Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aeroxin kaasari.

Aloittaja rotator, 28.05.12 - klo:19:33

« edellinen - seuraava »

rotator

Miten säätää vakio kaasari. Neulan korkeus, seosruuvi, pääsuuttimen koko, tyhjäkäynti ruuvi. Löytyisikö edellämainituille asioille ns. perus säätöjä/esim. ruuvit paljon auki jne........? :) :)

A_sentaja

Neula keskiloveen,seosruuvi 1 1/2 kierrosta auki pääsuuttimen koko vaihtelee vuosimallettain joko 78 tai 86  tai 98. tyhjäkäynti on sopiva,kun mopo ei lähde vetämään paikallaan.. ;) Korva kyllä kertoo,jos kone ei käy tarpeeksi tyhjäkäyntiä..
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

ramba

Ei seosruuvia noin paljon auki kaksitahtisissa, varsinkaan roksin kaasarissa. Noin 3/4 osa kierrosta auki.

Nelareissa perus säätö on tuo 1 ½ kierrosta auki.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Samppa

Roxeista en tiedä, mutta hyvä peruslähtökohta myös kaksarissa on neulasokka keskimmäisessä lovessa ja seosruuvi 1 ja puolikierrosta auki, kuten A_sentaja kirjoitti.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

£päammattilainen

#4
kysymys kun mulla on tolleen kaasari roxissa ja ei oo tuorevoiteluukaa käytössä niin onks toi iha normaalia et tossa menee tollane letku tosta toisesta kohasta heti alapuolelle?

ja sitte et mikä toi on ku oon ympyröiny tossa... putsasin kaasarin sisältä että ulkoo ja laitoin kii ja ku tosta ei lähe mitn letkuu tai mitään, ja kun laitan mopon käymää ni 2sekunnin päästä tosta alkaa pulppuamaa bensaa :S?



e: toivottavasti matias on tyytyväinen :)

A_sentaja

Etummainen lenkin tekevä letku on tarkoitetty kannesta tuleville nesteletkuille, kesällä ei niin väliä ovatko kiinni mutta talvella ja syksyllä jäätyy heti. Mainitsemaasi irtonippaan tulee huohotinletkujoka pitää olla takaiskuventtiilillä tai kieputettuna spiraalille, jottei valuta alvariinsa.
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

£päammattilainen