Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Käynistysvaikeuksia Aeroxissa

Aloittaja tero1969, 24.10.08 - klo:23:28

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: junzcu - 05.04.12 - klo:16:45
se reikä oli tossa uudessaki männässä minkä tänää ostin et en sit tiiä mitä varten :D uusin nytte imukaulan,stefat,tiivisteet ja männän ja lähti parilla polkasulla käyntii ja tyhjäkäyntiki löyty pitkästä aikaa :)

Kattelin tuota sylinteriä, näytti niinkuin aukkojen reunat olis ollu terävät. Ne olis ollut hyvä viistota/pyöristää, yleinen syy renkaan katkeamiseen, jopa heti remontin (poraus) jälkeen.
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

pekpel

Lainaus käyttäjältä: junzcu - 05.04.12 - klo:16:45
se reikä oli tossa uudessaki männässä minkä tänää ostin et en sit tiiä mitä varten :D uusin nytte imukaulan,stefat,tiivisteet ja männän ja lähti parilla polkasulla käyntii ja tyhjäkäyntiki löyty pitkästä aikaa :)

Täähän on hienoo !!
Hyviä kilometrejä sinnepäin  8)
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

junzcu

Hahahahahahaa :D:D kerkesin ajaa päivän ni sano taas sopimuksen irti :)remontin jälkeen annoin nitron olla käynnissä ennen ajoa jonkun 10min pihassa, lähin ajamaan ihan normaalisti ja alko "röpöttää" aivan tajuttomasti ja meinas sammua ku anto kaasua. tyhjäkäynnillä pysy hetken mutta sen jälkeen sammui. pari kertaa polkasin ja pysy käynnissä jonku 5sec ja sen jälkee sammu (tätä teki jonku 15 kertaa). sitte se rupes yht äkkii toimimaa normaalisti ku ajoin pari kertaa tien päästä päähän joten ajoin faijalle ja eilen illalla kun olin lähössä kauppaa ni annoin käydä 10-15min ennen ajoa sitte lähin ajamaa ajoin 100m ja rupes taas "röpöttämää tai pätkimää" aivan jumalattomasti eikä enää pysynyt edes tyhjäkäynnillä. tänää aamulla ku polkasin sitä ni lähti 1 polkasusta käyntii, pysy 5sec, ku anto kierroksii ni sammu. mikä vois olla vikana? rupee kohta toivo loppumaan ton kanssa :D

Samppa

Onko toi pätkimininen sellaista terävää vai enemmän hyytymistä? Voi olla vikaa myös sähköpuolella eli testaappa uudella CDI-boksilla, jos saat lainaan joltakin. Tietysti kaikkien liittimien läpikäynti sitä ennen.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

junzcu

se on sellasta terävää.. tänää tulee kaveri ni testataaa sen nitron cdi boksilla

Samppa

Terävä pätkiminen on yleensä oire sähköpuolen viasta. Pehmeä pätkiminen (hyytyminen) polttoainepuolelta.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

junzcu

ei ollu muuten cdi boksissakaa vikaa...

Samppa

Onko tossa puola ja CDI-samassa kombossa? Jos ei, niin testaa myös toisella puolalla. Tietysti perussähköjutut ensin eli kaikkien johtojen läpikäynti, johtojen hemputtelu liittimissään (voi olla huonosti liittimessä), tulpan vaihto ja kärkivälin säätö, tulpanhatun kiertäminen irti ja 5-10 mm päästä pois ja kierretään uudelleen hattuun. Nämä nyt tuli nopeasti mieleeni.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

junzcu

on testattu uudella sekä vanhalla puolalla, tulpan käyn tänään ostamassa ja oon pätkässy sitä tulpan johtoa ja kierittänyt uudellee kiinni. on myös uus hattu. sitä en tiiä että onks ne samassa "kombossa" cdi boksin kanssa :D mietin että voisin ostaa tohon "uudet" sähköt ku saisin kohtuu halvalla koko paketin (35€) kannattaako?

Coastside

Osta pois niin voi niitä vaihtaessa katoda se vikakin.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04

ramba

CDI-boksi ja puola ovat erillisiä roxissa.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

openflow

Lainaus käyttäjältä: junzcu - 08.04.12 - klo:01:15
...remontin jälkeen annoin nitron olla käynnissä ennen ajoa jonkun 10min pihassa, lähin ajamaan ihan normaalisti ja alko "röpöttää" aivan tajuttomasti ja meinas sammua ku anto kaasua. tyhjäkäynnillä pysy hetken mutta sen jälkeen sammui. pari kertaa polkasin ja pysy käynnissä jonku 5sec ja sen jälkee sammu (tätä teki jonku 15 kertaa). sitte se rupes yht äkkii toimimaa normaalisti ku ajoin pari kertaa tien päästä päähän...
Ongelmasi kuullostaa väärin säädetyn kaasuttimen ja viallisen tai liian kylmän sytytystulpan yhdistelmältä. Mikä sytytystulppa siinä nyt on kiinni ?
Kun ostat uuden tulpan, ota samalla yksi tulppa joka on lämpöarvoltaan pari numeroa kuumempi(pienempi). Eli jos on nyt NGK 8, ota vaikka 6:nen kaveriksi.
Kuuma tulppa sietää paremmin poskelleen säädettyä kaasutinta tyhjäkäynnillä/pienillä kaasun asennoilla. Auttaa säätämisessä.

Vaihda tulppa ja keskituella kaasuttele jonkun aikaa, sitten anna käydä tyhjäkäyntiä 1 min. Ota tulppa irti ja sen pitäisi näyttää täysin samalta, kun paketista otettuna. Jos se poikkeaa paljon uudesta tulpasta, jotain on säädöissä vialla.

Seuraavaksi tee saman testi, mutta käytä ~1 min 1/4-kaasulla. Edelleen tulpan pitäisi näyttää uudelta. Näillä pääsee alkuun.

junzcu

hip hei! tulpan vaihto ni toimii taas :) kävin ajelemassa tossa ni ei oo ikinä toiminu noin hyvin :) ärsyttää vaa että piti oottaa yli viikko jonku tulpan takia :D

Samppa

Sellaista se joskus on. Pääasia, että toimii.  8)
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

junzcu