Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

Aerox 2001:n jarruvalo on ehjä, mutta ei pala

Aloittaja rotator, 26.05.12 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

rotator

Hei, Jarruvalot lopetti toimimasta mikä avuksi. Lamppu ehjä, tutkin varaosakuvaa näytti että katkaisijat pitäisi löytyä jostain kahvan luota. Olisiko apuja missä ne siellä on. Kuva ois kiva juttu. Starttikaan ei pelitä aina eikös siellä ole jonkinlaiset mikrot? :'( :'( :'(

Samppa

Olet asian ytimessä. Molemmissa kahvoissa (etu- ja takajarru) on mikrokytkimet. Parhaiten löydät kytkimen, kun seuraat kahvalle menevää johtoa tai kahta johtoa (pura katetta ympäriltä pois). Ovat itse liikkuvan kahvaosan edessä kahvarungon sisässä.

Lukaiseppa toi:
http://www.skootterini.com/web/vianhaku-ja-korjaus/104-starttimoottorissa-vikaa.html

Ja kuva 1 kertoo enemmän kuin tuhat sanaa...
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

rotator

#2
Kiitos tiedosta

Aerox1998

totaa voiko noita mikrokytkimiä jostain ostaa vai voiko niitä edes ostaa erillisinä katsos kun mulla on kummatkin rikki ?

Coastside

Tuskin saa. Koeta saada se toimimaan liottamalla ruosteenirroittajassa ja voitelet öljyllä. Näissä on hapettumia jotka estää niiden toiminnan.
NIU M+Sport -22 Kymco Filly -04


kani

Laita kuvaa kytkimestä, eihän mikrokytkimet itsessään ole mitenkään erikoisia, vaan peruskomponentteja. Mutta jos se on upotettu johonkin koteloon mikä on mallikohtainen niin sitten se on uusi/käytetty ko. malliin sopiva osa.

InsOmnia

Ne on useimissa tapauksissa soviteltavissa paikoilleen, vaikka ei muuten sopisikaan. Multa löytyy noita mikrokytkimiä jokunen kappale, pistä privana viestiä jos niitä halajat.

konenikkari

Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

konenikkari

En ymmärrä miksi osa jota saa myös suomesta
pitää tilata ulkomailta >:(
Itse asiassa emme tiedä, keitä olemme ja mistä tulemme...., muusta puhumattakaan ;-)

Samppa

Käyttäjä esitti saman kysymyksen kahdessa avaamassaan ketjussa, vastasin toiseen, kun en tiennyt että sama kysymys oli jo käyty tässä ketjussa. Yhdistin ketjut ja hänelle olikin jo vastattu. Käyttäjä kysyi mistä osaa saa. Vastasin että Easypartsista, koska sieltä niitä saa (olen tilannut). En pyytänyt osaa sieltä ostamaan. Toisaalta, en ole tilivelvollinen kenellekään eli turhaan tässä selostan.

Yleisesti, miksi pitää ostaa ulkomailta jos kotimaastakin saa?

Eipä ollut tietoa, että kotimaastakin saa. Yleensä kun ei mitään ihmeellisimpiä osia saa ja jos saa, niin ryöstöhinnoilla. Itse tilaan osaa lähes poikkeuksetta ulkomailta, koska tilaan kerralla isompia määriä, osat ovat siellä edullisempia, valikoima on laajempi ja toimitusajat nopeat.   
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

kani

Joo, usein suomesta pitää ostaa joko marmoritiskiltä, sekin voi joutua tilaamaan osan. Tai sitten kun tilaa postitse suomesta on hinta+postikulut helposti tuplat siihen että sen tilaa vaikka easypartsista. Nykyään on aika sama mistä tavaran tilaa, ja jos toimitusaika on samaa luokkaa ja hinta puolet, ei varmaan kannata arpoa mistä tilaa, ellei periaatteesta halua tukea suomalaista työtä, mikä sekin on toki kunnioitettava ajatus.