Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Keeway El Flash sähköskootteri

Aloittaja juza, 26.01.13 - klo:17:15

« edellinen - seuraava »

Coastside

Lyijyakku ei lidä syväpurkauksesta, se lyhentää käyttöikää. Kapasiteettia kannattaa olla yli tarpeen. Yksi keino lisätä matkaa olisi litiumakun hankinta lyijyisten lisäksi vaihtaa kun varaus alkaa hiipua. Sallitut phrkausvirrat kannattaa selvittää.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

juu siis sehän tässä onkin hassua kun mielestäni akut ei oo kyllä purkaantunu edes puoleen väliin tolla matkalla.mittari näytti viimesissä kiihdytyksissä noin puolta väliä normaalisti. työpaikan pihalla pistää lataukseen laturi näytti lepojännitettä normaalisti 50.6-50.8v. ladattuna 52v luokkaa.eilen kun pääsin pihaan lepojännite 49.5v about. ei oo kyl koskaan akkuja loppuun ajettu pois lukien eilen. tää taitaa olla kyllä nyt täsä perkule.. >:( noin kuukausi olisi ollut kautta jäljellä. kattelin vanhoja viestejä lokakuussa lopettelin viime vuonna.

konenikkari

Lainaus käyttäjältä: joni_k - 04.09.15 - klo:17:03
juu siis sehän tässä onkin hassua kun mielestäni akut ei oo kyllä purkaantunu edes puoleen väliin tolla matkalla.mittari näytti viimesissä kiihdytyksissä noin puolta väliä normaalisti. työpaikan pihalla pistää lataukseen laturi näytti lepojännitettä normaalisti 50.6-50.8v. ladattuna 52v luokkaa.eilen kun pääsin pihaan lepojännite 49.5v about. ei oo kyl koskaan akkuja loppuun ajettu pois lukien eilen. tää taitaa olla kyllä nyt täsä perkule.. >:( noin kuukausi olisi ollut kautta jäljellä. kattelin vanhoja viestejä lokakuussa lopettelin viime vuonna.

Uusia akkuja ostaessasi, valitse kauppias jolla kauppa käy.
Koska koko nykyistenkin akkujen toiminto perustuu,
iankaikkisen vanhoihin ja hyvinkin inhimillisiin, kemiallisiin reaktioihin, älä osta jo valmiiksi vanhaa akkua/akustoa.
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

joni_k

juu akut aina uutena. akku24sesta on viime kesänä tilattu nämä nykyiset akut. Lapin akkumaailmasta törmäsin 95€ kipale, halvin mitä oon nyt nähny. Tämä projektori on nyt myynnissä nettimotossa. :( pilkkahinnalla menee mut katotaan kelpaako edes siihen hintaan.

http://www.nettimoto.com/keeway/flash/1914554

konenikkari

#94
Siis paljonko maksaa kun uusii, koko akuston.
Ja paljonko on vuosittainen vakuutusmaksu+ym kulut?
Itse asiassa emme tiedä edes, keitä olemme ja mistä tulemme...jo 25 vuotta samalla mopolla.

joni_k

152€ popvakuutuksesta pakollinen liikennevakuutus. akustot jos tilaa lapin akkumaailmasta 405€ sis postit.

http://kauppa.lapinakkumaailma.fi/product/1177/ra12-33-suljettu-huoltovapaa-agm-akku-12v-33ah

sit tossa on lisäakusto ton perusakuston rinnalla tulee hintaa 120€ lisää. mittailin niin ne on kyllä ok eli ei tarvetta vaihtoon vielä.

http://kauppa.lapinakkumaailma.fi/product/146/ritar-rt1290-suljettu-huoltovapaa-agm-akku-12v-90ah

muita kuluja ei ole. tietenkin voi rengas puhjeta tms. vahaan menee parisen kymppiä kesässä..  :D

pera8x

on kyllä kalliita akkuja. ja ihan lyijyakkujako noi ovat? tolla rahallahan saa pensaa jo vaikka kuinka monelle kilometrille..

taitaa sähköajoneuvoissa kaikissa olla sama vika. käyttökustannukset on halvat ja niillä mainostetaan, mutta huolto siinä kohtaa, kun akut morjestaa on kohtuuttoman hintasta.

joni_k

ihan lyijyakkuja kyllä. periaatteessa kylhän noi vielä toimii mutta ovat liian heikkoja etten uskalla enää töihin ajaa. tässä mun tapauksessa voi heittää karkeesti 100€ per 1000km. 6,5 litraa kuluttavalla autolla pääsee samoihin lukuihin jos 98:lla ajelee.

Coastside

#98
Sähköavusteisessa polkupyörässä on edullisempi tilanne koska matkaa voi jatkaa vaikka akut loppuisivatkin. Yksi riski noissa on että sähkökatko jää huomaamatta ja lähtee ajamaan vajailla akuilla. Itsellä kävi tuuri kun sain pyörän alennuksella jossa akun osuus on noin satanen ja akkutyyppi kestää 1000  - 2000 sykliä, reilusti enemmän mitä pyörä muutoin eli noin 26000 - 46000 km, kun ajan yhdellä syklillä 25 km. Vaikkei akku noin paljoa kestäisikään, on ajaminen edullista.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

joni_k

Yks kaveri tossa aamulla soitteli.  Lupas mietiskellä ostaako ton pois.  Se on siinä ja siinä mitä sitä tekisi.  Jos tosta pääsee eroon kinukki tilalle.  Tossa vaan ei tarvii bensan ja öljyjen kanssa lutrailla.

pera8x

ääh. ei se kinukkien kanssa oo niin tarkkaa. kerran vuoteen vaihtaa öljyt ja jos ei ole mitään mitä vaihtaa, niin tankkaa uudet öljyt koneeseen. ;D tai siis noin mulle on käyny, kun en ole muistanu noita huoltaa. viimeks piti öljyt vaihtaa tossa keväällä, niin eihän sieltä tullu ku vajaa desi pihalle.

saisko tohon jostain, vaikka kiinasta halvemmalla akkuja? jotain muita, kun lyijyakkuja, jos ne olis vaikka halvempia.

joni_k

Juu ongelma on se että litium yms akut on vaarallisia ja se kuljetus maksaa maltaita ulkomailta. Lyijyakut tulisi lentokoneessa.  Voishan sitä tutkailla jos löytyis.  On vaan tarkka toi koko että mahtuu.

pera8x

onkos noissa joku kokoraja sitten? mää tilasin joskus dealextremestä jotain litiumi akkuja. siis sellasia sormipariston kokosia ja ne tuli ihan mukisematta. saattoi tosin olla ihan sattumaakin, ettei jäänyt mihinkään tulliin tms jumiin.

joni_k

joo noi sormipatterit tulis paremmin perille. ei vaan oikein kolvaamiset kiinnosta ja hintaa tulee taas reippaasti jos 30ah edestä akkuja tilailee. Jos joku löytää EU:n sisältä 12v 25-30ah lyijyakkuja 40-50€ hintaan vinkatkaa. en kyllä löytäny äkkiseltään mitään kannattavaa.

pera8x

mää en elektroniikasta ihan niin paljoa ole perillä, että osaisin kovin järkevästi neuvoa. mutta mitenkäs joku normi autonakku ja joku hakkurisysteemi? tai mitä niitä kaikkia laitteita nyt on olemassa, mitkä muuttaa jännitteen sopivaksi moottorille jostain vaikka 24 voltista? vai maksaako nekin sitten maltaita..