Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Mopon katteiden korjaus?

Aloittaja Eki, 31.08.24 - klo:11:47

« edellinen - seuraava »

Eki

En ole kertaakaan aloittanut mollaamaan yhtäkään ihmistä täällä, pahasti on tullut todettua eräästä piaggion myyjästä, pyytänyt sitäkin anteeksi, mielestäni sanoin senkin aiheesta, mutta että täällä käydään arvostelemaan sitä että monestiko olen kysellyt vinkkejä/neuvoja ja sitäkin että mikäli kukaan ei neuvo, olen etsinyt netin syövereistä vastauksia, en käsitä mitä väärää siinä on, olen myös päättänyt olla täällä kyselemättä ja etsiä vastaukset mahdollisiin mopo-ongelmiin muualta, tällä pyrin säästämään tietyt henkilöt jatkuvilta mielipahoilta ja ärtymyksiltä, eikö olekin helppoa? Olen aina ollut tyyppi kenellä ei ole tarvetta mollata tai muuten haukkua ketään, on ikävää olla foorumilla mikäli esim täällä äityy joku arvostelu täysin tyhjänpäiväisistä mopoasioista.
Vuodesta 1997 alkaen 28:s scootteri.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Eki

Peruuntu koko reissu, kerkesin ajella Lahteen, huomasin että liki äsken uusitut polttimot ja nyt lyhyt kärähtänyt. Enää en uskalla ostaa yhtään käytettyä skootteria, kun rupesin katselemaan tarkempaan etumaskia, oli liki kaikki tärkeät kiinnitysnipat katki, halki tai poikki, skootterilla ajettu 8317km, uskoisin että huomattavasti enempi, sillä mittari tekee tenää usein, elikä ei näytä nopeutta eikä trippimittarin määrää, nämä on näitä, miten kukaan kehtaa myydä sanomatta sanaakaan vioista, ei ole yhtä, ei kahta vaan 80-90% semmoisia myyjiä, mitkä myyvät tietoisesti viallisia mopoja mainitsematta vioista mitään?

Coastside

Ennen oli mopot rautaa kirjaimellisesti. Ostin keväällä soliferin ja ajoin 4000 kesässä ilman muuta vikaa kuin käteen jäänyt tuppi, joka kuperkeikka mursi kylkiluita.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

Eki

Lainaus käyttäjältä: Coastside - 06.09.24 - klo:17:40Ennen oli mopot rautaa kirjaimellisesti. Ostin keväällä soliferin ja ajoin 4000 kesässä ilman muuta vikaa kuin käteen jäänyt tuppi, joka kuperkeikka mursi kylkiluita.
Niinhän ne olivat, ei ollut juurikaan katteita, mm Tunturi, Solifer ja kaikki vastaavat, nyt joutuisi hommaamaan koko sen katteen missä on valoumpiot, liki kaikki nipukat on saatu rikottua, moottorikin antaa alkamaan oireita, elikä ei ole kaikki miltä näyttä.

joni_k

ehkä tuumaustauko voisi olla hyvästä kohta ajokausi muutenkin lopussa jo..

tex-

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 06.09.24 - klo:19:41ehkä tuumaustauko voisi olla hyvästä kohta ajokausi muutenkin lopussa jo..
Tuossa on ajatusta. Ehkä kuitenkin kannattaisi harkita sitä A-kortin ajamista. Keväällä sitten kevari skootteri alle. Mieluummin sitten sellainen jota ei tarvitse koko ajan korjata.
Tuo taistelu 20v vanhojen 2t mopojen kanssa vaikuttaa näin ulkopuolisesta varsin masokistiselta ja kalliilta.
Honda PCX -17
ex Honda Lead

Eki

Lainaus käyttäjältä: tex- - 06.09.24 - klo:21:24
Lainaus käyttäjältä: joni_k - 06.09.24 - klo:19:41ehkä tuumaustauko voisi olla hyvästä kohta ajokausi muutenkin lopussa jo..
Tuossa on ajatusta. Ehkä kuitenkin kannattaisi harkita sitä A-kortin ajamista. Keväällä sitten kevari skootteri alle. Mieluummin sitten sellainen jota ei tarvitse koko ajan korjata.
Tuo taistelu 20v vanhojen 2t mopojen kanssa vaikuttaa näin ulkopuolisesta varsin masokistiselta ja kalliilta.
Tämä on täyttä totta, pettymyshän on siten suuri kun jo kolmas skootteri tuntuu hajoavan käsiin heinäkuusta 2024 lähtien. Ajaisin kortin vieläkin ja tekisin vaikka mitä, minulla on pieni eläke mistä noin 230€/kk vie vielä ulosottovirasto, hätäisesti pystyisin ehkä kortin suorittamaan rahallisesti, mutta kun pitäisi pystyä ostamaan kelvollinen prätkä ja siihen vielä liikkennevakuutus, se on se ylitsepääsemätön este, siis rahanpuute. Tässä olisi ajettu iät ajat hyvillä ajopeleillä, mutta kun ne maksaa, ei ole varaa eikä lainoja saa luottotietojen takia. Nyt mikäli tämäkin peugeot alkaa lisää hajota alle, laitan sen myyntiin, kertoen rehellisesti mm katevauriot ja pyydän ostajaa arvioimaan itse moottorinäänistä sen kunnon tai kunnottomuuden, senjälkeen fillari alle ja sillä mennään vastedes.

