Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Uudet renkaat Vespaan

Aloittaja pasi61, 31.03.15 - klo:08:10

« edellinen - seuraava »

Partanen

Mulla oli se power pure takana, ja se riitti. Eteen en edes uskaltanut laittaa. Vähemmälläkin henki kirpoaa.  ;D
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kaukari

No mulla ei PP:stä 400 km jälkeenkään ole pahaa sanottavaa. Meinasin sellaisen eteenkin laittaa, mutta tuli nettitoimituksessa virhe ja sainkin bopperin. Pääsi ensin ruma sana, mutta tarkemmin rengasta hipelöityäni lauhduin ja päätin sen kumminkin eteen asentaa. Taas vanteelta vanteelle testosteronia huokuen. Takarenkaan kokemuksesta oli hyötyä. Homma meni nyt jo kivuttomammin tunnissa. Bilteman akselilla tarkastin ensin vanteen tasapainon, se oli kohdillaan. Bopperin kanssa kun kokeilin, niin vähän jouduin rengasta vanteella pyöräyttämään ja silti veistämään 5 g vanhasta painorivistä pois. Viilaamiseksi meni, myönnän, mutta uskon että juuri eturenkaan kanssa kannattaa olla tarkempi. Pikaisen koeajon jälkeen olen tyytyväinen. Raportoin tuonnempana sitten vesikelikokemuksista. Niitä ei näytä nyt lähiaikoihin olevan tulossa.

Partanen

Ajoratamerkinnöistä, suojatiestä, asvaltin halkeamista, ja tiehöylän tekemistä urista se pure power veteli.  Luotto kun menee, niin sitä ei ole helppoa saada takaisin. Semmoista ongelmaa ei ole koskaan ilmennyt City Gripin kanssa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

kaukari

Kun kerran aloitetaan, niin mennään sitten loppuun asti. Tyttären Sprint 50 kaipasi parempaa eturengasta ja asensin siihen PP:n. Vähänkö olin yllättynyt, kun moponkin etuvanteesta löytyi tehdasperäisiä tasapainoja. Näyttivät jopa olevan ihan kohdillaan. Tämän kesän rengasrumba on nyt sitten taputeltu. Opettavaista oli eikä tullut kalliiksi. Kolme merkkirengasta tarvikkeineen alle 175 euroo ja työkalut jäi omiksi. Harrastuksen työtuntejahan (noin 6) meillä ei lasketa....

oskuk

Nyt vihdoin päätin että etunakki vaihtoon, ja tilasin Pirellin; "Pirelli Diablo Scooter 120/70-12 TL 51S"
mprenkaasta, saas nähä mikä ero CityGrippiin...

oskuk

Rengas tuli mutta vaihto on vielä edessä. Etsin mielenkiinnosta CityGripin kulumismerkkejä, enkä löytänyt. Netti auttoi: renkaassa on sivussa pieni Michelin-ukko, ja sen kohdalla on kulutuspinnassa surkean pienet kohoumat kertomassa kulumisrajasta. Noh, sen mukaan renkaassani kosolti tavaraa jäljellä...

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: Partanen - 22.05.18 - klo:20:49
Mulla oli se power pure takana, ja se riitti. Eteen en edes uskaltanut laittaa. Vähemmälläkin henki kirpoaa.  ;D

Mulla on nyt ollut burgman 400:ssa, edessä, tuo M power pure n 5 tkm ja kyllä se tosiaan niitä tiekarhun asfalttiin jättämiä pieniä uria hiukan pyrkii seurailemaan. Ei tuota ongelmaa mutta joutuu joskus hiukan ohjauksella korjaamaan. Takana varmaan olis paljon hankalampi kun se takapyörä alkaa ohjaan koko skootteria mikäli se lähtee seuraamaan uraa.
Tuo ilmiö on hiukan voimistunut renkaan kulumisen myötä.

