Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

4t skootterin venttiilin säätäminen

Aloittaja 0B4M4, 09.04.11 - klo:17:18

« edellinen - seuraava »

0B4M4

Eli en löytänyt tätä aihetta käsittelevää keskustelua niin piti tehdä tämä. Vika on seuraavanlainen:

Otin kiinalaisesta 4t skootterista imukaulan irti, niin sieltä reijästä näkyy joku ventiili/läppä joka liikkuu samalla kun polkee kiksiä. Omassa skootterissa se systeemi ei mene missään vaiheessa kiinni vaan jää hieman auki. Skootteri ei ilmeisesti käynnisty tuon venttiilin aukijäämisen takia niin miten sitä voisi säätää, pitääkö purkaa koko moottori tai irrottaa sylinteri?

Skootteri ei siis lähde käyntiin vaikka saa bensaa ja kipinää ja venttiilinvälykset on OK.

Skootteri on Kinroad Windbell

Kiitos jos joku viitsii auttaa  :)

ckolli

#1
Lainaus käyttäjältä: 0B4M4 - 09.04.11 - klo:17:18
Eli en löytänyt tätä aihetta käsittelevää keskustelua niin piti tehdä tämä. Vika on seuraavanlainen:

Otin kiinalaisesta 4t skootterista imukaulan irti, niin sieltä reijästä näkyy joku ventiili/läppä joka liikkuu samalla kun polkee kiksiä. Omassa skootterissa se systeemi ei mene missään vaiheessa kiinni vaan jää hieman auki. Skootteri ei ilmeisesti käynnisty tuon venttiilin aukijäämisen takia niin miten sitä voisi säätää, pitääkö purkaa koko moottori tai irrottaa sylinteri?

Skootteri ei siis lähde käyntiin vaikka saa bensaa ja kipinää ja venttiilinvälykset on OK.

Skootteri on Kinroad Windbell

Kiitos jos joku viitsii auttaa  :)

Jaa ei löytyny? Ihan sieltä etusivulta löytyy kattavat kuvalliset neuvot.
http://www.skootterini.com/joomla/index.php?option=com_content&task=view&id=69&Itemid=71

Viasta päätellen ei välttämättä ole kyse venttiileistä.
2 kpl 50cc skodua. Baotian Milan Sport -07, Zoner -08- 2kpl 110cc Crossia...

0B4M4

Luin kyllä noi ohjeet, eiks niissä puhuta noista venttiilinvälyksistä ja niiden säätämisestä.
Kun tää mun ongelma on siellä imukaulan ja sylinterin välillä oleva venttiili. Ni ei noissa ohjeissa puhuttu siitä kai mitään.

pekpel

Sulla siis ei ehkä ole 4-t vehje, noi läppäventtiilit kuuluu 2-t koneisiin.
Mun tietääkseni..onko joku tehmy jonku virityksen kun en ole aiemmin kuullu moisesta nelarissa.
Mikä skopa?
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

0B4M4

No kyllä mä nyt tiiän et on 4t skootteri, eihän niitä voi kukaa vahingossakaan sekottaa keskenään  :D

Skootteri on Kinroad windbell. Otin siis imukaulan irti skootterista ja sieltä reijästä näkyi joku osa joka liikkui kiinni ja auki samalla kun polki käynnistyspolkimesta. Se liikkuva osa ei mennyt kokonaan kiinni niin arvelen että vika voisi olla siinä. Eli en puhunut läppäventtiilistä ja kysyn että miten tuota kyseistä osaa voi säätää.

-Zone-

Lainaus käyttäjältä: 0B4M4 - 09.04.11 - klo:18:56
...että miten tuota kyseistä osaa voi säätää.
Jos saatais kuva, kun edelleenkään kukaan ei ymmärrä, mitä oikein tahdot tarkoittaa. Kun kerran imuventtiilistäkään ei vissiin ole kyse.

0B4M4

Joo tää on vaikea selittää, käyn ottamassa kuvan jos se auttais..

pekpel

#7
Lainaus käyttäjältä: 0B4M4 - 09.04.11 - klo:18:56
No kyllä mä nyt tiiän et on 4t skootteri, eihän niitä voi kukaa vahingossakaan sekottaa keskenään  :D

Skootteri on Kinroad windbell. Otin siis imukaulan irti skootterista ja sieltä reijästä näkyi joku osa joka liikkui kiinni ja auki samalla kun polki käynnistyspolkimesta. Se liikkuva osa ei mennyt kokonaan kiinni niin arvelen että vika voisi olla siinä. Eli en puhunut läppäventtiilistä ja kysyn että miten tuota kyseistä osaa voi säätää.

Sitten se liikkuva osa on imuventtiili ja samppa jo tuossa aiemmin laittoi linkin ohjeista miten se homma tehdään...
Huolto-ohjekirjoja löytyy vaikkapa tuolta: http://www.jm-racing.fi/
sivun alalaidasta.

Kuva auttaa tosi paljon
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

0B4M4

Noni tässä kuva http://www.motot.net/galleria/kuva53268/

Tarkotan siis tuolla reijässä olevaa systeemiä. Ongelma on että se ei mene kiinni, vaan jää hieman auki.


pekpel

Imuventtiilihän se siellä reiässä luuraa ja sampan ohjeilla sen säätö pitäis onnistua...

Tollaseltahan sen pitää näyttääkin imukanavasta katsottuna, itse sulkupaikka on palotilan puolella.

En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Coastside

Tuo muovikotelon lika ei saa missään tapauksessa päästä siihen aukkoon eikä venttiilikoneistoon. Ei yhtään.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

0B4M4

Oon varmaa ymmärtäny jotai väärin koska olen säätänyt kyllä noita venttiilinvälyksiä ihan ohjeiden mukaisesti mutta tuolla imukanavassa oleva systeemi ei mene kiinni. Siis vaikuttaako venttiilinvälysten säätäminen tohon imukanavassa olevaan juttuun myös.


Coastside

Ota se oikeanpuoleinen myovikoppa irti ja aseta se T merkki sen ulokkeen kohdalle ja säädä sitten. Ne voi säätää vain siinä kohdalla. Ketjurattaan reijätkin ovat silloin sauman kohdalla ja yksi ylhäällä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

pekpel

Nimenomaan siihen.
Se "systeemi" on sellainen tappi missä on lautanen ala päässä.
Jousi vetää sen tapin varrella sitä lautasta ylöspäin ja pitää sen kiinni.
Keinuvipu painaa nokka-akselin voimalla sitä tappia ja sen päässä olevaa lautasta alas silloin kun tarvii ja imuilma pääsee sylinteriin.

Et ole varmaan koskaan pitänyt nelarin sylinterinkantta kädessä?
Silloin näkyisi se kohta missä se venttiilin lautanen sulkee imukanavan ja muodostaa osan palotilasta.
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

0B4M4

Joo en oo pitäny nelarin kantta kädessä, ku aina ennen oon korjaillu 2-tahtisia mut nyt tuli toho skootteriin vikaa ni en kovin paljoa näistä tiedä. Kiitos kaikille avusta.