Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Piaggion katteiden oikeaoppinen maalaus/hionta?

Aloittaja Eki, 14.10.22 - klo:18:58

« edellinen - seuraava »

Eki

On tarkoitus maalata hiukan takasivukatteita, poistin tarrat niin lähti hiukan mukana alkuperäistä maalia. Nyt täytyy hioa ja maalata mustalla, tarroja ei ole enää muita kuin etukatteen piaggio merkki ja nrg tarra, en tarvitse muita. Taas olen ihmetellyt esim tarrojen hintoja, jos esim ostaa mainostarroja kuten malossin, niin hinta on suht' kova vaikka mielestäni niitten ei pitäisi maksaa juuri mitään, lapsina esson, shellin ym tarroja sai ilmaiseksi, ovathan mainostarroja. Hiomisesta sekä maalista voisi asiaa tuntevat antaa vinkkejä, mitä maalia, millä hioa jne?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

mopotinx3

Jos halvalla pitää tehdä, niin Tokmannista saa spray automaalia ja siihen saman merkin metallihohtolakkaa. Kiinasta Aliexpressistä saa NRG tarrasarjoja, hinnat kympin ja kahdenkympin välillä.
Huonona puolena on spraymaalin huono bensankesto. Automaalaamossa saisi hienon pinnan, mutta se on kallista.
Itse ostin NRG Power punaiset tarrat valkoisiin muoveihin. Ei ne tarrat mitään huippua ole, mutta pysyy kiinni kuitenkin.  Kokeile Aliexpress hakusanaa: Piaggio sticker set.
Yritin yhteen rojektiin 2k maalia, mutta se ei tullut purkista ulos. Vein takaisin Motonettiin ja rahat sain takaisin. Hieno ajatus tämä 2k spraymaali, se kestäisi bensaa ja pinta on kova.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Coastside

Mopo sportista saa vanhoja kisatarroja joilla itse peitin fillyn naarmuja. Rupien vuoksi ei kannata alkaa maalata.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Ei oikein löytynyt mieleisiä tarroja tai omasta mielestä oikeaa kokoa, eiköhän tuo ole ilman tarroja minusta parempi, täytyy odotella taas kevätlämpimiä ja maalata vasta sitten, bensankesto maalilla ei ole välttämättömyys, sillä tuskin sitä sivuille takaosaan tahraantuu?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

mopotinx3

Tässä on viimeinen "tarramoponi".  Pari kymppiä nuo maksoivat. On Italian lippuja ja Racing tarroja ja punaisia raitoja.  Aliexpress kamaa kaikki. Ehkä saat teippauksiin inspiraatiota tästä. Ei ehkä ole kaikkien makuun, mutta omaa silmää nämä miellyttävät. Simpsons-tarra on aika hauska, vaikka ei sitä sieltä helposti huomaa.
http://www.motot.net/galleria/kuva225280/]Onko tarroja jo tarpeeksi
Aprilia Sportcity One 50 4t

Eki

#5
Lainaus käyttäjältä: mopotinx3 - 23.10.22 - klo:10:16Tässä on viimeinen "tarramoponi".  Pari kymppiä nuo maksoivat. On Italian lippuja ja Racing tarroja ja punaisia raitoja.  Aliexpress kamaa kaikki. Ehkä saat teippauksiin inspiraatiota tästä. Ei ehkä ole kaikkien makuun, mutta omaa silmää nämä miellyttävät. Simpsons-tarra on aika hauska, vaikka ei sitä sieltä helposti huomaa.
http://www.motot.net/galleria/kuva225280/]Onko tarroja jo tarpeeksi
Itse tilasin isot piaggio textitarrat, valkoiset molempiin kylkiin sivuille: https://www.aliexpress.com/item/1005004252427148.html?spm=a2g0o.order_list.0.0.21efa396VavWUK Itsellä ei sitten ole kuin edessä alkuperäinen piaggion pikku logo ja NRG sekä nuo tulossaolevat piaggion textitarrat takaosaan sivuille, toki hionta ja maalaus juurikin sinne kesken, kun alkuperäisten tarrojen poisto poisti hiukan maalia mukanaan. Tässä vielä nuo sivun alkuperäiset tarrat, kuva Helsingin silmäklinikan edestä.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#6
Kaunis mopo.
Auttoiko silmäklinikalla käynti.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

täytyis varmaan silmäklinikalla käydä myös en näe mitään vikaa noissa vanhoissakaan kovaa ajoa vaan ;D

Eki

#8
Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 23.10.22 - klo:14:19Kaunis mopo.
Auttoiko silmä klinikalla käynti.
Minulla on todettu jo aiemmin ns lasiaisen irtauma molemmissa silmissä, kun tuli noin 10 minuuttia kestävä näön pieni sumentuma ja ikäänkuin pientä salamointia oikeassa silmässä, kävin ensin ensiavussa, mistä lähete Helsingin silmäklinikalle jo 3:n kerran parin vuoden sisällä, siellä todettu molemmissa silmissä lasiaisen irtauma. Nyt todettiin sama, mutta kun ei se haittaa näköä pätkääkään, todettiin myös kuivat silmät, mihin voi halutessaan ostaa kostuttavia tippoja, pyydettiin jatkamaan normaalia elämää, ei kuulemma huolenaihetta, mutta on aina hyvä varmistaa ettei kyse ole vakavammasta.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

joni_k

Mulla on kummassakin silmässä lasiainen irronnut. Varsinkin kirkkaalla kelillä näkökentässä enempi vähempi semmosia vaaleita juovia pyörii.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 24.10.22 - klo:16:27Mulla on kummassakin silmässä lasiainen irronnut. Varsinkin kirkkaalla kelillä näkökentässä enempi vähempi semmosia vaaleita juovia pyörii.
Ok, sama juttu kuin mulla, itsellä ei ole muuta, kuin hyvin harvoin saattaa tulla vaikka pc:n ääressä tunne, että näkö on kuin katsoisi vesikuplan läpi ja saattaa välkkyä kuin salama, jommassa kummassa silmässä hetken, koko juttu kestää n.10-15 minuuttia.
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

#12
Mulla sama vaiva ollut n.10V.
Kuin juovamuuntajavikainen wanha putkitelevisio.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Eki

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 25.10.22 - klo:11:44Mulla sama vaiva ollut n.10V.
Kuin juovamuuntajavikainen wanha putkitelevisio.
Heh heh, no en naura kenenkään "sairauksille", vaan ilmaisulle esim sinun "juovamuuntajaviasta". :)
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

konenikkari

Kiitos ettet naureskele, tosin silmälääkärini sanoi että
kyseessä ei ole sairaus vaan ominaisuus
joka kuuluu minun ikäiselleni joka on ikänsä
nauttinut erilaisia mm. rf säteilyjä.
Ja töllöttänyt putki TVn lähettämää säteilyä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)