joni_k

jostainhan ne rahat näihin skoottereihinkin olet saanut hommattua. nyt kun aloittaa  kuurin nimeltään säästö ja rahan hommaus keväällä voi mukava köntti olla. ruoanjakoa on varmasti hyvinkäällä alat sieltä hommaa safkat se säästää yllättävän paljon. keräilet pulloja yms. marjakausi nyt lopussa mutta sieniä löytyy ja menee kaupaksi.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 07.09.24 - klo:11:20jostainhan ne rahat näihin skoottereihinkin olet saanut hommattua. nyt kun aloittaa  kuurin nimeltään säästö ja rahan hommaus keväällä voi mukava köntti olla. ruoanjakoa on varmasti hyvinkäällä alat sieltä hommaa safkat se säästää yllättävän paljon. keräilet pulloja yms. marjakausi nyt lopussa mutta sieniä löytyy ja menee kaupaksi.
Sorry, en lähde ruokajonoihin enkä tämän tiukemmalle vedä itseäni, oletan että vastaavat ongelmat on vanhoissa käytetyissä prätkissä, nyt tuntuu kone pelaavan ihan mallikkaasti kuitenkin, ajelin stadiin ja paljon siellä sekä myös kotiin, matkaa tuli noin 140km, ainoa mikä saisi olla parempi, en tiedä auttaisiko jäykempi vastapainejousi, nyt on malossin valkoinen ja muuten hyvä, mutta tuntuu ettei hihna kerkiä oikeaan kohtaan variaattorissa, kun miettien lähtee paikaltaan, kylmänä lähtee todella äkäseen. Sen etukatteen parit kiinnitysnipukat laitan vahvemmaksi mitä on ollut ne alkuperäiset, eiköhän se siitä?

joni_k

prätkillä ajetaan sataa tuhatta ennen kuin alkaa ehkä? motti olemaan aukomista vaille valmis. ketjuveto ei paljoa veny niinkuin variaattori se joko toimii tai ei, junanvessa. niin, onko häpeällistä käydä ruokajonoissa? Minäkin käyn ja vaimoni myös. no, elämä on valintoja jos ei ole valmis keksimään säästöjä ei voi kyllä valittaa että on tiukkaakaan.

Eki

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 07.09.24 - klo:18:58prätkillä ajetaan sataa tuhatta ennen kuin alkaa ehkä? motti olemaan aukomista vaille valmis. ketjuveto ei paljoa veny niinkuin variaattori se joko toimii tai ei, junanvessa. niin, onko häpeällistä käydä ruokajonoissa? Minäkin käyn ja vaimoni myös. no, elämä on valintoja jos ei ole valmis keksimään säästöjä ei voi kyllä valittaa että on tiukkaakaan.
Eikai se ruokajonoissa käyminen mikään häpeä ole jos tarpeeseensa hakee, näyttää vaan käyvän ns rikkaamatkin, he joilla ei oletettavasti ole mitään tarvetta? Olen itse ruokajutuissa niin säästölinjoilla ollut vuosia, etten tarvi mitään hernekeittoa, makarooneja ja joitakin valmisruokia kummempaa, loput rahat osin onkin uponneet näihin ajopeleihin ja niitten osiin.

joni_k

Juu meillä seurakunnassa jaetaan ruokaa kyllä ihan työssäkäyville myös pastorikin vie ruokaa kotiinsa.ei tiliotteita kysellä keneltäkään. Se jos käy töissä ei ihmistä rikkaaksi tee todellakaan. Ei se hernesoppakaan ilmasta ole..

konenikkari

Jep. onneksi olen eläkkeellä, ei mulla olis varaa töissä käydä  ;D
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

joni_k

Eläkkeelle pääsystä sitä itekin haaveilee.  loppupeleissä se on elämästä paljon mitä joutuu työpaikalla aikaa viettämään.