Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > Sähkökäyttöiset 2-pyöräiset

Aika harvassa Suomessa sähköskootterikaupat - yksi kuitenkin löytyi

(1/3) > >>

magnuken:
Jonkin aikaa etsin sähköskootterikauppiaita pääkaupunkiseudulla, joilla olisi edes jonkin sortin valikoimaa. No sitten löytyi Keravalta TTgreen Oy jolta ostin italialaisen Askoll ES2 sähköskootterin.  Ulkonäkö miellyttää meikäläistä eläkeläistä, koska se seuraa noita italiaanojen 1950-60 luvun skoottereiden muotokieltä (Piaggiot ym.).

Skootteri toimii ja kiihtyy erittäin hyvin, etenkin suurimmalla tehoasetuksellaan. Myös mäen nousukyky suurimmalla tehoasetuksella on aivan loistava, vaikka itse olen > 100 kg (ei siis neuvolassa punnittava).Huono puoli mielestäni on tämän skootterin voimakas ujeltava ääni, etenkin kiihdyttäessä mutta myös tasaisesti vakioteholla ajaessa (ääni muistuttaa metron taajuusmuuttajien ääntä). No, voihan tämän ottaa liikenneturvallisuuden kannalta:)

Pienoinen yllätys oli se, että ainakaan Helsingissä ei ole paljonkaan fillariteitä jotka sallisivat mopon! Eli välistä tuolla 45km/h max skootterilla pitäisi ajella kehäteillä! Se ei nyt oikein natsaa.

Löytyisikö muita Askoll skoottereiden käyttäjiä? Mielellään voisi vaihtaa kokemuksia vehkeistä.

Coastside:
https://m.youtube.com/watch?v=VdfHZUuxFXA

Filkkaa laitteesta. Pirtsakka ja melko avonainen rakenne. Tavallisen skootterin painoinen.

Nämä sähköiset on vielä kuin ne tuntemattoman rokan herneet, turhaan kaveriaan etsii. ;D bensakone luo vapauden illuusion joka näkyy pitkänä toimintasäteenä, ellei vika sitä katkaise. Hankintahintakin jarruttelee. Minä olen ajanut ( ja korjannut) 8 v kiinanskodea joka maksoi 220€.

Yhteistä minun skodeen näyttää olevan keula, jossa putket ja jarru näyttää samalta. Jos ajaa kurakeleilläkin, kannattaa hankkia kumiset suojat putkiin ja akselin laakerien päälle super adhessive vaseliinia ja nippu etujarrupaloja ja jarrurasvaa. Muuten tuollaisessa ei ole paljoa huollettavaa. Isot kuraläpät on hyvä myös olla.

magnuken:
Jaa-a. Tuo Askoll sähköskotterini kiihtyy todella liukkaasti (tosin mahtavan ulinen kera) siihen sen ohjelmoituun 45 km/h maximiin. Tämä tuli tänään koeteltua kaverin Peugeot moposkootterin kanssa, eli kun pysähdyksistä lähdetään tuo sähkövehje pesee mennen tullen ottomoottorisen Pökötin vehkeen kiihtyvyydessä.

kääkkä:
Askoll ES2
Hinta € 3.690,- + ennakkorekisteröinti

-ASKOLL moottori
-Energian takaisinsyöttö
Lataa esite
Tekniset tiedot

Moottori: 2,7kW hiiliharjaton kestomagneetti
Akusto: Irroitettava 2 x 54V/20Ah Lithium
Vaihteisto: Vaihteeton, 3 tehoaluetta
Toimintasäde: 50-60 km/ täyteen ladattuna,
>80 km Eco teholla
Huippunopeus: 45 km/h L1E
Latausaika: 5-8 h
Latauskerrat: > 1000
Jarrut: Levy/Rumpu
Etujousitus: Hydraulinen
Takajousitus: Mono, hydraulinen
Paino: 85kg
Kuormitus: 150 kg, 2 henkilöä
Renkaat: etu 80/80-16“, taka 90/80-16“
Akseliväli: 1245mm

Siinä niitä speksejä myyjän sivulta  http://ttgreen.fi/skootterit.html esite http://ttgreen.fi/esitteet/ttgreen_askoll_es2.pdf

magnuken:

--- Lainaus käyttäjältä: kääkkä - 18.05.18 - klo:22:14 ---Askoll ES2
Hinta € 3.690,- + ennakkorekisteröinti

-ASKOLL moottori
-Energian takaisinsyöttö
Lataa esite
Tekniset tiedot

Moottori: 2,7kW hiiliharjaton kestomagneetti
Akusto: Irroitettava 2 x 54V/20Ah Lithium
Vaihteisto: Vaihteeton, 3 tehoaluetta
Toimintasäde: 50-60 km/ täyteen ladattuna,
>80 km Eco teholla
Huippunopeus: 45 km/h L1E
Latausaika: 5-8 h
Latauskerrat: > 1000
Jarrut: Levy/Rumpu
Etujousitus: Hydraulinen
Takajousitus: Mono, hydraulinen
Paino: 85kg
Kuormitus: 150 kg, 2 henkilöä
Renkaat: etu 80/80-16“, taka 90/80-16“
Akseliväli: 1245mm

Siinä niitä speksejä myyjän sivulta  http://ttgreen.fi/skootterit.html esite http://ttgreen.fi/esitteet/ttgreen_askoll_es2.pdf

--- Lainaus päättyy ---

Tuohon sellainen tarkennus, että kertoivat, ettö just tulee sellainen promotarjous -15% Askoleihin, eli kyseinen vehje kustantaisi tällöin 3100€+reksiteröinti 125€ = 3225€. Tuon siis omastani maksoin.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta