Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Paljokos kakstahtinen kestää vääntää kierroksia, rikkoutumatta?

Aloittaja Eki, 04.06.12 - klo:23:07

« edellinen - seuraava »

-Zone-

#30
Lainaus käyttäjältä: InsOmnia - 07.06.12 - klo:00:32
Jo se että saataisiin nämä rintintintintintinit karsittua ilmastoa ja naapurirauhaa häiriköimästä, toisi paljon positiivista palautetta kanssaeläjiltä. ;) Mutta turhaan täällä auon päätäni, noilla museoikäisillä tekniikoilla on kannatuksensa "ymmärrän kyllä syyn" mutta kaikki muutos ei kuitenkaan ole pahasta? :-\
Lentoliikenne on se joka saastuttaa ja pitäis lopettaa mikäli aiottais oikeasti vaikuttaa. Muutoinkin: Rotax tekee tällä hetkellä maailman edistyneimmät 2T myllyt, jotka tällä hetkellä vie vähemmän bensaa ja tuottaa vähemmän päästöjä kuin mikään edes saman kokoinen nelari. 2T on sekin kehittynyt ihan hirmuisesti viimeaikoina. Se että se moottorityyppinä loistaa autokannasta tyystin poissaolollaan antaa helposti vaikutelman, että 2T tekniikka polkisi paikoillaan.

Palatakseni tuohon lentämiseen:
Sen lisäksi että siinä polttoainetta palaa valtavat määrät, yhden bensiinilitran valmistamiseen tarvitaan 2,1 litraa raakaöljyä. Diesel-litraan tarvitaan öljyä 5,2 litraa. Litraan lentopetrolia tarvitaan 19 litraa raakaöljyä. Raakaöljylle olisi muutakin käyttöä, kuin ajaa savuksi taivaalle.

pekpel

Lainaus käyttäjältä: Eki - 07.06.12 - klo:17:37
http://personal.inet.fi/koti/mynter-6/putki.JPG  - eikös se ole sama asia onko tuota lisäputkea ja letkua ilmanputsarista, tai onko kulku tukittu ilmanputsarin ja pakoputken välillä, minun mielestäni tuo sotkee virtauksia ihan samoin kuin kuristettu putki?!
Aika monesti tuon lisäilmaputken pää on reilut 5mm pakoputken sisällä ja kuristaa jo pelkästään sillä..
Sullahan on liitos tuossa likellä ja pääsisit kurkistamaan miten on toteutettu..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..

Eki

Joo, täytyypi katsoa sillä rajoittamaton boxi menee jopa 10.000 kierrokseen, mutta jotenkin jumimalla, elikä onko syy tuo normiputki tai jokin muu?
Peugeot sf3lc 25:s skootteri 27 vuoden aikana.

pekpel

Pakoputkihan on hyvä vain jollain kierrosalueella ja jos menee motti siitä yli niin alkaa helposti tökkimään kun pakoputkessa alkaa ahistaa..
Pitäis olla hyvin virtaava pytty mäntä paketti kans, joka sopii pakoputkeen, imupuoltakin ilmanputsarista läppiin vois katella ja vähän siistiä liioista virtausvastuksista..
Ei ihan loppuun asti viilattu, mutta pikkasen parannettu niin ei tarvi niin usein rempata.
Isopytty osiossa tais olla oikein linkkejä laskentaohjelmiinkin joilla tuota optimaalista koneen kierrosaluetta voisi haarukoisa..
En ole oikeassa, mutta en väärässäkään..