Merkkikohtainen moposkootterikeskustelu > Sähkökäyttöiset 2-pyöräiset

Sähköskootterit - miksi niitä ei ole?

<< < (2/17) > >>

Jack:
Noi on jäänny jotenkin pois muodista.
Tuolla myynnissä http://www.sisilisko.fi/tuotteet/tehokkaat-cemoto-3kw-sahkoskootterit/  kovaan hintaan 2450€ ja litium-akuilla tonni lisää hintaa :o
Käytettynä löydät edullisesti vähän ajettuja (<500km), ei ilmeisesti oikein toimiva konsepti.
Tuolla käyttökokemusta: http://skootterini.com/foorumi/index.php?topic=4511.90
Sähköfillari parempi ratkaisu, voi polkee jos akut tyhjät. Ja akuilla pääsee 180km, kun laitoin tupla akun ;D.
On kuin olis aina myötätuuli, vaikka on ylämäki tai vastatuuli.

Coastside:
Sähköfillari on hyvä jos akun kapasiteetti on reilu suhteessa ajomatkoihin. Minulla sattui olemaan liian pienellä akulla ja kun kompensoin sitä säästeliäällä käytöllä, ei keskinopeuseroa ole sähköttömään kuin 5km/h, kahden kympin matkalla. Kunto kasvaa nopeammin ja toimintasäteessä on omat rahkeet rajana. Kun vielä toisen mokoman laihdun, voi nopeusero kaventua vielä. Tavispyörää on helppo työntää jyrkät töppyrät ja säästää voimiaan pienempiin. Ei hävetä yhtään kun läskiä on 15 kg ja kuormaa saman verran.

Mauku:
Innostuin syyspäivien iloksi tuollaisen el flash skootterin hankkimaan. Hyvin ajaa asiansa lyhyehköllä työmatkalla (20km) ja kauppareissuilla. Alkuperäiset akutkin vielä 2012 vuodelta, vaan pitäähän ne päivittää jossain vaiheesssa LiFePO4 akkuun, niin pääsee talvellakin paremmin liikkumaan. Renkaatkin pitää siinä vaiheessa vaihtaa, on nuo alkuperäiset aika liukkaan oloiset näin syksylläkin. Sisäinen mopopoika on kyl herännyt taas reilun kymmenen vuoden tauon jälkeen   ;D

tapiovuorent:
Kyllähän LiFeP04 -akut ovat todella kevyet ,lyijyakkuihin verrattuna.Jos sellaiset akut hankit Keewayhin , niin kerro muillekin :
Mitkä akut hankit
Akun mitat
Ah-määrä Paljonko kilometrejä ajaa latauksella
Mistä löytyi 48 V. k.o. akuille sopiva laturi ( jokaisen akun lataus erikseen 12 V laturillahan on aivan liian työlästä)
Näistä voisi olla joku muukin kiinnostunut ,kuin minä.
Tässä keewayssa lyijyakut painaa yhteensä 40 kg.Siksi omapaino on peräti 111 kg.
Olisihan tuo kevyemmin kulkeva , jos akkujen paino olisi esim. 10 kg.
Vajaan 1000km. kokemuksella , tämä on kyllä ihan mukava ajaa, kunhan muut tienkäyttäjät kuulisivat ,että olen tulossa.
Valoista vielä: Laitoin taka/jarruvaloksi ledin ja Etuhuomiovaloksi ledilampun ( 1W) On riittävän kirkas( Tavaratalo Kärkkäiseltä)Toimii valokytkimen parkkivaloasennossa.

Mauku:
Kiinanmarkkinoilta löytyy ainakin(lue ebay;) valmiita paketteja ja laturi mukaan. 650€/40Ah setistä ei kuulostanu pahalta, mut pitää katsella tarkemmin sitten joskus kun nuo akut hyytyy kokonaan. Litiumtitanaatti olis toinen hyvä,vaan vähemmän on tarjontaa=/

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta