Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Yleistä keskustelua Kiinan ihmeistä (ei teknisten ongelmien arvuuttelua).

Aloittaja Baotian, 10.08.07 - klo:09:43

« edellinen - seuraava »

Samppa

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 12.04.11 - klo:19:29
Alfamerin skodekirjassa oli että joissakin ei ole ryyppyä lainkaan vaan kaasuttimen lämmitin.
Enpä ole tällaista nähnyt, vaikka sama teksti on silmään osunut. Toki löytyy skoottereita, joissa on lämmitin ja ryyppy.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

jalat

Omassa malaguti madison s250:ssä oli lämmitetty kaasari. Tosin se lämpesi siten että sen kautta kiersi jäähdytysneste. Ilmeisesti kylmemmillä ilmoilla nopeammissa vauhdeissa sitten toimintavarmempi. Mutta startatessa toki eihän siellä mikään lämmin neste silloin kiertänyt.
tuumaustauko.blogspot.com
Aprilia Atlantic 500 vm.2002

Samppa

Näitä lämpökierokaasareita on monisa, ihan vaikka mopopuolella Piaggio NRG. Käytännössä jäähdytysnesteet tekee pienen kierron kaasarirungon kautta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

leze223

Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

RV

Lainaus käyttäjältä: leze223 - 20.06.11 - klo:16:23onko turbo tai ruiskut kannattava ostos? kuitenkin hintaa  löytyy 300e puolelta..

Ennemmin sijoittaisin rahani ruiskuun, sit kun virittää konetta enemmän niin saa säädöt paremmin kohdille.
Turbon asentamisella näihin pikku koneisiin ei hyödy kukaan muu kuin myyjä..

Coastside

Turbo vaatii puristusuhteen laskua muuten poksuu kone. Sillä saa tehot joilla luokitus mopoksi on jo työlästä. Helpoimmin sen tekee valmiiseen ruiskukoneeseen.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

leze223

#426
Toisena mopona mulla on zoner v2 joka on kaksi tahtinen. Mikäköhän merkkinen moottori siinä on kiinni? Ilmajäähdytetty.  ihan tehtaalta asti ollut kaksi tahtinen
Ois vaan hauska tietää että mitkä pytyt menee siihen kiinni.
kuvia lisään myöhemmin...

EDIT:

Muuten samanlainen, mutta moottorin kiinnitys alhaalla ja varin puolella pultin jälkeen suhtkoht pitkä tanko..
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Coastside

#427
Lainaus käyttäjältä: Openflowquote author=leze223 link=topic=223.msg43083#msg43083 date=1308896369]
Toisena mopona mulla on zoner v2 joka on kaksi tahtinen. Mikäköhän merkkinen moottori siinä on kiinni? Ilmajäähdytetty...
Mahdollisesti 1e40qmb. Täten Minarellin pytyt käy, männän tappi pitää tarkistaa onko 12 vai 10 mm.

Jaoin ketjuja ja tulos tämän viestin osalta on nyt tämä. En kirjoittanut viestiä - Valvoja
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

leze223

Nyt löytyi:  1e41qmb. Varmaan menee tohonkin minarellin pytyt, vaan pitää ostaa uusi imukaula...
Tyhmä Insinööri ei osaa mitään oikein tehdä.

Coastside

#429
Banskussa on lisäilmaventtiilinen putki. Aika mehupillin oloinen se on. Saako vauhtia putken vaihdolla?

Mittasin ja se on 18,6 mm sisämitta.

Availin katteita ja löysin maalaamisen jäljiltä suojateippeja tai oikeammin paperinpaloja. Niiden laatu ei viittaa suomeen ja niiden tuolla olon selitys on ainoastaan että sitä on maalattu katteet kasattunakin. Muuten mitään teippejä ei tarvitse.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Coastside

Olen saanut käsiini neljä takavaria joista yksikään pari ei ole sama malli. Eka ja vika pitivät ääntä. Jälkimmäinen alkoi sen ehkä yhden avaamisen jälkeen. Ääni on hyvin selvä, rytmikäs laahaava ääni tyhjäkäynnillä. Ääni katosi uuden vaihdolla.

Tuossa vikassa ei ole kytkimen kilvessä reikiä joista sen saisi kiinnitettyä tapeilla mutterin avaamiseksi, vaan on talttahommia. Sen voi kiinnittää pöytään läpipultilla, sen kovimman väännön ajaksi.

Oli onneksi normaalikireä. Mutterikaan ei sopinut hylsyyn jonka tein toiseen varin mutteriin. Yksi mutteri on taas noitakin suurempi.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Peros

en tiedä kuuluuko tää tänne mut kiinan ihmeen nelitahtikoneen jakoketjun vaihdosta sellainen et pitääkö se koko kone purkaa et saa sen vaihdettua vai pystyykö sen katkaiseen tjsp?

Coastside

Kumma ettei kiinalaisissa mopoissa näe kiinalaisia merkkejä, vaan vaikkapa POLAR tai MOLDERRCENTER ABS.
Joko ne koettaa hämätä tai tekee omille markkinoille eri linjoilla tai länsitekstit myy siellä hyvin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

kani

No en minä ainakaan keksinyt miten sen ketjun sais vaihdettua purkamatta konetta. Harmi ettei tullu vaihdettuu sillon kun oli auki. Joillain on ketju venyny niin ettei sua ajoitusta kohdilleen. Mut ei tässä ollu ongelmaa. Mittarissa 13tkm.

P.a.s.i

ite aikoinaan vuonna miekka ja kilpi vaihdoin honda cb 125 peliin nokka ketjun purkamatta konetta entinen ja uusi poikki ja uusi kiinni vanhaan ja koneen pyöräytys ja vanha pois ja uuden ketjun niittaus paikoilleen.