Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Variaattorin huollosta?

Aloittaja Djlomsi, 07.08.14 - klo:11:32

« edellinen - seuraava »

konenikkari

http://www.skootterini.com/foorumi/index.php?topic=5076.msg84538#msg84538
En ole vaihtanut, kotimaata, puoluetta, enkä mielipidettäni variaattorin säädöistä  ::)
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

Eki

Lainaus käyttäjältä: Djlomsi - 14.08.14 - klo:20:54Vaikutti olevan täysin kuiva variaattori sisältä joten rasvat jätin pois. 5.5g rullilla tuo 20-30kmh kierrosten laskeminen jäi pois ja nyt kierrokset nousee vain nopeuden kasvaessa. Eikä enään hyydy ylämäkiinkään niin paljon.

Mutta tilasin samalla uuden Narakun hihnan ja sen pitäisi specsien mukaan olla juurikin sopiva, mutta sillä hihnalla skootteri laiskistu. Onko näillä uusilla hihnoilla joku sisään ajoaika? Lisäksi Narakun hihna vaikutti olevan pidempi kuin paikallaan oleva. Vanhan hihnan leveydestä puuttui pari milliä, onko tällä niin suuri vaikutus kiihtyvyyteen? Vai heittääkö Narakun tehtaan toleranssit, pitäis mitata tuo hihna. Jätin aluperäisen paikoilleen kun vaikutti olevan leveyttä lukuunottamatta kunnossa.

En lukenut koko juttua kaikilta mutta itse aika ajoin tarkistan myös takavariaattorin avaamalla ja puhdistamalla sen. Jos niitten tappien vinourat ovat selkeästi kuluneet leveämmiksi tai epäkeskoisiksi, on itsellä koko takavariaattorin vaihto edessä. Mikäli haittaavan oloisia kulumisia ei ole, puhdista rasvoista, tarkistan tiivisterenkaat ja voitelen tappien urat sekä kevyesti liukupinnan, kasaan huolella ja yksi asia minkä olen huomannut, joskus saattaa jäädä se isomutteri hieman löysälle, se hankaa pahimmmillaan kytkinkelloa mikäli ei ole kiristetty pohjaan asti, teen pulttipyssyllä ja sopivalla hylsyllä kiristyksen, itsellä myös merkkiviivat varmuudeksi.
Vuodesta 1997 alkaen 28:s scootteri.