Paljonko teillä Vespoissa ne takakumit kestää kilsoja ? Tämä ihan vaan vertailun vuoksi kun mulla ei tahdo takanakit kesää pitempään elää.. (5-6 tkm/skodu) Nyt on takana juurikin Citygrip ja alkaa olla kulahtaneen näköinen.. painetta on ollut n 2,5 kg , koko 130/70-13 ja skodu+kuski painaa yhteensä n 300 kg. Yksin ajelen. renkaalla nyt ajettu n 4500 km
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Partanen

N. 8-10 tkm pääsee Vespalla, kun City Grip alla. En tosin aja niitä niin loppuun kuin jotkut. Lain vaatima 1mm ei ole kovin turvallinen märällä kelillä.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

HiTec

#128
Itsellä tuo Silverwing tuli taloon jokunen vuosi sitten ns. sekarenkaisena, edessä ja takana eri valmistajan erilaiset renkaat. Nyt tänä keväänä meni sitten etunen vihdoinkin vaihtoon ja näin tuli mahis korjata tilanne, nyt on Dunlop Scootsmart molemmissa päissä :)



Tuo takanen on kestänyt tässä vuosien aikana sellaista runtua ettei mitään rajaa, Hki keskustaliikenteen valolähtöineen yms. Kuitenkaan pidossa ei ole varsinkaan kuivalla kelillä ollut ikinä moitteen sanaa, jota pääsenkin about päivittäin kokeilemaan ihan käytännössä mm. Lahden motaria pohjoiseen ja kurvaa Ikean liittymästä Kehä III länteen. Pitkä nopea kaarros vasemmalle ja juuri ennen Kehälle liittymistä vielä tiukka oikea. Ja tosiaan vuosia on tuo takanen jo kestänyt ja aika monta kautta tulee vielä kestämäänkin, joten melko lämpimästi voin suositella tuota munkkia kokeiltavaksi 8)

Edit: Pyörän papereiden mukaan tuo takanen on näköjään hommattu -13 ja pyörä on ollut minulla -14 lähtien 8)
Suzuki GSF1250SA GT ABS -08

Palosella

Eikö noissa MP-renkaissakin ole merkitty DOT valmistuspäivämäärä, niinkun auton renkaissakin on?

oskuk

#130
Nykyisellä takaCityGripillä olen nyt ajanut 4500km (valmistettu 12.viikko, vuosi 2015):,



ja CG-eturenkaalla 22000km (valmistettu 51.viikko, vuosi 2010):




Takana Misukan Bopper meni vaihtokuntoon 6500km ja CityGrip ei kestänyt 11000km, koska puhkesi.

...joten sanoisin että Vespalla ajaa Misukan eturengasta 40 000km ja takarengasta 7-8000km ;-)

kaukari

PowerPure takarenkaassa pintaa 2mm 6000 km:n jälkeen ja Bopper eturenkaassa 4 mm. Molempiin renkaisiin olen ollut tyytyväinen, mutta kun täällä on niin kovasti tuota City Grippiä kehuttu, niin onhan niitä pakko kokeilla. Toivottavasti on kehujen väärtit.

Sprident

Kun ostin Vespani n. 5600 km ajettuna, siinä oli edessä alkuperäinen Sava, mutta taakse oli jo vaihdettu Misukan Power Pure. En oikein luottanut enää ensiasennusrenkaan pitoon, joten kävin vaihdattamassa eturenkaaksikin Power Puren. Tuloksena tällä yhdistelmällä varsin voimakas reagointi kaikkiin pitkittäisiin uriin ja epätasaisuuksiin, kuten pinnoitteen paikkaukset, tiemerkinnät, tiekarhun urat sekä bitumipaikkaukset. Hammasta purren (ja kahvoista tiukasti puristaen) sinnittelin tähän kevääseen, jolloin takakumi oli kymppitonnin ajon jälkeen niin lähellä vaihtokuntoa, että vaihdatin taakse City Gripin. Kas kummaa, uraherkkyys väheni todella paljon ja myös luotto kaarreajoon parani aiempien kokemusten perusteella. Kunhan saan muutamia kilometrejä vielä sisäänajoa ajettua, niin uskaltaa kokeilla kiertoliittymissä tiukempaakin ohjausta... Eturengas vaihtuu myös CG-malliseksi tulevaisuudessa, rahatilanteen salliessa.

En muista mitä myyjä selitti muinoin takarenkaan vaihdon syyksi, mutta edelleenkin ihmettelen sitä miksi jo n. 5tkm kohdalla oli takarengas vaihdettu.

Partanen

Takapyöränä Sawat oli loppu viimeistään 6000km paikkeilla. Onneksi niitä ei enää ole missään uusissa Gts Vespoissa.
Vespa HPE 2021
Vespa PX200 E 2003

oskuk

Pirelli edessä tuntuu hieman pehmoisemmalta ja sitämukaa pitävämmältä, mutta toki tyystin mutua, en ole luisussa ollut koskaan Misukallakaan - hieman enemmän hakee asvalttireunaa kuin Citygrip. Tässä luuloni asiasta.