Uutiset:

Varsinaisen skootterini.com sivuston etusivulle pääsee takaisin tästä: www.skootterini.com
Osa keskustelualueista näkyy vain rekisteröityneille jäsenille.

Main Menu

yamaha aeroxin oikeat rengaspaineet?

Aloittaja masa123, 09.05.12 - klo:17:26

« edellinen - seuraava »

viisnelonen

Lainaus käyttäjältä: konenikkari - 11.05.12 - klo:19:08
33 psi elin 2,3 kylmänä  :o
Pitäisköhän alottaa laihdutus ;D
Vai ostaa uusi rengaspainemittari.

Joo tuo painemittari olis ainakin hyvä verrata johonkin minkä tiedetään näyttävän oikein.Mutta kyllä tuo rengaskin taitaa olla aika vetelärunkoinen kun ei kestä ton enempää paineita, Li siinä on vissiin jotain 52:n luokkaa..  Mulla oli semmonen Bridgestone Hexassa takana ja se kuumeni ja kulu ihan silmissä..
Vaikka pidin kovia paineita, no sitte se kulu vielä enemmän keskeltä  :(
Jos vielä uusit takanakin niin osta semmonen missä Li on ISO, esim 63 kuten  tässä:  http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?details=Ordern&cart_id=53329948.136.30628&typ=CoMo0240111&ranzahl=1&Breite=130&Quer=70&Felge=13&weiter=0&Ang_pro_Seite=50&Transport=P&dsco=136&m_s=1

Ei tartte pitää niin korkeita paineita ja skodu on miellyttävämpi pikkukuoppaisella tiellä..
taisin lukea rivien välitkin..

Burgman650 ja Satelis 250

Samppa

Jep. Ne mittarit näyttä aina vähän mitä sattuu.

Esim. vasta ostettu Bilteman digimittari näyttää 0,4 baria liian vähän verrattuna kahteen normi mittariin... Joskus vertailin myös huoltoasemien mittareita ja eroa oli usein 0,2 bar.

Sellaisena nyrkkisääntönä se 2 bar / rengas on ihan hyvä yleisohje, myös monessa mopossa. Olen itse sitä noudattanut silloin, kun manuska on ollut hukassa ja kumi tyhjänä.
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

A_sentaja

Lainaus käyttäjältä: Samppa - 14.05.12 - klo:11:03
Jep. Ne mittarit näyttä aina vähän mitä sattuu.

Esim. vasta ostettu Bilteman digimittari näyttää 0,4 baria liian vähän verrattuna kahteen normi mittariin... Joskus vertailin myös huoltoasemien mittareita ja eroa oli usein 0,2 bar.

Sellaisena nyrkkisääntönä se 2 bar / rengas on ihan hyvä yleisohje, myös monessa mopossa. Olen itse sitä noudattanut silloin, kun manuska on ollut hukassa ja kumi tyhjänä.

Komppaan, turhaa hifistellä kun ei kuitenkaan perstuntumalla erota onko takana 1,8 vai 2,00 baaria.... 8)
Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi...

kani

2 baaria käy usein autonrenkaisiinkin joten voi melkein aina käyttää kahden baarin nyrkkisääntöä. Kahden baarin jälkeen tulee usein pääkin kipeäksi joten miksei rengaskin  ;D