Skootterit yli 50cc (vaativat käyttäjältään vähintään A1-luokan ajokortin) > 250cc-400cc skootterit

Piaggio MP3 Yourban 300

<< < (2/5) > >>

XEVO400:
Olen samaa mieltä, että tuo kolmipyörä on parempi ajettava kuin kaksipyöräinen. Mutta pohdiskeluni liittyikin lähinnä noihin pahoihin kuoppiin, joita viime ajokauden aikana joutui välillä urakalla väistelemään ja vaikeaa oli välillä kaksipyöräiselläkin jossa molemmat pyörät menevät samaa linjaa. Tuo Partasen kommentti kyllä voi pitää paikkansa että toinen pyörä kantaa jos toinen putoaa kuoppaan.
Sääli, ettei kukaan MP3 kuski ole päässyt asiaa kommentoimaan.

jk_single:
Tuli kerran koeajettua Fuocoa ja se kuoppien väistämisongelma on ihan faktaa, varmaan on tottumiskysymys mutta siitä ei pääse mihinkään että väistäminen tekee ajamisesta aika työlästä. Se etupään "telisysteemi"ei valitetavasti ole mikään kovin herkkä liikkumaan, raskaat osat ja kitkaa monissa saranapisteissä, joka kerta kun vahingossa ajoi toista etupyörää monttuun niin kolahti kunnolla ja koko laite tärisee. Väitän että hyvä, herkkä teleskooppi ja isompi pyörä kun 12" antaa sellaista mukavuutta mihin mp3 ei ikinä pysty.

Kahden etupyörän hyödyt tulevat vasta silloin kun 2-pyöräinen olisi jo kaatumassa, huono pito, urat, raiteet tms.

Silloin kun lähti Fuocolla ajamaan niin aluksi tuntui että kyllä on peli, mutta sitten kun siirtyi takasin omaan Beverlyyn niin eihän siinä mitään kummempaa eroa ollutkaan, voihan olla että Beverlyn isohko etupyörä vaikuttaa (16"=2x12"). Etupään lukko oli kyllä aika näppärä.

Wanhapappa:
Mietin tuossa, että mitenkähän tuollainen MP3 reagoi asfaltissa ajosuunnassa oleviin pitkittäishalkeamiin, 2 pyöräsellä voi vetää aika paljon uran suuntaan. Tai huonosti tehdyt urapaikkausten reunat, nekään kun ei 2 pyöräsellä niitä mukavimpia ajettavia. Sitten tollanen, kuin löysä hiekka esim. just lanattu tie on koettelemus 2 pyöräisellä ja niitä meilläpäin riittää. Näitä MP kolmosia oli tuossa kesällä aika monta myynnissä, ulkonäkö ei meikäläisen silmissä saanut tyylipisteitä....

megaman:
TM:

" Piaggio (mp3) käyttäytyy kuin kaksipyöräinen mutta vakaammin. Maantiellä se etenee kuin juna kiskoilla. Kaarteisiin kolmipyöräisellä ajetaan kaksipyöräisten tapaan ja reippaammin kallistaen kuin mihin kaksipyöräisellä on totuttu. Asfaltit irtohiekkoineen saavat kuljettajan hymyilemään; nyt ei tarvitse pelätä etupään luistamista alta.

Kolmipyöräisellä jarruttaminen kaarteissa vaatii totuttelua. Äkäisesti jarrutettuna Piaggio nostaa itsensä pystyyn ja jatkaa kulkusuuntaansa tangentin suuntaisesti, varsinkin hitaissa nopeuksissa. Hiekkatiellä kolmipyöräinen on vauhdikas pyörä, vauhdikkaampi kuin ennalta olisi osannut ajatella. "


http://tekniikanmaailma.fi/kaksipyoraiset/vertailut/tm-parivertailu-piaggio-mp3-ja-vespa-gts

joni_k:
kysytääs tästä siis millä kortilla näitä mp3:sia saa oikein ajaa? trafin sivuilla kun kattelee niin joidenkin mp3 tietoja ei löydy ja toiset on L3e merkittyjä moottoripyöriä ja lukee kaksipyöräinen. käsittääkseni ainakaan moottoripyöräksi rekattua ei b-kortilla ajeta vaikka joissakin foorumeilla ja jopa kamux myy yhtä ja mainostaa että saa ajaa b-kortilla, vaikka just kamuxinkin vehje on moottoripyöräksi ja kaksipyöräiseksi rekattu.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

[*] Edellinen sivu

Siirry pois tekstitilasta