Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Vivacity ei kierrä eikä väännä

Aloittaja Mikkeri13, 27.07.22 - klo:21:52

« edellinen - seuraava »

Mikkeri13

Peugeot Vivacity 2t (2012) ajettu 17000km,  kone ei kierrä, eikä varsinkaan väännä, jaksaa jaloilla pitää vastaan ettei lähde liikkeelle. Paljon on osia vaihdettu, muttei vaan tule kuntoon.
Uusittu sylinteri, mäntä ja männäntapin laakeri, sytytystulppa, kaasari, sähköryyppy, kaasuvaijeri, imukaula, etuvariaattori (8g. rullat), takavariaattori/kytkin, variaattorin hihna, jännitteensäädin, polttoainepumppu, suodatin, polttoaineletkut/alipaineletku.
Tankissa on uutta bensaa(98E), ilmanputsari on pesty, kipinä on ok ja saa bensaa, kaasarissa on kokeiltu 54, 58 ja 70 suuttimia ja neulan korkeutta on kokeiltu eri paikoissa, on kokeiltu ilman pakoputkea, sytytystulpan väri oli musta, eli liikaa bensaa saa, vai voiko johtua myös siitä kun on startattu ja paikalla kaasutettu ja sammutettu useaan kertaan peräjälkeen???
Tyhjäkäynti on omasta mielestä ihan ok.
Keskijalalla ja rengas ilmassa kone kiertää jollakin lailla, kierroksista en osaa sanoa, kun ei ole kiekkamittaria, mutta kun lähtee liikkeelle niin menee ihan kävelyvauhtia, eikä enään kierrä niin paljon kuin keskijalalla ja jaloilla pystyy pitämään vastaan.
Variaattorin hihna liikkuu kunnolla alas takavarilla ja ylös etuvarilla keskijalalla.
Itsellä on ideat loppu, joten ajattelin että foorumin ammattilaisilta saisi jotakin vinkkiä mitä vielä voisi kokeilla.

Coastside

NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Mikkeri13

#2
Mäntä on oikein päin, nuoli pakoputkeen päin.
Sylinterin ja männän vaihdon jälkeen on ajettu n. 500km. jolloin skootteri toimi niin että kylmänä toimi jotenkuten mutta lämpimänä rupesi hyytymään ja nopeus tippui 20-30 km/h
Sylinteri ja mäntä on irroitettu muutaman kerran, viimeksi tänään ja oli ihan kunnossa, ei mitään jälkiä.
Pitäis varmaan mitata puristuspaineet.

Mikkeri13

Voisko olla jonkinmoinen lämpöleikkaaminen kyseessä?

Coastside

#4
Voihan se olla väärä mäntä. Minulle sattui kerran liian tiukka mäntä ja oireet oli samat. Myös renkaitten päättäisvälys voi olla liian pieni.

Jos ei ole millä mitata niin kuiva mäntä ilman renkaita valuu pytyssä omalla painollaan muttei öljyttynä.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

konenikkari

Onkohan männänrenkaan katkosvälys riittävä.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

tapiovuorent

Oletko tarkastanut myös IMULÄPÄT  ? Hyvin oleellinen osa. Onko tiiviit , ei saa "päivä paistaa" läpi , kun katsot valoa vasten.

mopotinx3

Veikkaan edellisen tavoin läppäventtiiliä vian aiheuttajaksi. Tai sitten kampiakselin stefat falskaa.
Aprilia Sportcity One 50 4t

Mikkeri13

#8
Männänrenkaan katkosväli oli muistaakseni jotain 0,10-0,15mm. Tämä oli halvin sylinterisarja minkä löysin, 30€ koko setti,
https://www.tekant.fi/fi/tuote/21578272
voiskohan olla vaan kuraa, vaikka mäntä liikkuikin siellä sylinterissä ihan kivasti.
Läpät olivat tiiviit.
Täytyy nuo stefat tarkistaa, (magneeton puoli), variaattorin puoli näytti ihan kunnossa olevan ainakin, kun aikoinaan variaattorin rullien kanssa kikkailin. Pääseekö tuon magneeton puoleisen stefan tarkistamaan, ilman että irroittaa magneeton?

konenikkari

#9
Ehkä ei 30€ sylinteriltä voi ihmeitä vaatia.
katkosvälys ei ole "muistaakseni", se joko on tai ei ole.
Onhan männänrenkaat oikeinpäin urissaan.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Mikkeri13

Noissa männänrenkaissa ei ollut mitään merkintöjä tai viisteitä.
Katkosvälyksen mittaan viikonloppuna uudestaan, se oli keväällä kun sylinterisarja asennettiin joko 0,10mm. tai 0,15mm. sitä kumpiko se oli en nyt millään muista. Olisko toi välys liian pieni vai paljonko se sais olla?

konenikkari

Ei voi tietää, kun ei tiedä mitään moisen sylinterin ominaisuuksista.
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Mikkeri13

#12
Männänrenkaiden katkosväli oli 0,40mm nyt kun sen mittasin uudella rakotulkilla, vanha olikin jo ruosteinen ja vääntynyt, liekö siitä syystä antanut keväällä pienenpää mittaa, vai voiko nuo renkaat olla kulunut, että väli olisi suurentunut.
Rengas maassa ja vähän pitää vastaan, niin variaattorin hihna ei jaksa nousta eikä laskea edestä eikä takaa.

Mikkeri13

#13
Testasin tänään skootteria ja lähti hyvin käyntiin ja n. 100m. väänsi ja kulki hyvin, nopeus nousi 60km/h ja sit täys hyytyminen :( nopeus 10-15km/h eikä enään jaksa vääntää, tyhjäkäynti ok.
Pitäisiköhän sitä vaan kokeilla vähän laadukkaammalla sylinterisarjalla?

Kuningaskulli

Lainaus käyttäjältä: Mikkeri13 - 31.07.22 - klo:11:11Testasin tänään skootteria ja lähti hyvin käyntiin ja n. 100m. väänsi ja kulki hyvin, nopeus nousi 60km/h ja sit täys hyytyminen :( nopeus 10-15km/h eikä enään jaksa vääntää, tyhjäkäynti ok.
Pitäisiköhän sitä vaan kokeilla vähän laadukkaammalla sylinterisarjalla?

Korjautuiko ongelma sylinterin ja männän vaihdolla??