?